Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 En drikker alkohol regelmessig 1-2 ganger i uken. Mengden pr gang varierer fra en øl, til en flaske vin, og det er derfor ikke selve konsumet jeg reagerer på. Men, uavhengig av mengde konsumert alkohol, skaper alkoholen problemer for denne personen med tanke på redusert kritisk sans, redusert impulskontroll, umotiverte følelsesutbrudd osv. Denne personen innser ikke selv at problemene er knyttet opp i mot alkoholinntaket, selv om alle rundt denne personen har påpekt det, og nekter å slutte drikke, selv om alle i omgangskretsen har sluttet å omgå denne personen i påvirket tilstand, på grunn av problemene som alltid følger med alkoholen. Mitt spørsmål er: Har denne personen etter deres syn et alkoholproblem?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Jeg får omformulere spørsmålet: Hvis en person ved flere anledninger over år har vist at h*n ikke tåler alkohol, men som til tross for dette ikke slutter å drikke, selv om familie og venner oppfordrer til alkokutt... Har denne personen, etter deres mening, et alkoholproblem?
Tabris Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Jeg vil heller si at vedkommende har et alkoholproblem hvis det å la være å drikke 1-2 ganger i uken fører til problemer for ham/henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå