Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer å kjøpe meg en Iphone 4 i løpet av Mars måned, og har hørt mange som er fornøyd med den og at den er veldig praktisk. Har hatt xperia x10, men den har vært litt ustabil i det siste, så er det mange som har anbefalt Iphone. Så da tenkte jeg å prøve det ut :)

Men jeg lurer på når man skal laste ned Apps, må man ha opprettet en konto hos App Store da? Har prøvd å lage meg en konto, men synes det er litt skummelt å utgi betalingsmetoder og kortnummer osv. Behøver man det om man skal laste ned gratise apps?

Er det eneste jeg er usikker på ang dette :) håper på svar!

*Beklager dårlig overskrift* er litt uoppfinnsom :P

Endret av AnnH
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man må opprette konto hos Apple og knytte et betalingskort til kontoen. Selv dersom man kun ønsker å installere gratisprogrammer.

Litt synd, men slik er det nå.

Dersom du er paranoid så kan du bruke ett Visa Gavekort fra SpendOn. Da risikerer du aldri å hverken handle for eller få kortet tapper for mer enn saldoen.

Kan sterkt anbefale iPhone 4. Helt knall! :rodmer:

Skrevet (endret)

Litt mer testing med iPhone vs.diverse andre modeller.

Har iPhone4 selv og er fornøyd, selv om jeg synes den er litt for stor og klumpete. Det er jo de fleste andre smarttelefoner også så det er vanskelig å komme unna den biten. Har hatt konto hos applestore som appstore er en del av i flere år uten å oppleve problemer eller kredittkortinfo på avveie, så jeg tror du kan ta det med ro. (Men det var et smart triks å registrere et visa gavekort opp mot kontoen. Visste ikke det gikk an.)

Endret av Cata
Skrevet

Litt mer testing med iPhone vs.diverse andre modeller.

Har iPhone4 selv og er fornøyd, selv om jeg synes den er litt for stor og klumpete. Det er jo de fleste andre smarttelefoner også så det er vanskelig å komme unna den biten. Har hatt konto hos applestore som appstore er en del av i flere år uten å oppleve problemer eller kredittkortinfo på avveie, så jeg tror du kan ta det med ro. (Men det var et smart triks å registrere et visa gavekort opp mot kontoen. Visste ikke det gikk an.)

Ok, litt befriende å høre at du ikke har hatt noe problemer med det :)Tror ikke at jeg kommer til å kjøpe så mange app`s, men de må sikkert ha de opplysningene inne i tilfelle.

Har hørt mange som sier de er kjempefornøyd med Iphone, og at de ikke ville valgt en annen mobil i ettertid.:)

Skrevet

Har endel venner med iphone. Samtlige har problemer med den,men de kjøper bare ny når den blir ødelagt. Så sier vell litt om at folk faktisk blir litt hjernevasket.

For min del vil jeg ha en mobil som ikke knuser,bare du ser på den. Prisen er overdrevet og jeg syntes ikke det er verdt pengene i forhold til hva man får.

Mennesker som sier de ikke kommer til å velge en annen mobil konner strengt talt aldri til å se hva de går glipp av hos andre konkurenter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

iPhone er super, men det har jo i den senere tid også kommet mange gode kopier fra de andre produsentene.

Problemet er jo at de er like dyre, men de er jo ikke originalen som satte standarden i klassen. Det er nemlig iPhone.

At folk kjøper iPhone om og om igjen, er ikke hjernevasking. Det er fornøyde kunder enkelt og greit.

iPhone KAN knuse hvis den treffer uheldig på et steingulv, men det er fordi den har ripefritt, ekte glass på fronten. Dette unngår du enkelt ved å kjøpe et beskyttelsesdeksel til telefonen.

Kopiene fra Korea (HTC, Samsung, lg osv) knuser ikke så lett, fordi det er billig plastikk på fronten. Bakdelen der er at plastikk"glasset" fort blir matt og full av små riper.

Du må ha konto hos apple for å laste ned apps, men er det et sted på nettet som kredittkortopplysningene dine er trygge, så er det hos Apple.

Kjør på. Det er ikke noe å frykte. Du har mye å glede deg til, som snart får iPhone.

Endret av Henkie
Skrevet

iPhone er super, men det har jo i den senere tid også kommet mange gode kopier fra de andre produsentene.

Problemet er jo at de er like dyre, men de er jo ikke originalen som satte standarden i klassen. Det er nemlig iPhone.

At folk kjøper iPhone om og om igjen, er ikke hjernevasking. Det er fornøyde kunder enkelt og greit.

iPhone KAN knuse hvis den treffer uheldig på et steingulv, men det er fordi den har ripefritt, ekte glass på fronten. Dette unngår du enkelt ved å kjøpe et beskyttelsesdeksel til telefonen.

Kopiene fra Korea (HTC, Samsung, lg osv) knuser ikke så lett, fordi det er billig plastikk på fronten. Bakdelen der er at plastikk"glasset" fort blir matt og full av små riper.

Du må ha konto hos apple for å laste ned apps, men er det et sted på nettet som kredittkortopplysningene dine er trygge, så er det hos Apple.

Kjør på. Det er ikke noe å frykte. Du har mye å glede deg til, som snart får iPhone.

Tusen takk for hjelpen :)

Skrevet (endret)

Haha, kopier du liksom. Da må det være ganske kjedelig for "originalen" å bli overgått og forhåpentligvis parkert. Jeg sitter med et lite håp om at Apple leverer nok en telefon som er låst. Den "standarden" iPhone har satt er i ferd med å gå ut på dato, og stadig flere for opp øynene for Android.

Jeg hører oftere om knuste skjermer eller glass med riper på iPhone i forhold til det du tror er kopier. Så at disse skal være laget av dårligere materiale er bare tull. Min "plastikk-telefon" har suveren kvalitet. De eksploderer heller ikke. Aldri hørt om "koreanske" telefoner som takler kulda like dårlig som iPhone heller.

Det her er langt utenfor topic, men når du kommer med så villedende og feilaktig informasjon må noen rette det opp. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle gå inn på det her når det ikke er tema.

Når vi først er inne på din uvitenhet, så må jeg for andre gang påpeke at HTC ikke er koreansk. Capiche?

Endret av L. Kennedy
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Haha, kopier du liksom. Da må det være ganske kjedelig for "originalen" å bli overgått og forhåpentligvis parkert. Jeg sitter med et lite håp om at Apple leverer nok en telefon som er låst. Den "standarden" iPhone har satt er i ferd med å gå ut på dato, og stadig flere for opp øynene for Android.

Jeg hører oftere om knuste skjermer eller glass med riper på iPhone i forhold til det du tror er kopier. Så at disse skal være laget av dårligere materiale er bare tull. Min "plastikk-telefon" har suveren kvalitet. De eksploderer heller ikke. Aldri hørt om "koreanske" telefoner som takler kulda like dårlig som iPhone heller.

Det her er langt utenfor topic, men når du kommer med så villedende og feilaktig informasjon må noen rette det opp. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle gå inn på det her når det ikke er tema.

Når vi først er inne på din uvitenhet, så må jeg for andre gang påpeke at HTC ikke er koreansk. Capiche?

Ok beklager: copycat-folkene HTC er visst fra Taiwan - ikke Korea.

Telefoner som eksploderer og ikke tåler kulde? Ikke hørt om. Det må være en ønsketenkning du har lest om på et androidforum...selv om: så lenge Apple selger tonnevis flere telefoner enn konkurrentene kan det selvsagt være at en eller to har hatt problemer i kulda, men det har helt sikkert en av iPhone-wannabeetelefonene fra Taiwan eller korea også hatt - i tillegg til mye annet merkelig krøll...

Endret av Henkie
Skrevet (endret)

Så du leser ikke aviser? Jeg har ikke hentet noe som helst fra noe Android-forum, men nyhetsartikler her i Norge.

Glemte forresten å nevne alle de som har hatt problemer med at iPhone'n deres har løpt løpsk og de får skyhøye regninger for datatrafikk. Det er i all hovedsak et iPhone-problem, ikke et smarttelefon-problem.

Jeg aner ikke hvem som selger flest telefoner, det bryr meg fint lite. Se bare på hvor mange iPod'er Apple har solgt, til tross for at uavhengige tester viste at konkurrentene hadde bedre spillere.

Av en eller annen absurd grunn selger eple-produkter svært godt, men det har sikkert blitt en status-greie som ikke henger på greip.

Endret av L. Kennedy
Skrevet

Av en eller annen absurd grunn selger eple-produkter svært godt, men det har sikkert blitt en status-greie som ikke henger på greip.

Dette er ikke absurd. Det er helt enkel logikk.

Trendsettere vil alltid selge bra. Kombinerer man dette med enestående design og brukervennlighet i egen klasse - ja da får man en bestselger - uansett om det koster litt mer enn konkurrentene.

Ganske OT, men et godt eksempel: først når Apple lanserte iPad tok salget av for fullt med lesebrett. Hvorfor: fordi det var dyrt, dårlig og kom fra Apple? Selvsagt ikke. Fordi de gjorde det elegant, brukervennlig og riktig.

HTC kom nå dinglende etter med et lesebrett som er utdatert før lanseringen, og i tillegg - med pekepenn! :skratte:

Skrevet

Du gjør deg selv til latter her. Jeg skal ikke kjøpe HTC Flyer selv, men å si at den allerede er utdatert blir skivebom.

Jeg ser ikke helt hvilke tablets som overgår Flyer, av de som allerede er mulig å få tak i. Ipad gjør det ikke. Men da har jeg ikke satt meg spesielt godt inn i f.eks. Samsung Galaxy Tab.

(Jeg ser heller ikke den store nytten av denne pennen, derimot tror jeg ikke at HTC har funnet på dette uten at det skal være et marked for det. Hvor utbredt bruken av den vil bli får tiden vise)

Skrevet

Du gjør deg selv til latter her. Jeg skal ikke kjøpe HTC Flyer selv, men å si at den allerede er utdatert blir skivebom.

Vel...for å nevne noe

Den er tyngre enn feks Samsung Galaxy Tab

Den har 1,5 GHz Snapdragon-prosessor (ikke dobbeltkjernet)

Kun 32GB innebygd minne

Skjermoppløsningen er på 1024x600 piksler.

...åsså leveres den med pekepenn

Hadde den vært 2 år, så ok, men jeg synes dette er langt fra imponerende til å være en nyhet.

Skrevet (endret)

Har prøvd å lage meg en konto, men synes det er litt skummelt å utgi betalingsmetoder og kortnummer osv. Behøver man det om man skal laste ned gratise apps?

Regner det som like sikkert å lage app-store/Itunes kto som å handle på en vanlig nettbutikk med kort. Og det går jo bra.

Alternativt kan du opprette en amerikansk iTuneskonto uten kredittkorttilknytning og bruke iTunes gavekort som du kjøper på nett (http://www.skeetsenterprises.com/itunescodes.html) som betalingsmiddel. Da får du også tilgang til å kjøpe/leie filmer og tv-serier.

Endret av charlott
Skrevet

Jeg vil anbefale Iphone 4 til deg, jeg har en og er superfornøyd. Har hatt alle mulige andre mobiler før, og ingen overgår denne. App er noe du garantert vil like, da det er tusenvis av gratis-apper av alle slag. Jeg har både spill og andre viktigere apper, som jeg har lastet ned gratis. Har venner som har både windowstelefoner og android-telefoner men ingen av dem har samme utvalget i apper! ;)

1stk Iphone4 har eksplodert,so what?Har hørt historier om andre mobil som også har eksplodert...dette er nok bare en tilfeldighet.

Iphone4 er som sagt en kjempeflott tlf, som du vil få mye glede av hvis du liker tlf som har nesten ALT!

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare påpeke at jeg har hatt min HTC Desire i 9 mnd, og aldri har opplevd en ripe på skjermen.

Denne telefonen har også fått toppscore på mange tester, så at det er noe billig kopi-dritt slik du insinuerer, er bare svada.

HTC er taiwansk.

• Liker 2
Skrevet

jeg har ikke tilknytta noen kredittkort opplysninger til apple kontoen min. Husker ikke helt hvordan jeg fikk det til, men du kan prøve å søke på nettet.

ellers er jeg strålende fornøyd med iphonen, og anbefaler den på den varmeste.

Skrevet

Alle vet jo du er eple frelst. Uansett hva som hadde skjedd med produktene du har hadde du knelt og forsvart det uansett.

Du vet tydeligvis ikke så mye. Eple telefonen har tatt mye som de ikke hadde før.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...