Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du bli med inn og se på trollsamlingen min? Ellers et ok hus i utseende, men noe må nok gjøres

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir aldri lei av å se på de gamle, lekre villaene på Nordstrand i Oslo! De er bare så fine. Dessverre er de for gamle til at jeg ville bodd i en (om jeg hadde hatt et par titalls millioner...), de er nesten uten unntak energimerket G. Det dårligste. De koster altså en formue å varme opp. Det er isolasjon fra en annen tid og ofte også vinduer som er kanskje bare et-lags (f.eks i vinterhagen) eller kanskje noen er to-lags om noen tidligere eiere har byttet vinduer i sin tid.

Denne villaen er på 281 kvadrat internt areal, er fra 1922 og koster rundt 23 millioner, og ligger i Nordseterveien. Det er gangavstand til Holtet trikkeholdeplass og berømte Jakob's dagligvarebutikk - med priser godt over Meny nivå! 😉 Jeg hørte en gang i tiden av en eks-kjæreste at i ferskvaredisken der solgte de fasjonable og sjeldne typer kjøtt som f.eks. krokodille-biff og antilope-sadel. Om det var sant, vites ikke. Mange år siden :D 

Glimt fra stuen, med doble dører ut til hagen, som er en tomt på 738 kvadrat:

854_33f5017a-4d44-4056-ad7c-595d762ccd61

Dette bildet viser huset sett fra hagen på baksiden, har dessverre ikke så mye utsikt derfra lenger (som i tidligere tider) pga nybygg på tomten midt i mot. Men om man går opp på balkongen i andre etasje, er det fjordgløtt derfra.

854_91141a11-fb8a-409d-b1ea-2a6c2eba157d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 17.51):

Det er noe som virker uharmonisk ved fasaden. Jeg vet ikke helt hva. I utgangspunktet så har huset en stil som jeg liker, men her ble noe feil. For store vinduer, kanskje? Når det er så smalt mellom vinduene, så får hele huset et spinkelt utseende, som et fyrstikkhus. Det ser også feil ut når det er mur på sidene, ved siden av trefasade foran. 

• Liker 1
Skrevet
enkefru skrev (På 20.9.2025 den 22.45):

En forstyrrende dame følger med på kjøpet i dette nydelige, gamle huset på Tjøme og…

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=427196148

Jeg er enig, jeg liker heller ikke når det er folk i annonsene. Ei venninne la nylig huset sitt ut for salg. Megleren hennes argumenterte hardt for at hun skulle være med på noen av bildene. Hun hadde ikke lyst, men følte seg tvunget. Hun gikk med på å være med på ett bilde, men det ble tre bilder av henne i annonsen. Megleren argumenterte med at det gav flere klikk med personer i annonsene. Jeg måtte le, for kanskje det er vi i denne tråden som gir de klikkene? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt nydelig gammelt hus...men damer og mennesker forøvrig er bare forstyrrende og må bort. 
:rope: ...hører du det, megleren?!? BORT!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (1 time siden):

Det er noe som virker uharmonisk ved fasaden. Jeg vet ikke helt hva. I utgangspunktet så har huset en stil som jeg liker, men her ble noe feil. For store vinduer, kanskje? Når det er så smalt mellom vinduene, så får hele huset et spinkelt utseende, som et fyrstikkhus. Det ser også feil ut når det er mur på sidene, ved siden av trefasade foran. 

Enig. På mange måter et veldig flott hus, og absolutt noe jeg selv kunne hatt, så det er litt vanskelig å sette fingeren helt på hva som er off for min del. Utvendig får jeg litt følelsen av "perfekt symmetrisk The Sims med mye brukt juksekode-herskapsvilla ". Det blir litt i overkant på en måte? 

Flott innvendig også, og fin utsikt. Men liker ikke sånne innbygde løsninger på badet. Fliser er fint på gulv og vegger, men jeg begriper ikke hvorfor man bygger inn badekar og vask i kolosser av flis. Det blir så fryktelig voldsomt etter min smak, og så veldig permanent. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ser ut som det er garasje der ja. 

Anonymkode: 45ade...0aa

Så hvorfor spørsmålstegn? Det er kanskje bagateller, men skal ikke megleren sjekke sånt når annonsen publiseres? 

Anonymkode: 02342...a1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble det spørsmålstegnet fjernet 🤣 Tori er på kg 😁 

Anonymkode: 02342...a1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (10 timer siden):

Jeg er enig, jeg liker heller ikke når det er folk i annonsene. Ei venninne la nylig huset sitt ut for salg. Megleren hennes argumenterte hardt for at hun skulle være med på noen av bildene. Hun hadde ikke lyst, men følte seg tvunget. Hun gikk med på å være med på ett bilde, men det ble tre bilder av henne i annonsen. Megleren argumenterte med at det gav flere klikk med personer i annonsene. Jeg måtte le, for kanskje det er vi i denne tråden som gir de klikkene? 

Ja, det er det klassiske, all pr er god pr. folk husker annonsen bedre. 

Anonymkode: ebd02...684

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Perfekt møblert også!! Her er det noen som har brukt mye tid på å finne de perfekte tingene, til og med kjøkkenet og badet er så godt som det kan få blitt. 😍

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...