Gå til innhold

Klippe/skjære bort vorte (?) selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en plagsom vortelignende sak. Vanskelig og ekkelt å forklare plasseringen, men det er liksom til skrå for de to hullene "der nede". Akkuratt der trusekanten kommer.

Den har vel vært der et års tid, men blitt verre i det siste. Først trodde jeg det var en vanlig kvise (får en del av det etter intimbarbering), men denne har ikke gått vekk. Den har ikke vært vond før, men i det siste har jeg komt borti den under dusjing og barbering og den virker irritert. Ikke kjempevond, men plagsom og stygg. På størrelse med et maiskorn. Vet ikke om det er vorte heller, men det er det eneste jeg kan komme på. Vanskelig å studere den mtp plasseringen. Trodde egentlig vorter oppstod i grupper, ikke bare 1... Kan det være en blemme?

Hvertfall: Jeg vurderer sterkt å skjære eller klippe bort denne på egenhånd. Tør og gidder ikke gå til lege for å gjøre det. Gjør nok litt vondt, men håper den går vekk da.

Skal i så fall rense før og etter med pyricept og aloe vera (etterpå for lindring).

Hva tror dere? Er det en sprø ide eller kan det funke? Tør liksom ikke spør venninner om dette pga vorten (eller hva det er) befinner seg i et såpass personlig område.

Vil ikke gjøre det hvis det er risky:s

Er foressten i 20-årene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det.

Gå til legen din for å få tatt den vekk. Jeg har hatt noe lignende og den ble skåret vekk helt uten problemer av legen min.

Om du skjærer den vekk selv kan du risikere at du kommer til å blø veldig. Det er mye blod i området. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Du burde kanskje sjekke det tilfelle det er kjønnsvorter?

Når det er sakt, så hadde jeg som tenåring en ganske stor fettkul i lysken/oppå ytterkant av ytre kjønnsleppe. Var kjempepinlig, og jeg turde selvsagt ikke si det til noen.

Den var vond, så jeg kjøpte emlakrem på apoteket, lot det sitte på i en time, og så fjernet jeg kulen med et barberblad. Kjente ingenting, fikk ingen infeksjoner i etterkant, selv om jeg ikke renset med noe som helst.

Emlakrem skal egentlig ikke brukes i det området, men jeg gjorde det og fikk ingen problemer.

Sier ikke at du skal gjøre det sånn, men jeg tror jeg nok hadde gjort det om jeg var deg. (Dersom jeg var 100% sikker på at det ikkke var kjønnsvorter).

Skrevet

Jeg fikk en fettkul som gradvis ble større der nede. Den gjorde ikke vondt, men var irriterende. Noe lignende de små hvite prikkene man kan få i ansiktet av og til, bare at denne ble mye større. Jeg tok en litt stor nål og stakk hull i den, måtte bruke en speile for det var vanskelig å se hva jeg gjorde. Da jeg klemte på den, kom det masse hvitt talg ut av hullet. Jeg smurte med pyriseptsalve, i tilfelle det skulle bli infisert. Men det gikk bra. Etter to dager ble kulen og sporene etter den helt borte, hadde ingen problemer. Kanskje du kan prøve å stikke hull i kulen, før du begynner med noe så drastisk som å skjære?

Skrevet

GÅ TIL LEGE!!!!! Dette kan være helt ufarlig eller det kan være noe som bør sjekkes ut og det er det bare legen din som kan svare på. Det kan være en polypp siden den ikke har blitt borte på et år og hvis det er det så kan det være at legen din vil teste den fordi polypper ofte kan utarte seg til kreft hvis de ikke blir behandlet.

Skrevet

Gå til lege for å sjekke om det er kjønnsvorte eller føflekk. Hvis du ikke vil skjære den bort, kan du få henvisning til gynekolog som kan fjerne den med laser :)

Skrevet

Kjære Trådstarter,

Kvinneguiden er ikke det rette stedet å be om hjelp til en avgjørelse som dette. Vi kan ikke vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Lykke til.

ninuska_, moderator

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...