Gå til innhold

Besteforeldres skillsmisse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Hvordan fortalte dere det til barna? Hvordan var deres reaksjon? Jeg må dessverre fortelle dette til min sønn som snart er i puberteten:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fortalt det så enkelt og objektivt som mulig. La ham styre hvor mye han ønsker å snakke om det og omstendighetene rundt. Ikke overdramatiser, men ta likevel guttens følelser på alvor.

Skilsmisser er stort sett kjipe greier, men noen ganger må det til. Noen ganger har "alle" bare gått og ventet på det, andre ganger kommer det som et sjokk. Slikt kan ta tid å fordøye.

Jeg vil tro at besteforeldrenes skilsmisse kan være mindre dramatisk enn foreldrenes. Hverdagen vil tross alt være den samme.

Skrevet

Nå blir vel hverdagen forandret dersom bestemor og bestefar ikkelengre skal bo sammen og barna hr et godt forhold til dem - så at den ikke endres er jeg ikke helt enig i.

Vi sa det som det var til våre barn når deres besteforeldre på farsiden skilte lag, vi gikk riktignok ikke i detalj på hvorfor men sa enkelt at de ikke skulle være gift og bo sammen lengre men at begge ville være der for barna på hvert sitt sted videre.

Det trenger ikke være dramatikk rundt en skilsmisse for barna, det kommer alt ann på hvordan de voksne legger det frem, hvordan de oppfører seg og i hvilken grad man som voksen går inn for at dette ikke skal påvirke barna det dreier seg om.

Det er kanskje verre for deg som mor/far TS enn det er for din sønn? Selv voksne reagerer når foreldrene skilles..

Skrevet

Si det som det er,de er ikke glad i hverandre på rettemåte lenger.

Det viktigste er at dere som voksende ikke sier og mener om den ene eller andre og vil at barna skal ta ett parti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...