Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid vært en person som har hatt vanskelig for å vise følelser, og spesielt det å gråte.

Klarer ikke engang å gråte da jeg er alene.

Hvordan kan jeg gå frem for å klare å gråte da jeg virkelig trenger det?

Har en kjempe klump i magen nå av vonde følelser og vil så gjerne gråte, men klarer ikke!

Hender det kommer noen tårer da jeg feks ser triste filmer, men aldri noe mer. Fler ganger jeg har prøvd å se triste filmer for å klarer å gråte etterpå, men så fort tankene går vekk fra filmen så går det ikke.

TIPS???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også opplevd at klumpen i magen ikke vil ut, og da har det hjulpet med fysisk aktivitet eller skikkelig avspenning. Prøv å ta deg en treningsøkt hvor du gir alt du har, eventuelt lag deg en haug med puter du kan bokse skikkelig på. Bit, slå og hyl, ikke hold igjen på noe. Hos meg er det gjerne sinne som ikke vil ut, og da pleier dette å gjøre trikset. Avspenning hjelper også, da setter jeg som regel på litt trist eller avslappende musikk og begynner med å tøye hele kroppen godt. Tøy bein, armer, fingre, tær, rekk tunge, gjør grimaser - få med hele kroppen og ta deg god tid. Så legger jeg meg på gulvet, lar tankene flyte og prøver å slappe av i hele kroppen. Vend oppmerksomheten innover i deg selv og prøv å kjenne på det som gjør vondt, prøv å godta at det vonde er der og prøv å ta det med frem i lyset og se grundig på det.

Når det kommer til innestengte følelser tror jeg det viktigste man kan gjøre er å erkjenne at de er der og ta seg tid til å kjenne på de. Veldig klisje, men det hjelper i allefall for meg :)

Skrevet (endret)

Du skulle fått litt av meg. Jeg gråter av alt, i tide og utide!

Endret av Dobbeltseng
Skrevet

Skulle fått litt av meg også.Jeg gråter for ALT.Ganske slitsomt det også!

Skrevet

Tar imot jeg! ;)

Klarer ikke å finne den roen til å slappe av nok.

Klarer ikke å slippe ut noen sterke følelser..

Skrevet

bente_i : takker for tips. Da er det nok i så fall avspenning jeg må prøve! Tror ikke jeg orker i dag, men skal prøve det en dag ganske snart!!

Kom på en avspenningsmetode jeg lærte for noen år siden. Kansje den kan hjelpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...