Gå til innhold

Dårlig selvtillit som plager meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere! jeg er ny her . Jeg vet ikke helt hvor jeg skulle skrive dette men prøver meg her.

Jeg sliter virkelig med dårlig selvtillit.Føler at jeg tenker for mye på hva folk tenker om meg,jeg er også ganske sjenert. Jeg har datet en mann i to måneder nå.Det virker som at han liker meg veldig godt.Han drar meg med på festligheter der jeg får møte vennene hans hele tiden.Men problemet er at jeg har en sosial angst som plutselig kom for noen år siden, Når jeg skal møte nye folk så begynner jeg å sjelve..Så det ender alltid opp med at jeg tar meg ett par glass vin før jeg skal ut å være sosial.De glassene med vin hjelper meg også til å bli mere pratsom og morsom..Jeg vet jeg har det i meg men det kommer ikke frem før jeg har drukket et par glass vin..jeg vil ikke ha det sånn resten av livet..hvordan bli kvitt sosial angst?

Jeg sliter også med å vise kroppen min selvom jeg egentig syns jeg ser grei ut så er jeg redd for at typen skal finne feil på meg..Jeg har noen småting på kroppen min jeg ikke liker men hvordan skal jeg klare å slutte å bry meg om det?

Jeg er en sprudlende, snill ,søt jente med glimt i øyet som jeg vet innerst inne men jeg får bare ikke frem den selvtilliten jeg vil ha! Det plager meg.. :grine: Håper på noen råd og tips..

Hilsen nøffenøff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere! jeg er ny her . Jeg vet ikke helt hvor jeg skulle skrive dette men prøver meg her.

Jeg sliter virkelig med dårlig selvtillit.Føler at jeg tenker for mye på hva folk tenker om meg,jeg er også ganske sjenert. Jeg har datet en mann i to måneder nå.Det virker som at han liker meg veldig godt.Han drar meg med på festligheter der jeg får møte vennene hans hele tiden.Men problemet er at jeg har en sosial angst som plutselig kom for noen år siden, Når jeg skal møte nye folk så begynner jeg å sjelve..Så det ender alltid opp med at jeg tar meg ett par glass vin før jeg skal ut å være sosial.De glassene med vin hjelper meg også til å bli mere pratsom og morsom..Jeg vet jeg har det i meg men det kommer ikke frem før jeg har drukket et par glass vin..jeg vil ikke ha det sånn resten av livet..hvordan bli kvitt sosial angst?

Jeg sliter også med å vise kroppen min selvom jeg egentig syns jeg ser grei ut så er jeg redd for at typen skal finne feil på meg..Jeg har noen småting på kroppen min jeg ikke liker men hvordan skal jeg klare å slutte å bry meg om det?

Jeg er en sprudlende, snill ,søt jente med glimt i øyet som jeg vet innerst inne men jeg får bare ikke frem den selvtilliten jeg vil ha! Det plager meg.. :grine: Håper på noen råd og tips..

Hilsen nøffenøff

Hei,

Har samme problemet, men aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt det.

Skulle gjerne skrevet ett lengre inlegg om mine erfaringer med dette problemet men er desverre ikke helt frisk akuratt nå.

Skrevet

Jeg har også slitt med det. Er blitt bedre nå. Det jeg har erfart er at det eneste som hjelper er å utsette seg for det man er engstelig for. Det blir bare verre ved å unngå situasjoner og la angsten vinne.

Det gikk opp for meg, at faktisk så er de fleste mennesker til en viss grad mer opptatt av hva andre synes om dem, enn hva de selv synes om andre. Særlig i en situasjon med fremmede. Og det sier jo litt. Han jeg står og prater med tenker "var det litt teit det jeg sa nå?" eller "hva skal jeg svare nå, tenk fort, tenk fort" :fnise:

Det hjelper å tenke sånn. Og det hjelper å tvinge seg selv til å være sosial når man egentlig har lyst til å rømme. Ubehagelig der og da, men etter hvert slapper man mer av og tenker mindre på det. Som med alt annet her i verden: Øvelse gjør mester..

Skrevet
:sukk: Vet hvordan du har det. Jeg har ikke så veldig problem med å møte nye mennesker. Mitt store problem er å si nei til folk. Jeg er for snill. Det er sinnssykt irriterende. :grine:
Skrevet

Takk for fine svar! tror jeg bare må hoppe i det..jeg må klare å bli kvitt det! Jeg håper at dere som sliter med det samme som meg klarer å løse det på ett vis.Det er ordenlig kjipt!

Skrevet

Takk for fine svar! tror jeg bare må hoppe i det..jeg må klare å bli kvitt det! Jeg håper at dere som sliter med det samme som meg klarer å løse det på ett vis.Det er ordenlig kjipt!

Bra du ikke gir opp. Stå på! Det kommer til å gjøre deg godt i lengden. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...