Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

loveli skrev (2 minutter siden):

La merke til akkurat det samme! 😅 Men vet ikke helt hva du mener, det er mosaikk over hele. Den naturlige variasjonen i steinene gjør at noen felt et lysere enn andre felt. Dette må man være nøye på når man legger slike fliser og man skal aldri legge fliser fra ulike produksjoner sammen. Nå er dette naturflis og varierer mye fra før, så da har ikke ulik produksjon så mye å si, men ja. Her har de antakeligvis gjort jobben selv, med lite kunnskap.

Slike mosaikkfliser henger sammen i kvadratiske flak, arkene er gjerne 40x40cm, så derfor blir det slik som her. Grusomt stygt. https://www.google.com/search?q=mosaikkfliser+matmor&tbm=isch&ved=2ahUKEwi94aPUjNP2AhVGiRoKHVDnAVoQ2-cCegQIABAC&oq=mosaikkfliser+matmor&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIECB4QCjoECAAQQzoFCAAQgAQ6BggAEAgQHjoECAAQGFC-CFidFGCwFWgAcAB4AIABVIgB1QSSAQE4mAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=a0g2Yv3_GMaSatDOh9AF&bih=617&biw=360&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=isnv#imgrc=d8XlohBv9dR23M

Kjempefint hus, med en helt sinnsykt rævva plassering;

https://www.finn.no/250873328

Ja var der jeg mente. Bare klarte ikke å forklare det helt i febertåka mi 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

loveli skrev (12 minutter siden):

Hva er "rævva" med den? Det er et gammelt hus, ganske isolert, langt fra hovedveien, i hvert fall etter Oslo-forhold der det er hovedveier overalt. Nær Kiwi og nær både "stor" buss på Trondheimsveien og "mindre" buss ved Bjerke travbane som huset har en sammenheng med. Sannsynligheten for at de som bor der trenger å bruke buss, er vel mindre, men ikke umulig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (59 minutter siden):

La merke til akkurat det samme! 😅 Men vet ikke helt hva du mener, det er mosaikk over hele. Den naturlige variasjonen i steinene gjør at noen felt et lysere enn andre felt. Dette må man være nøye på når man legger slike fliser og man skal aldri legge fliser fra ulike produksjoner sammen. Nå er dette naturflis og varierer mye fra før, så da har ikke ulik produksjon så mye å si, men ja. Her har de antakeligvis gjort jobben selv, med lite kunnskap.

Slike mosaikkfliser henger sammen i kvadratiske flak, arkene er gjerne 40x40cm, så derfor blir det slik som her. Grusomt stygt. https://www.google.com/search?q=mosaikkfliser+matmor&tbm=isch&ved=2ahUKEwi94aPUjNP2AhVGiRoKHVDnAVoQ2-cCegQIABAC&oq=mosaikkfliser+matmor&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIECB4QCjoECAAQQzoFCAAQgAQ6BggAEAgQHjoECAAQGFC-CFidFGCwFWgAcAB4AIABVIgB1QSSAQE4mAEAoAEBwAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=a0g2Yv3_GMaSatDOh9AF&bih=617&biw=360&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=isnv#imgrc=d8XlohBv9dR23M

Er så trist når alle originaldetaljer er røsket vekk... Lurer på hvordan opprinnelige dørene så ut 😍

Anonymkode: 283ac...95e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sofie777 skrev (22 minutter siden):

I avdelingen for boliger som kan se pen ut, men så kommer man til bilde 17 og finner ut at hele det elektriske anlegget bør sjekkes! (Det er et bad før også, men...)

Her har det nok havarert før oppussinga var helt i mål.

Anonymkode: 57aff...a18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
sofie777 skrev (29 minutter siden):

I avdelingen for boliger som kan se pen ut, men så kommer man til bilde 17 og finner ut at hele det elektriske anlegget bør sjekkes! (Det er et bad før også, men...)

Jeg kom ikke lenger enn til bilde 2 før jeg så at her må det gjøres mye. Ledningene til spottene understreker det, men er i bunn og grunn et lite problem sammenlignet med resten av huset...

Anonymkode: e2bcb...7eb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her har det nok havarert før oppussinga var helt i mål.

Anonymkode: 57aff...a18

Hvilken elektriker i verden/Norge ville godkjent å legge ledningene til spottene på den måten? Tankegangen til de som gjorde dette har havarert lenge før oppussingen kom i gang

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sofie777 skrev (1 time siden):

Hahaha jeg kom for å dele akkurat samme 😂

What the actual fuck

Anonymkode: 3aaec...330

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.finn.no/251884878

Eksklusiv enebolig med påkostet hage?

For med ser huset høyst ordinært ut og hagen er kun en haug med kulestein og thuja. Kulestein er dyrt, kanskje?

Anonymkode: 3b767...67e

Det kan man ikke kalle hage engang! Hjelpes. Det svære huset og den bittelitte uteplassen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er så trist når alle originaldetaljer er røsket vekk... Lurer på hvordan opprinnelige dørene så ut 😍

Anonymkode: 283ac...95e

Så nå at jeg skrev at huset var kjempefint, det var IKKE det jeg skulle skrive. 😅 rettet det opp.

Ja, akkurat det tenkte jeg i leiligheten til Jan Thomas. Tenk om dørene hadde vært originale og i trefarge, wow!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan man ikke kalle hage engang! Hjelpes. Det svære huset og den bittelitte uteplassen. 

Perfekt for de som ikke liker hagearbeid eller plenklipp da. Jeg syns hagen ser rimelig påkostet ut faktisk, med ulike typer beleggingsstein/rullestein/skifter, frodig hekk og vimpel. Men jeg syns murpeisen i kjøkken/stue var skikkelig 80-talls og at den kræsjet med huset forøvrig. Syns også "smijernskabinettet" til dusjen i andre etasje var snodig.

Anonymkode: 59f46...f4a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (9 timer siden):

Greit hus, med en helt sinnsykt rævva plassering, 20mill;

Ja jeg lurer på hvorfor gardinene er trukket for vinduene i spisestuen 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (22 timer siden):

Jeg tror at jeg hadde hengt opp en annen mening der, for det er nettopp en av disse rike "personene" 
som en vil skal kjøpe leiligheten. Det blir den teksten en leser stadig vekk, istedenfor å se på bildene. :fnise: 
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=251691308
308_2081513486.jpg

"Soverom" 2 og 3 er lite mer enn kott... Kun plass til en liten kommode og en smal seng... Og hva betyr det at det ene badet er en innlemmet bod som "ikke er seksjonert"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hage? Jeg ville bare kalt det uteplass....Selv om huset i seg selv er fint hadde det ikke vært i mine tanker å bo der - ikke en eneste grønn flekk ute....Hvor i all verden skulle jeg hatt pallekarmer der?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (23 timer siden):

God lørdag! Her er det litt av hvert å kose seg med på bildene. :biggrin: Trenger litt omsorg, så blir det bra tror jeg. 
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=251267172
172_1817600283.jpg

Kunne godt tenkt meg det huset om jeg hadde hatt råd og det lå på østlandet. Likte tapeten på det badet du la inn bilde av, men ville nok hat noen andre fliser til, sannsynlig hvite eller noen mørke. Men så er jeg i overkant glad i farger da.'

Men hva er greia med 2 (!) spisestuer når det i tillegg er plass til et lite spisebord på kjøkkenet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

'Glbghh' Setter kaffen i halsen! Den arkitekten lekte for mye med lego da han var barn! Ser i beste fall snodig ut på utsiden.

Men hva skjer med svartsot-tapeten på soverommet på bilde 25? for det er en tapet vel?

Anonymkode: d81d6...3a5

Utenfra så den røde delen så mest ut som en arbeidsbrakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja jeg lurer på hvorfor gardinene er trukket for vinduene i spisestuen 🤔

Det ser ut til at det er et eldre hus som har blitt «omringet» av rekkehus. Det er sikkert betydelig innsyn fra andre etasje i rekkehuset. 

C8B21413-4FD0-4E9D-AC13-75E4F59DDD66.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 14.13):

Jeg ble litt nysgjerrig så jeg sjekket opp litt. Mannen er 90+, enkemann, og vil nok ha orden i sysakene sine før han går bort, tenker jeg.

Anonymkode: 45ade...0aa

Høres faktisk ganske fornuftig ut.

Anonymkode: 3e565...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (1 time siden):

Det ser ut til at det er et eldre hus som har blitt «omringet» av rekkehus. Det er sikkert betydelig innsyn fra andre etasje i rekkehuset. 

C8B21413-4FD0-4E9D-AC13-75E4F59DDD66.jpeg

Sikkert verneverdig, ellers hadde vel en investor kjøpt det opp og bygget enda flere rekkehus..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...