Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Enda en herskapelig bolig fra samme bydel som ovenfor; St. Hanshaugen - Ullevål. Hele 380 kvadrat.

Denne har vært presentert før i denne tråden tror jeg. Jeg kjenner igjen hunden på bildet og den hundevennlige løsningen på å fylle hundens vannskål på kjøkkenet! 😆

Det er ingen salgshistorikk registrert på den, så da ble den åpenbart ikke solgt første gangen vi hadde den i denne tråden. Nå er salgsprisen i alle fall 78 millioner. Husker ikke hva prisen var sist, om de har senket den noe eller hva.

Boligen er råflott og elegant, skikkelig fin. Men den er fargemessig "døll". Helt blank, bare hvitt og lysegrått.

Kjøkkenenet er veldig hvitt og mye marmor. Hadde foretrukket en behagelig grønnfarge på veggene selv, for å få litt varme inn.

Generelt er alt av interiør VELDIG hvitt og noe lysegrått. Kjedelig. Skulle hatt mer farge, varme.

782_e8a0d10d-24df-45f8-8ac2-9e60411572ba

Her er boligen med svømmebasseng i hagen. Ikke rart de har nesten 60 000 i kommunale avgifter på denne. Bassenget drar nok enormt med vannforbruk.

782_2275c41c-5c44-4481-a6ea-b0475d908c2e

REDIGERT;

Hoppla, jeg fant boligens første benevnelse her i tråden. Det var i august i fjor, side 505 i denne tråden. Den lå ute for samme pris da, 78 mill. Den ble åpenbart ikke solgt. Den forrige annonsen er inaktiv nå, så det er laget ny annonse på Finn denne gangen.

Endret av Million
la til noe
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enkefru skrev (57 minutter siden):

En gammel og flott bolig her og, delt opp i 3 leiligheter da…

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=400974272

Oi, bygg fra 1750...! Det burde virkelig vært tatt vare på skikkelig, ikke slitt ut og herpet av AirBnB utleie... :(  (som det står at to av tre leiligheter i bygget brukes til)

Det var nok et staselig gårdshus i sin tid.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rosa prestegården hadde mange artige ting og fargevalg inni seg, men jeg liker ikke bad uten vegger på soverommet. :fy: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (7 timer siden):

Dette må være den største boligen jeg har sett her i tråden, og kanskje en av de dyreste.

En privat villa i Ullevål Hageby-området, veldig attraktivt område. Den er på 835 kvadrat (!) og var nok i sin tid en herregård for en velstående familie. Kanskje videre undersøkelser og graving i eiendommens historie kunne avslørt litt om familien(e) som har bodd der? Interessant.

I dag ser det ut som den er bebodd av kunstnere, en eller flere? (kanskje bare en, Dag Hol?) Det står et skilt om "Daghol museum" foran ved innkjøringen til boligen i alle fall. Og masse bilder inne viser malerier og bilder stablet i hopetall.

Stemmer at det er Dag Hol som selger. Har vært artikkel i avisa om det: https://e24.no/naeringsliv/i/W0yawL/selger-oppussingsobjekt-til-62-millioner

Anonymkode: db05a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Stemmer at det er Dag Hol som selger. Har vært artikkel i avisa om det: https://e24.no/naeringsliv/i/W0yawL/selger-oppussingsobjekt-til-62-millioner

Leste den artikkelen nå, mens jeg ligger her søvnløs. Det står at han har bodd på eiendommen han nå selger i hele 38 år og at den er for liten (!) for han... for liten? 830 kvadrat? Ja vel. Jeg ser også han sier i artikkelen at det er mye renter å betale på en så dyr eiendom. Hvis han har bodd der i 38 år, hvordan kan han fremdeles ha boliglån på den? Det stusset jeg over. Men ok, han har kanskje av økonomiske årsaker (vedlikehold f.eks av tak og drenering etc, mye sånt på gamle hus) måttet ta opp nye millionlån på huset i løpet av årene?

Leser han har kjøpt seg en ny eiendom oppe ved Sognsvann, et småbruk som heter Løkka Gård. Googler man det navnet, får man opp noen bilder av gården. Ser veldig naturskjønt og landlig ut. Men jeg hadde følt meg ensom på et sånt sted, for jeg er vant til å bo i byen med folk rundt meg overalt 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (3 timer siden):

Leste den artikkelen nå, mens jeg ligger her søvnløs. Det står at han har bodd på eiendommen han nå selger i hele 38 år og at den er for liten (!) for han... for liten? 830 kvadrat? Ja vel. Jeg ser også han sier i artikkelen at det er mye renter å betale på en så dyr eiendom. Hvis han har bodd der i 38 år, hvordan kan han fremdeles ha boliglån på den? Det stusset jeg over. Men ok, han har kanskje av økonomiske årsaker (vedlikehold f.eks av tak og drenering etc, mye sånt på gamle hus) måttet ta opp nye millionlån på huset i løpet av årene?

Leser han har kjøpt seg en ny eiendom oppe ved Sognsvann, et småbruk som heter Løkka Gård. Googler man det navnet, får man opp noen bilder av gården. Ser veldig naturskjønt og landlig ut. Men jeg hadde følt meg ensom på et sånt sted, for jeg er vant til å bo i byen med folk rundt meg overalt 😛 

Han kommer til å ha plenty av folk rundt seg på den gården som ligger klint opptil en av byens aller mest trafikkerte turstier ;-)  Jeg drømmer litt om småbruk, men tenkte den der er totalt fullstendig ikke attraktiv (og littegrann for dyr 🤭). 

Anonymkode: 06c20...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (5 timer siden):

Huset er bygget på. Det ser man veldig godt også forøverig.

Så vedkommende har muligens tatt opp lån da dette ble gjort? 

Anonymkode: 283ac...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg så ikke det, og tenkte ikke over at det kunne være han selv (nåværende eier) som sto for påbyggene han nevnte i avisartikkelen. Uansett kan det ikke stå så dårlig til økonomisk med mannen, når han er i stand til å gå ut og kjøpe en eiendom til 28 millioner, samtidig som han sitter på en eiendom til 62 millioner.... :D Banken må ha veldig stor tiltro til han økonomisk sett. Hvis han ikke satt med alle pengene på bok, da.

Endret av Million
rettet et beløp som var feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I artikkelen står det at han har bodd på Ullevål Hageby i 38 år. Det står ikke at han har bodd i det huset. Så mulig han har bodd i noe billigere tidligere og at det er grunnen til at han fortsatt har gjeld.  Uten at jeg vet noe sikkert. 

Enig i at det er pussig å si at over 800 kvadrat er for lite. Men konteksten er jo at han bruker huset til galleri. Det er det han trengte bedre plass til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I artikkelen står det at han har bodd på Ullevål Hageby i 38 år. Det står ikke at han har bodd i det huset. Så mulig han har bodd i noe billigere tidligere og at det er grunnen til at han fortsatt har gjeld.  Uten at jeg vet noe sikkert. 

Enig i at det er pussig å si at over 800 kvadrat er for lite. Men konteksten er jo at han bruker huset til galleri. Det er det han trengte bedre plass til. 

Ja, og han leier ut to utleiedeler også i huset, forsto jeg det som? Så da disponerer han ikke hele bygningen alene til seg selv og kunsten sin.

Spennende å se om dette blir solgt.... i år.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Koselig sommerhus utenfor Oslo :) 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=399590211&ci=24

Det er huset som Gustaviandesign bygget på egen nabotomt. Deres hus er i samme design og det sto mye om husbyggingen og hvor dyrt det ble i Finansavisen. Hun designer interiør og mannen tegner hus i New England stil.  Det ble solgt ganske kjapt, men det er kanskje for kostbart å sitte med. 

Anonymkode: e204d...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er huset som Gustaviandesign bygget på egen nabotomt. Deres hus er i samme design og det sto mye om husbyggingen og hvor dyrt det ble i Finansavisen. Hun designer interiør og mannen tegner hus i New England stil.  Det ble solgt ganske kjapt, men det er kanskje for kostbart å sitte med. 

Det ble vel ikke solgt?

Har ligget for salg på div. utenlandske nettsider osv en stund, og nå på Finn, men har vel aldri blitt solgt etter det ble bygget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym123123123 skrev (43 minutter siden):

Det ble vel ikke solgt?

Har ligget for salg på div. utenlandske nettsider osv en stund, og nå på Finn, men har vel aldri blitt solgt etter det ble bygget?

Nei, ser at du har rett. En forretningsmann og investor som var med på prosjektet bosatte seg i huset. Jeg trodde det var solgt siden det ble helt stille om huset  fra Gustaviandesign i sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...