Gå til innhold

Noen med greie på pixie-bob?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes rasen virker interessant. Men noe jeg lurer på, og ikke vil starte med å spørre en oppdretter om, er hvor mye de koster. Hvis den er svindyr så kan det hende at jeg slår fra meg tanken.

Er det bare én oppdretter i Norge? Noen ulemper ved rasen som man burde være klar over (halen f.eks.?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes rasen virker interessant. Men noe jeg lurer på, og ikke vil starte med å spørre en oppdretter om, er hvor mye de koster. Hvis den er svindyr så kan det hende at jeg slår fra meg tanken.

Er det bare én oppdretter i Norge? Noen ulemper ved rasen som man burde være klar over (halen f.eks.?)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26820788

Her er det litt info. Men synes prisen er rimelig drøy, og i tillegg er den katten de har igjen poly-foot som hun kaller det, altså har den ekstra tær, og dermed kan den ikke stilles ut på NRRs utstillinger i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Pixie-bob er vel ikke godkjent av NRR uansett? Det ser jeg virkelig ikke for meg.

Det har du selvfølgelig helt rett i:) Bare noen andre "bobcats" som er godkjente, kurillisk og japansk blant annet. Reagerte bare på de ekstra tærne jeg... Var samboern min som nevnte den annonsen jeg linka til, ofdi han synes katten er kul, men ikke til den prisen... Holder meg nok til Ocien, Bengalen og Maine Coonen jeg allerede har jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Den ligger vel på 8 - 16? De jeg så på finn.no kostet 13 000 til 15 000, tror det kommer av at den er ganske sjelden her til lands. Utrolig kul katt da!

Har selv en bengalkatt, og katter som har et vilt utseende har alltid falt i smak hos meg. Liker også det at hundeoppførselen blir nevnt.

Blir vel en sånn en også når jeg har blitt sparket ut av barndomshjemmet og har en fast jobb, hehe :P

Tror jeg har lest en plass at de tåler endringer i bosituasjon dårlig, og trives best i et fast og kjærlig hjem med eiere som er der mye. De er nemlig uvanlig glade i folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Virker som at den kan bli i dyreste laget, så også på en hjemmeside at de med lavest pris lå på 10.000 kr.

Hvordan er egentlig bengalen, BabyBlue? Den er aktiv, men hvor vanskelig er den i "gemyttet"? Jeg har på en utstilling en gang, og da var det to damer som måtte holde en bengal nede mens en tredje dame løp etter bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Virker som at den kan bli i dyreste laget, så også på en hjemmeside at de med lavest pris lå på 10.000 kr.

Hvordan er egentlig bengalen, BabyBlue? Den er aktiv, men hvor vanskelig er den i "gemyttet"? Jeg har på en utstilling en gang, og da var det to damer som måtte holde en bengal nede mens en tredje dame løp etter bur.

Jeg synes at det er greit med en rase som er godkjent for utstillinger i NRR jeg da, men de som er medlemmer i TICA synes sikkert det er minst like bra:)

Jeg har også en Bengal, hunnkatt på rett over året. Hun er kjempefin i gemyttet. Klart det er fart i henne, men vi har jo tre katter til, så det går unna her når de setter igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

TS her. Virker som at den kan bli i dyreste laget, så også på en hjemmeside at de med lavest pris lå på 10.000 kr.

Hvordan er egentlig bengalen, BabyBlue? Den er aktiv, men hvor vanskelig er den i "gemyttet"? Jeg har på en utstilling en gang, og da var det to damer som måtte holde en bengal nede mens en tredje dame løp etter bur.

Høhø. Det er mange rykter ute å går om bengalen :fnise: Katten min har et utmerket gemytt, og er som pixie boben en hundeaktig og intelligent katt. Jeg har aldri truffet på en katt som kan måle seg med hans sære oppførsel og sosiale vesen, så jeg er utrolig glad for at jeg tok mot til meg og kontaktet en oppdretter. Han kan småbite mens jeg klapper han om han er i lekehumør, men det er ikke slik at han angriper meg slik han gjorde da han var en hyper kattunge.

Han ble tidligkastrert og er utekatt, så han er ikke så hyper som ryktet sier han skal være, men som innekatt hadde han nok ha blitt litt vanskeligere å håndtere. Han er nemlig veldig sosial og til tider masete om jeg ikke er der for han og leker eller slipper han ut. Med mindre du har god plass og evnen til å stimulere katten mentalt og fysisk hadde jeg nok valgt en litt mer bedagelig rase =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

*Det er forresten ikke uvanlig at katter blir stresset eller prøver å stikke av på utstillinger, spesielt om det er deres første gang. Det er litt krise om en katt stikker av, ble nok derfor litt tjohei da h*n hisset seg opp. Tror ikke det er rasetypisk for bengalen å klikke på utstillinger, for de er som oftest tøffe og interesserte i nye omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om var jeg på en annen utstilling også, hvor en annen bengal hadde blitt nominert, men den var så lite lysten på å bli håndtert av dommeren at dommeren bare ba eieren om å hente buret.

Jeg foretrekker aktive katter, men vil gjerne at de skal ha et vennlig vesen og ikke angripe eller frese så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...