Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

"Potensiale". Til hva da? Man skal vel bo der, ikke lage reportasje til Bonytt.

Anonymkode: 02917...dff

Potensiale til å bli et hjem. Huset ser omtrent fraflyttet ut i dag...

Anonymkode: 17014...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Potensiale til å bli et hjem. Huset ser omtrent fraflyttet ut i dag...

Det er boligen som selges, ikke interiøret.  Bedre med lite interiør ved visning enn masse ting og tang.

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er boligen som selges, ikke interiøret.  Bedre med lite interiør ved visning enn masse ting og tang.

Anonymkode: 45ade...0aa

Hvis interiør ikke har noe å si, så hadde alle disse stylingfirmaene som styler for salg gått konk over natten. Jeg har en bekjent som skulle selge et dødsbo. Fikk ikke en eneste person på visning. Så hyret hun et stylingbyrå som malte noen rom og stylet med møbler og interiør. Da ble det budrunde og leiligheten gikk 400 000 over takst.

Selv solgte vi hus med interiør, og de nye eierne har det fremdeles slik vi hadde det når vi bodde der. Det ser ut som de bare overtok vårt liv. Og ja, de betalte langt over takst, pluss en solid sum for innbo. Så hvis du har peiling, kan det resultere i mer penger på konto (for ordens skyld, jeg jobber ikke med styling eller interiør)

Huset som diskuteres her har masse potensial for å være hyggelig og innbydende ut. I stedet diskuterer folk manglende tepper. Men det er sikkert alle vi i denne tråden som ikke har peiling...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis interiør ikke har noe å si, så hadde alle disse stylingfirmaene som styler for salg gått konk over natten. Jeg har en bekjent som skulle selge et dødsbo. Fikk ikke en eneste person på visning. Så hyret hun et stylingbyrå som malte noen rom og stylet med møbler og interiør. Da ble det budrunde og leiligheten gikk 400 000 over takst.

Selv solgte vi hus med interiør, og de nye eierne har det fremdeles slik vi hadde det når vi bodde der. Det ser ut som de bare overtok vårt liv. Og ja, de betalte langt over takst, pluss en solid sum for innbo. Så hvis du har peiling, kan det resultere i mer penger på konto (for ordens skyld, jeg jobber ikke med styling eller interiør)

Huset som diskuteres her har masse potensial for å være hyggelig og innbydende ut. I stedet diskuterer folk manglende tepper. Men det er sikkert alle vi i denne tråden som ikke har peiling...

Nå er det ikke designet eller fargene på veggen jeg ser på, ser på beliggenhet, funksjon, størrelse på eiendom og hva jeg hadde gjort med plassen. Ikke hva andre hadde gjort.

Anonymkode: 0ec4c...e65

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (På 3.6.2024 den 20.54):

Enda en bolig med over 500 kvadrat på Nordstrand i dag (hvem er det som bygger såååå digre hus? Har de fullt av mine, dine og våre barn?). Mulig det er brukt Møre Royal panelkledning på huset, som oljes, ikke beises eller males.

Denne boligen koster 23.500.000 kr. Den har litt sjøutsikt, eller kanskje sjøgløtt, fordi den ligger i det dyreste området på Nordstrand, i nærheten av Solveien. Det er her omkring at det flate platået på Nordstrand begynner å skråne ganske bratt nedover mot sjøen, slik at mange av boligene i dette nedad-skrånende terrenget har sjøutsikt i større eller mindre grad. Dyrt er det i alle fall der.

Denne boligen likte jeg faktisk veldig godt! 🥰 Den har til og med A grønn i energimerking, og produserer egen strøm via solcellepanel på taket! Veldig bra, denne møter fremtidens krav til energimerking. Det liker jeg!

Eneste som var litt rart og fremmed, var at det var steinfliser på alle gulvene. Til og med i stua. Jeg har ikke finlest annonsen og salgsoppgaven, men jeg antar at det er vannbåren varme i gulvene her, så det skulle ikke bli gulvkaldt i en så dyr bolig selv om det er stein på gulvene. Men uten gulvtepper tenker jeg det kan bli veldig romklang i sånne rom med steingulv? (lite tekstiler)

Huset var veldig fint, men for meg blir det for stort. Lekkert for de som trenger så mye plass og f.eks. flere stuer og oppholdsrom.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=350368811&ci=2

811_2e357d16-f4dd-4cf4-a79a-6d501dc137c9

DEN har de prøvd å selge lenge! 0 tomt og delt garasjekjeller gjør den kjip. 

Anonymkode: ebd02...684

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 20.17):

Hva med denne leiligheten bak slottet?

https://www.finn.no/331483744

Synes den var søt, hadde relativt lav kvadratmeterpris, men så den lå ute lenge før den ble solgt (ble lagt ut ny annonse etter denne). Lurte litt på hvorfor🤷‍♀️

Anonymkode: 22e85...9a0

Anonym123123123 skrev (På 5.6.2024 den 21.34):

Må være pga. 1. etasje

1-etasje/delvis underetasje og kun ett bad på 4 soverom (alternativt 3 soverom og spisestue) er ikke holdbart for de fleste som handler i den prisgruppen tipper jeg. Kjøkkenet så litt snodig utnyttet ut og mtp skap og benkeplass men vanskelig å si ut i fra de få bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 16.19):

En fantastisk hage (les gjerne park) og et for meg litt utdatert hus innvendig som nok lett kan gjøres flott med nok penger.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=356034867

867_d51cacee-cc60-41b7-8b12-d3d754e33e50.thumb.jpg.509b1145c3ff3bade834ea18d83ba3c3.jpg

Anonymkode: 09cec...909

Da jeg så bildet av hagen, det aller første bildet, så bare visste jeg med en gang at her bor det pensjonister med GOD TID til å dyrke sin hagehobby. Man må ha mye fritid for å klare og vedlikeholde denne hagen. Dette er ikke en hage som folk i arbeid har tid til.

Så fikk jeg se bildene innenfra, og interiøret er ikke pusset opp eller byttet på noen tiår. Her bor det definitivt pensjonister som nå skal selge av en eller annen grunn. Kanskje de ikke klarer hagearbeidet lenger. Kanskje er det en som er blitt enke/enkemann som ikke orker så stort hus alene lenger?

Hagen var imponerende ja, men jeg hadde aldri orket å vedlikeholde en sånn hage. Den hadde forfalt, og det er det jo synd å la skje, så derfor hadde jeg aldri kjøpt noe sånt i utgangspunktet :) Men pent var det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 16.19):

En fantastisk hage (les gjerne park) og et for meg litt utdatert hus innvendig som nok lett kan gjøres flott med nok penger.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=356034867

867_d51cacee-cc60-41b7-8b12-d3d754e33e50.thumb.jpg.509b1145c3ff3bade834ea18d83ba3c3.jpg

Anonymkode: 09cec...909

Det der er noe jeg ville ha prøvd og kjøpt om jeg hadde hat penger til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset her lå på Varden i dag: 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355735361

Ble bygd i 2017, kjøpt av eier i 2021 for 15M, restaurert og lagt ut for salg i 2022 for 30M og nå har de senket prisen.

(Legger alltid merke til om vi har noe av det samme, der er det kjøkkenet som ligner <_<  )

Vi har noen veggtilveggtepper riktignok, her er det jo ingen

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355049104

Den her var jo fin, med parkett nesten overalt https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355693610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 10.42):

Her er det noen som har pusset opp et hus fra 1957. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=338391086 

Og det er bare så bortkastet. Fantastisk og stor tomt, utsikt. Også et ferdig oppusset hus, med nytt kjøkken og greier, men elendig planløsning og bærevegger som går i midten av huset. Dette er dessverre en altfor dyrt tomt nå. 😅 Dere andre kan like godt være uenige med meg, men et hus fra 40-50 tallet, på østlandet nå, er ikke verdt tomten det står på.  

Anonymkode: fdddf...f39

Herregud, for en dust ting å si. Hus fra 50-tallet er gjerne solide og "skikkelige" hus, så de er absolutt verdt pengene. Og ofte er tomtene av god størrelse også, så det du sier er bare fjas. 

Anonymkode: d14a1...3c4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (5 timer siden):

Vi har noen veggtilveggtepper riktignok, her er det jo ingen

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355049104

Den her var jo fin, med parkett nesten overalt https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355693610

Jeg hater sånne glorete innredete hus som den med steinfliser på gulvene. Skikkelig dårlig "svulstig" smak. Det så ut som smaken til en saudi-arabisk rik familie som har bodd der. Stygge møbler også, med sånne nagler i. Grøss.

Den nederste linken var jo til et skikkelig sjarmerende og fint hus fra 1920-tallet i murstein. Sjarm og særpreg, skikkelig lekkert. Men helt vanvittig at kommunen skrur opp prisen på kommunale avgifter så inni granskauen? Hvorfor har dyre hus så høye komm.avg? Jeg trodde det var en pris som ble satt på grunnlag av forbruk, men det ser jo ut som det går på prisen på huset, ikke hvor mye de bruker? Ikke logisk.

Uansett, huset i Abbedisvingen var nydelig og sjarmerende. Murstein og vindusskodder ❤️

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Million said:

Jeg hater sånne glorete innredete hus som den med steinfliser på gulvene. Skikkelig dårlig "svulstig" smak. Det så ut som smaken til en saudi-arabisk rik familie som har bodd der. Stygge møbler også, med sånne nagler i. Grøss.

Sjekket eier som heter Dag Høili: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dag_Høili#:~:text=Dag Alexander Høili (født 19,innen eiendom%2C bil og båt.&text=Han er sønn av Terje,og er oppvokst i Fredrikstad. 
Han skulle visst og flytte til Dubai iflg E24. 

(Føler det er litt sånn nyriksmak 🫢)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peanut skrev (9 timer siden):

Huset her lå på Varden i dag: 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=355735361

Ble bygd i 2017, kjøpt av eier i 2021 for 15M, restaurert og lagt ut for salg i 2022 for 30M og nå har de senket prisen.

(Legger alltid merke til om vi har noe av det samme, der er det kjøkkenet som ligner <_<  )

Gosh, så svært! Jeg bor selv på 450kvm og det er så mye at det kan gå uker mellom hver gang jeg er i ett rom, og dette er dobbelt så stort! 🫣

det lyddempende taket i stua var grelt!

Anonymkode: c1a55...a92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Gosh, så svært! Jeg bor selv på 450kvm og det er så mye at det kan gå uker mellom hver gang jeg er i ett rom, og dette er dobbelt så stort! 🫣

(Har selv 400kvm med åpne rom. Stue har 6m takhøyde. Huset er passelig lytt så på én måte så virker det ikke såå stort likevel 🫢 Med dobbelt så stort hadde jeg kanskje ikke hørt Butter (samboer) snorke  <_<  )

Det de skal ha da er jo utsikten 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 14.42):

Av en eller annen grunn forventet jeg med brystning, okergule vegger og blomstrete rød sofa😂

Veldig koselig leilighet, men det blir alt for mye gangareal når den er så lang og smal! Bakgården var kjempefin, men jeg antar at den deles med andre? Jeg tror ikke jeg hadde gitt over 18 millioner for å bo der...

Bakgården var kjempesjarmerende i full blomst, men beleggingssteinen er så skjev at det ser ut som et bølgende hav 😬

Anonymkode: 90f08...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 17.02):

Hva er poenget med lyddempende tak?

Anonymkode: 90f08...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var ikke akkurat det jeg forventet blant alle fjellene, men det var veldig fint. Synd med de lave vinduene på soverommene, når utsikten er så fantastisk. Det er uansett aldri fint å måtte bøye seg ned for å se himmelen. Men ellers lyst og herlig.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=356207937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...