Gå til innhold

Billig treningstøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvor man får kjøpt rimelig treningstøy? Da snakker jeg maks 300 kroner per plagg. Må ha alt, så blir det for dyre plagg har jeg ikke råd. Skjønner jo at treningssko er dyrt, men er det mulig å finne rimelige varianter av det også? Hmm, hvis det har noe å si, det er snakk om helt vanlig treningssenter-trening. Skal endelig begynne! :jepp:

Blir takknemlig for alle svar! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar begge to! Da skal jeg ta meg en tur på H&M etterhvert :jepp:

Spørsmål, forresten... er mange år siden jeg har trent, og starter jo derfor på bar bakke. Er det noe i veien for å bruke en vanlig t-skjorte/topp i starten? Merker man noen forskjell? Ser at det er et småteit spørsmål, men spør fordet jeg!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent i mange år i gode gamle myke utvaska tskjorter;) går helt fint, men nå når eg har begynt med teknisk så kjenner eg det er mer behagelig. Du får prøve deg frem:) bruker avogtil bukser i bomullmix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstightsen til H&M ble den store testvinneren for ikke mange ukene siden. Så det er jo veldig bra å vite!

Tekniske skjorter er absolutt et must med tanke på svetting og sånn. Pierre Robert har kommet med en trenings-BH, men med mindre du har pupper i størrelse myggstikk vil jeg ikke anbefale den. En enkel måte å sjekke om sports-BHen gir noe støtte, er å prøve å strekke den "på tvers", altså i lengden mellom toppen av cupen og mot strikken. Den skal ikke stretche oppover, men bortover er greit.

MXDC har for tiden kampanje og selger sin basic t-skjorte for 149 kr i fine farger! Men da må du finne et senter som selger dette og som er med på kampanjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du er ute etter rimelige treningssko, dette forstår jeg veldig godt ettersom sko kan være utfattelig dyrt! Men jeg vil likevel anbefale deg å heller legge en liten sum i et par gode trengingssko, dette har du bare godt å vinne på! Men om du velger å gå for en rimelig variant velg ihvertfall en med ordentlig god såle så du ikke får problemer med føttene eller beina etterhvert for det er grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som vet hvor man får kjøpt rimelig treningstøy? Da snakker jeg maks 300 kroner per plagg. Må ha alt, så blir det for dyre plagg har jeg ikke råd. Skjønner jo at treningssko er dyrt, men er det mulig å finne rimelige varianter av det også? Hmm, hvis det har noe å si, det er snakk om helt vanlig treningssenter-trening. Skal endelig begynne! :jepp:

Blir takknemlig for alle svar! :jepp:

Det eneste du virkelig bør investere i er gode sko (hvis du skal løpe) og en ordentlig BH http://shockabsorber.timarco.no/product33377a47-c54f-4463-9a04-4c04e46ea350.aspx

Ellers kan du trene i omtrent hva som helst. Skal du trene så du blir ordentlig svett kan det lønne seg å etterhvert investere i gode sokker og tøy som puster. Bomull gjør deg bare kald og føles tung og ubehagelig. Men i starten er det ikke så farlig med dette, det viktigste er å begynne å trene, så får utstyr komme etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk trener i så mye rart at du trenger ikke bekymre deg i forhold å ta en vanlig tskjorte. Det er kun to plagg man bør legge litt i. Treningsbh og sko. Jeg syns nike sine treningstopper er helt overlegne. Man kan også eventuelt ta på seg to. Men det varierer jo også litt hvilket behov man har. Har man litt pupper bør man ta vare på de, det er jo heller ikke spesielt behagelig å hoppe og sprette uten at puppene ligger godt tilrette.

Hvis du har litt dårlig råd er det egentlig bare 3 plagg man må ha. joggesko i en eller annen form, treningsbukse, og treningsbh. Tskjorte er ikke så farlig med, men kan være litt mindre komfortabelt med en vanlig en. Hvis man har en litt stor og løs tskjorte er det helt greit å trene i selv om kansje ikke materialet er det beste for trening.

Jeg kjøper treningstøy på treningssenteret. Jeg har gått på både sats og elixia, og de får inn nye ting hele tiden og har derfor ofte ting som er på vei ut på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar allesammen!

Er "vanlig" treningssenter jeg skal trene på, ikke helt sikker på nøyaktig hva jeg skal gjøre ennå, siden de skal hjelpe meg å sette opp et opplegg i starten. Regnet med at det sikkert blir en kombo mellom vekter og kondisjon...

Da vet jeg hvilke plagg jeg skal gå for, igjen; takk allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at du er ute etter rimelige treningssko, dette forstår jeg veldig godt ettersom sko kan være utfattelig dyrt! Men jeg vil likevel anbefale deg å heller legge en liten sum i et par gode trengingssko, dette har du bare godt å vinne på! Men om du velger å gå for en rimelig variant velg ihvertfall en med ordentlig god såle så du ikke får problemer med føttene eller beina etterhvert for det er grusomt!

VELDIG enig i dette. Det er veldig viktig å ha gode treningssko som passer foten din, spesielt om du skal løpe - er du heldig finner du noen som er ganske billige, er du uheldig må du legge litt mer penger i de. Jeg hadde for en tid tilbake et par Asics Kayano (kostet ca. 1500 kr om jeg ikke husker feil), men måtte ganske raskt bytte de. Har lett for å få vondt i knærne når jeg løper og fant et par Nike sko som passet meg mye bedre - de kostet vel ca. 1000 kr tror jeg.

Edit: Hva du trener i er ikke så viktig det viktigste er bare å komme i gang. Lykke til!

Endret av mac84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Dersom det er snakk om løping er såklart skoene viktig, men hvis det er vanlige treningstimer så er det ingen grunn til å overinvestere i sko. Som oppvarming/kondisjonsdel kan man jo sykle, bruke elipsemaskin eller andre apparater som ikke er tredemølle, så hvis det blir litt mye å investere på en gang er det bare å bruke de gamle gymskoene eller noen tøysko inntil videre.

Jeg syns også HM sine treningsklær er kjempebra.

Lykke til med trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...