AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Glemte å kjøpe p-piller (yasminelle) når jeg skulle, og begynte på et reservebrett som manglet en pille på rad 2. Skulle egentlig kjøpe nye før jeg kom til pilla som manglet, slik at jeg kunne ta den fra et annet brett, men glemte det òg... I dag kom jeg til hullet i pillebrettet, og siden det er søndag og apotekene her er stengt, så fikk jeg ikke tak i nye. Tok da pillen ment for mandag i steden, og lurer nå på om sikkerheten mot graviditet har blitt redusert? Har samleie stort sett hver dag. Og hva bær jeg gjøre framover? Hvis jeg kjøper nye i morgen, bør jeg ta en "ekstra" pille fra rad to, for å gjøre opp for den pilla jeg mangler, eller bare fortsette ut brettet slik at jeg tar en pille for lite denne måneden? Har søkt på nettet, men syntes det er vanskelig å finne ut om det er like mye virkestoffer i alle pillene på samme rad i brettet, eller om det er forskjellig fra rad til rad. Går som sagt på yasminelle, og fra hva jeg har funnet ut ser det ut som om det er monofase-piller, men er som sagt ikke sikker. Alle innspill mottas med takk
Humleblomst Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Om du skal kjøpe piller imorgen ville jeg spurt farmasøyt når du er på apoteket, da får du hjelp til best mulig fremgangsmåte.
Athene Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Jeg mener Yasminelle er monofasiske, det vil si at det er samme type pille i tre uker. Da er det bare å ta neste pille på brettet. Husk at dersom du har hatt samleie noen dager før glemt pille er det fortsatt sannsynlighet for graviditet, sædcellen lever i noen døgn, og glemt pille kan gi eggløsning. Men jeg trur sannsynligheten er mindre i uke 2 enn i uke 1, så lenge du tar neste pille som vanlig dagen etter. Men det viktigste nå er at du tar en pille med en gang, innen 12 timer etter glemt pille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå