Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en Iphone 4 i løpet av Mars måned, og har hørt mange som er fornøyd med den og at den er veldig praktisk. Har hatt xperia x10, men den har vært litt ustabil i det siste, så er det mange som har anbefalt Iphone. Så da tenkte jeg å prøve det ut :)

Men jeg lurer på når man skal laste ned Apps, må man ha opprettet en konto hos App Store da? Har prøvd å lage meg en konto, men synes det er litt skummelt å utgi betalingsmetoder og kortnummer osv. Behøver man det om man skal laste ned gratise apps?

Er det eneste jeg er usikker på ang dette :) håper på svar!

*Beklager dårlig overskrift* er litt uoppfinnsom :P

Jeg har selv en Iphone 4 og er superfornøyd! Ingenting man ikke kan gjøre med den telefonen. Jeg hadde også en X10 før jeg byttet, og kunne nå aldri tenkt meg å gått tilbake.

Når det gjelder appstore. Ja, du må opprette en konto, men grunnen til at du skriver inn kontonummer og slikt er tilfelle du laster ned noe som koster penger. For da blir det automatisk trukket fra kontoen din. Laster du kun ned gratis Apps, koster det deg ingenting :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel...for å nevne noe

Den er tyngre enn feks Samsung Galaxy Tab

Den har 1,5 GHz Snapdragon-prosessor (ikke dobbeltkjernet)

Kun 32GB innebygd minne

Skjermoppløsningen er på 1024x600 piksler.

...åsså leveres den med pekepenn

Hadde den vært 2 år, så ok, men jeg synes dette er langt fra imponerende til å være en nyhet.

HTC Flyer veier 415 g, til sammenligning veier iPad ca 700 g. 415 g er svært lett, og overhodet ikke noe problem.

En lagringskapasitet på 32 GB er mye mer enn folk flest har behov for. Du trenger uansett ikke mer enn 32 GB på den til enhver tid. Eneste minuset jeg kan se er at den er enkeltkjernet.

Men at den er enkeltkjernet spiller ikke veldig stor rolle. Den vil med ganske stor sikkerhet ikke oppleves som treg. Du må prøve å se på ytelsen uten å sitte med en liste over spesifikasjonene. Av det jeg har sett så langt er det også veldig lite å utsette på oppløsningen.

Ingenting man ikke kan gjøre med den telefonen.

Jo, for veldig mange er det et stort minus at man ikke kan tilpasse telefonen etter eget ønske.

Skrevet

Jeg vil bare påpeke at jeg har hatt min HTC Desire i 9 mnd, og aldri har opplevd en ripe på skjermen.

Denne telefonen har også fått toppscore på mange tester, så at det er noe billig kopi-dritt slik du insinuerer, er bare svada.

HTC er taiwansk.

Jada. Jeg skriver i senere innlegg at jeg tok feil. HTC er fra Taiwan.

Du har også rett i at det ikke er billig kopi-dritt, for de er minst like dyre som iPhone.

Det er heller ingen tvil om at det er gode telefoner, gjerne sikker bedre enn iPhone på noen områder, men "glasset" er plastikk og det er en kopi, eller et forsøk på å strekke seg mot originalen: iPhone.

I tillegg må man leve uten OS-er til Apple, og nøye seg med en brøkdel apps.

Skrevet

HTC Flyer veier 415 g, til sammenligning veier iPad ca 700 g. 415 g er svært lett, og overhodet ikke noe problem.

Nå er jo iPad en mye større skjerm også da. Husk det :-)

Sier ikke 415g er fryktelig tungt, eller at skjermen er dårlig. Sier heller ikke 32gig er for lite.

Jeg sier bare at dette er gammelt nytt.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Alle vet jo du er eple frelst. Uansett hva som hadde skjedd med produktene du har hadde du knelt og forsvart det uansett.

Du vet tydeligvis ikke så mye. Eple telefonen har tatt mye som de ikke hadde før.

Noe som setter en ripe i ryktet til iphones:

http://www.amobil.no/artikler/iphone_taaler_ikke_kulde/80425

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/iphone-4-eksploderte-i-bilen-taaler-ikke-minusgrader-3379889.html

http://www.amobil.no/artikler/iphone_3g_tok_fyr_/55019

Jeg er også applefrelst, men jeg er da klar over at ingen merker kan være helt perfekte. Da ipoden min døde av vinterkulden ble jeg i hvert fall overbevist om det... Jeg har hatt eldgamle mobiler som fint tåler ekstremkulde uten å ta kvelden, så dette er noe apple må ordne opp i til neste generasjon etter min mening.

Iphone 4 ser ut til å være et godt kjøp, men det er fremdeles ting som kan ordnes på. Kanskje jeg kjøper iphone 5, eller 6... Kjenner jeg apple rett jobber de vel med oppfølgeren i dette øyeblikket :P

Skrevet

Du vet tydeligvis ikke så mye. Eple telefonen har tatt mye som de ikke hadde før.

Skulle gjerne svart deg, men dette innlegget skjønte jeg ikke så mye av. Beklager.

Skrevet

Noe som setter en ripe i ryktet til iphones:

http://www.amobil.no/artikler/iphone_taaler_ikke_kulde/80425

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/iphone-4-eksploderte-i-bilen-taaler-ikke-minusgrader-3379889.html

http://www.amobil.no/artikler/iphone_3g_tok_fyr_/55019

Jeg er også applefrelst, men jeg er da klar over at ingen merker kan være helt perfekte. Da ipoden min døde av vinterkulden ble jeg i hvert fall overbevist om det... Jeg har hatt eldgamle mobiler som fint tåler ekstremkulde uten å ta kvelden, så dette er noe apple må ordne opp i til neste generasjon etter min mening.

Iphone 4 ser ut til å være et godt kjøp, men det er fremdeles ting som kan ordnes på. Kanskje jeg kjøper iphone 5, eller 6... Kjenner jeg apple rett jobber de vel med oppfølgeren i dette øyeblikket :P

Ingen produkter er perfekte. Det er jeg 100% enig i.

Apple lager flotte produkter, som jeg personlig liker, men jeg skjønner selvsagt at de ikke passer alle behov, lommebøker osv. Apple/iPhone/iPad/iPod/Mac har også sine fordeler - og selvsagt også bakdeler/begrensninger.

Men: å si at Apple er no ubrukelig dritt. Det er tullete.

Jeg liker det. Jeg kjøper det - med både fordeler og bakdeler

Skrevet

Nå er jo iPad en mye større skjerm også da. Husk det :-)

Sier ikke 415g er fryktelig tungt, eller at skjermen er dårlig. Sier heller ikke 32gig er for lite.

Jeg sier bare at dette er gammelt nytt.

Ja, iPad er stor og tung. HTC har valgt et mer hendig format med sin Flyer-modell. Der sies det at den er lettere enn en gjennomsnittlig paperback-bok. Så størrelse og vekt virker veldig praktisk.

Du nevnte jo de 32 GB som et minus? Fint at vi likevel er enige da, de som har behov for noe mer er i kraftig mindretall.

Skrevet

Du nevnte jo de 32 GB som et minus? Fint at vi likevel er enige da, de som har behov for noe mer er i kraftig mindretall.

Joda. Vi er nok slettes ikke så uenige som det kan synes.

Mente bare det er et minus med 32 GB som max, for de få som ønsker mer av en flunkende nylansert dubbedings.

De fleste hater jo Apple for lite valgfrihet, men det er kanskje ikke så viktig likevel :-)

Skrevet

Er det ikke slitsomt å ha fanboys diskusjoner? Get real!!!! :gjeiper:

Begge leire har bakdeler og fordeler, selv om jeg innrømmer at det var litt nederlag å prøve iphone4 etter å ha blitt vant til en hakket større skjerm på desire hd.

For øvrig skal jeg kose meg med både htc og apple, for snart blir det iPad og kanskje iPhone4 fra jobbens side. Mac har jeg derfra allerede, selv om jeg nok også ville valgt en pc (altså windows 7) over en mac hvis jeg måtte velge bare en av dem.

Skrevet

@TS:

Det viktigste å være klar over når du lurer på hva slags telefon du skal kjøpe, er at du må se bort fra "rådene" som kommer fra fanboys. Enhver som hevder at enten iPhone eller HTC er noe dritt, er enten blendet av forelskelse i sin egen telefon eller folk som ikke aner hva de snakker om.

Hvis du først har råd til en telefon i den prisklassen, får du veldig gode produkter fra både Apple, HTC og flere andre produsenter. Sannsynligvis blir du svært fornøyd uansett hva du velger. Valget koker langt på vei det ned til personlige preferanser. Generelt kan man si at iPhone er enklere å bruke, særlig for folk uten særlig teknisk innsikt eller interesse, mens Android (HTC, Samsung osv) byr på større muligheter til å tilpasse telefonen til å bli akkurat sånn som du vil ha den.

@Henkie:

Påstandene dine om at HTC er "copycat-folk" stemmer ikke, og gjør det litt vanskelig å ta innspillene dine seriøst. HTC produserte smarttelefoner i mange år før iPhone i det hele tatt var påtenkt. De produserte også Compaqs legendariske iPaq - som kan regnes som en forløper til smarttelefonene. HTC var i mange år nærmest enerådende på markedet for smarttelefoner, men det var først da Apple lanserte iPhone at slike telefoner ble brukervennlige nok til å ha appell til folk flest. Apple forsynte seg av HTCs konsept, men utviklet det videre med sine egne idéer og løsninger. Senere har HTC og andre produsenter lært av Apple, og har utviklet langt mer brukervennlige telefoner enn de hadde tidligere, som etter min mening er minst like gode som iPhone.

I mine øyne er det bare tøys å snakke om "originaler" og "kopier" i dette bildet. De forskjellige produsentene (først og fremst HTC og Apple) har byttet på å drive utviklingen fremover. De har både lært og rappet fra hverandre hele veien. Resultatet er at uansett om du velger en iPhone eller en HTC, får du i dag en glimrende telefon, som er mye bedre enn den ville vært om én av produsentene hadde vært alene på markedet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

@Henkie:

Påstandene dine om at HTC er "copycat-folk" stemmer ikke, og gjør det litt vanskelig å ta innspillene dine seriøst.

Jeg er enig med deg - i hele innlegget ditt.

Klart..."copycat" terminologien jeg benytter er jo mest for å få fart i debatten og da blir innleggene, med fullt overlegg, mindre seriøse :-)

Når det gjelder HTC, Apple osv er det også helt riktig det du sier.

Alle de andre (bortsett fra Samsung Galaxy) er selvsagt ikke copycats og lager knallgode telefoner , men at Apple med iPhone "satte standarden" for brukervennlige touchtelefonerer hersker det ingen tvil om.

Endret av Henkie
Skrevet

Hvorfor tviholder du på at Apple satte standarden? Det er uvesentlig når de foreløpig er forbigått med rimelig klar margin. De andre produsentene har heller ikke stjålet noe i ordets rette forstand.

Jeg er også enig med Fønix, iPhone 4 er helt klart en bra telefon. Men det låste OS'et gjør at jeg mister all lyst på en.

Er ikke noen tilhenger av Apple som selskap heller, som har kommet ganske klart fram i flere tråder, og i sum gjør det at jeg aldri kunne tenkt meg en iPhone 4.

Med mindre den ble kastet etter meg, da er tilbudet for godt til å avslå.

Skrevet

Hvorfor tviholder du på at Apple satte standarden?

Fordi jeg mener det vel.

Først når Apple lanserte iPhone kom de andre med tilsvarende (og i mange tilfeller bedre) telefoner.

Multitouch er et stikkord

• 1 måned senere...
Skrevet

For dere med Iphone, hvor har dere kjøpt deksler og beskyttelsesskjerm mot riper og sånt?

Har sett litt på Eplehuset,CDON og Podpad.no. Men er litt usikker på kvaliteten på CDON og Podpad, noen som har erfaringer?

Tenkte ikke på sånn bumper, men sånn som dekker baksiden og sidene på mobilen uten å dekke til utgang til lading og knapper :)

Håper på svar :)

Skrevet

iPhone er en relativt dårlig telefon. Det som gjør den bra er antallet apps som er tilgjengelig, og det er helt suverent. iPhonen kan gjøres veldig nyttig med alle mulige apps.

Som telefon er den faktisk dårlig, det tar lang tid fra telefonen står i standby til man faktisk ringer noen. Hvorfor? Først er du nødt til å swipe den åpen, deretter må du inn i telefon-appen, så må du velge om du skal gå i historikken, blant kontaktene eller om du skal taste nummer. Håpløst tungvindt og jalla. Mail-applikasjonen er ikke noe å rope hurra over, også den er litt tungvindt og knotete.

For all del, misforstå meg rett. Jeg har selv en iPhone, jeg har flere Macer og alt det der. De siste årene har jeg sikkert handlet Apple-produkter for 40-50 000,-. Akkurat iPhone synes jeg bare ikke er spesielt bra, ikke når man tenker på hvor vanvittig mye man betaler for den.

Dere som snakker om knuste bakdeksler. Det er en bagatell. Du får kjøpt nytt på eBay for 10$, to skruer og et halvt minutt senere har du nytt bakdeksel. Værre er det ikke...

Gjest Cipheria
Skrevet

Jeg har tenkt litt på iphone selv fordi at da har man både ipod og iphone. Jeg kunne tenke meg å laste ned podcasts.

AnonymBruker
Skrevet

iPhone er en relativt dårlig telefon. Det som gjør den bra er antallet apps som er tilgjengelig, og det er helt suverent. iPhonen kan gjøres veldig nyttig med alle mulige apps.

Som telefon er den faktisk dårlig, det tar lang tid fra telefonen står i standby til man faktisk ringer noen. Hvorfor? Først er du nødt til å swipe den åpen, deretter må du inn i telefon-appen, så må du velge om du skal gå i historikken, blant kontaktene eller om du skal taste nummer. Håpløst tungvindt og jalla. Mail-applikasjonen er ikke noe å rope hurra over, også den er litt tungvindt og knotete.

For all del, misforstå meg rett. Jeg har selv en iPhone, jeg har flere Macer og alt det der. De siste årene har jeg sikkert handlet Apple-produkter for 40-50 000,-. Akkurat iPhone synes jeg bare ikke er spesielt bra, ikke når man tenker på hvor vanvittig mye man betaler for den.

Dere som snakker om knuste bakdeksler. Det er en bagatell. Du får kjøpt nytt på eBay for 10$, to skruer og et halvt minutt senere har du nytt bakdeksel. Værre er det ikke...

Bare en filleting å må ut med mere penger for å reparere en idiotisk feil på telefonen?

Skrevet

Det er ikke en idiotisk feil med telefonen. Alle andre telefoner kan sprekke eller få skader om man mister dem ned. Mange telefoner er også følsomme for å knuse skjermene. Det skjer også med iPhone, for det viser seg faktisk at iPhone ikke er en vidunderdings som kan løse alle verdens problemer og på samme tid tåler et atomangrep. Det som imidlertid er fint med iPhone er at det er "gratis" og veldig enkelt å fikse det selv. Det gjelder ikke alle andre telefoner...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ekte Apple-freak :-) Apple har vært først ute med det meste. De er suverene på brukervennlighet, produktutvikling og ikke minst markedsføring: (Denne reklamen er fra 1984...)

Jeg har iPhone, og har aldri vært mer fornøyd med en telefon før. Å oppgi kontoopplysninger til apple tror jeg er ganske så uproblematisk - de er seriøse, og har nok sikkerheten i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...