Auri Skrevet 24. februar 2011 #21 Skrevet 24. februar 2011 Her roer pusene seg under løpetid om de blir gnidd en god stund på rumpa. Virker som om det lindrer endel
forum88 Skrevet 26. februar 2011 #22 Skrevet 26. februar 2011 Det er nok rett som folk sier, at det er løpetid. Kjenner det igjen fra vår pus. Godt dere skal sterilisere henne:) Lykke til!
Fanta Exotic Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #23 Skrevet 3. mars 2011 Hun ble sterilisert på fredag for en uke siden.. Hun har på seg body, og det er noe hun virkelig hater. Vi tar av bodyen en gang om dagen, så såret kan lufte seg, men hun begynner å prøve å slikke på såret med en gang, så luftingen varer ikke så lenge.. Hun har fortsatt et sånt plaster over såret, og vi fikk beskjed om den skulle være på til den falt av.. Plasteret har fortsatt ikke falt av (veldig, veldig tynt plaster).. Skal vi rive det av? Eller hva skal vi gjøre? Jeg har ikke veldig lyst til å rive av det, for jeg er redd det skal gjøre vondt.. Dyrlegen sa også at bodyen skulle være på i 10 dager, så det er jo fortsatt være på til mandag.. Men skal vi ta av plasteret nå? Hun ligger bare helt stilleinni huset sitt om dagen og går bare ut når hun skal spise/gå på do. Tror hun er sur på oss fordi hun må ha på seg denne bodyen.. Virker ikke som hun har vondt noensted, hun virker bare sur. Hehe.
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mars 2011 #24 Skrevet 3. mars 2011 Body er noe skikkelig ugreie saker altså Jeg ville latt det tynne plasteret sitte på. Antar det er satt over stingene slik at de beskytter såret og stingene ? Stingene er sydd med den trådtypen som løser seg opp av seg selv ettersom snittet gror ? Jeg tenker på at da slipper dere tur til vet'en for å ta stingene Ikke helt umulig at det er den ugreie "embalasjen" (bodyen) som akkurat nå legger en "liten" demper på humøret
Fanta Exotic Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #25 Skrevet 3. mars 2011 Ja det er bare et tynt plaster rett over stingene ja.. Og såret sydd med sånn tråd som løser seg opp av seg selv.. Hehe hun er så søt. Når hun går og rister hun på alle beina samtidig.. Det virker som hun liksom har gitt opp livet der hun ligger.. Tror sikkert hun skal ha den på for resten av livet
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mars 2011 #26 Skrevet 3. mars 2011 (endret) Ja det er bare et tynt plaster rett over stingene ja.. Og såret sydd med sånn tråd som løser seg opp av seg selv.. Da tror jeg det vil være lurt å la det tynne plasteret sitt på til det, som vet'en sa, kommer av av seg selv Hun er nok en blanding av frustrert og oppgitt over at den fobaskede embalasjen synes være aldeles umulig å smyge seg ut av. Og ligger dermed mest stille som resultat av oppgitthet over situasjonen med embalasjen. Jeg vil tro at mandag blir en jubeldag når "eklingen" forsvinner Hehe hun er så søt. Når hun går og rister hun på alle beina samtidig.. Det virker som hun liksom har gitt opp livet der hun ligger.. Tror sikkert hun skal ha den på for resten av livet Kan så levdende se det inne i hodet mitt Lille-snuppa mi slapp å gå med hverken body eller krage (også kalt "trakt"). Hun var enestående grei, - og lot stingene være helt i fred. Vet'en mente det var verd å prøve uten body eller trakt i utgangspunktet, og heller sette på "noe" dersom hun ble frenetisk opptatt av stingene. - og jeg synes det så ut som de hadde tatt mer enn de hadde behov for, for hun var så tynn som en sytråd over ryggen den første tiden etter operasjonen..... men det var da og ikke nå. Nå "spretter hun rundt" her i perfekt trivselsvekt og utgjør bokstavelig talt "en overhengende fare" for enhver voksen gutt som skulle komme ruslende uskyldig forbi under vakt- og jakt tårnet hennes Endret 3. mars 2011 av Lille-pus
Fanta Exotic Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #27 Skrevet 3. mars 2011 Vi tar av bodyen og "lufter" henne hver dag. Men hun begynner å prøve å slikke på såret øyeblikkelig, så hun kan ikke være uten så lenge. Skulle ønske hun kunne latt det ære i fred...
Fanta Exotic Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #28 Skrevet 3. mars 2011 Forresten: Samboer og jeg skulle ta av bodyen idag, og så at såret så litt merkelig ut gjennom plasteret (?) LINK Vi tenkte å ta av plasteret for å se hvordan det ser ut under, men det satt bom fast, og hun begynte å pipe da vi forsiktig prøvde å dra det av.. Da bare tok vi på henne bodyen igjen.. Jeg er redd noe er galt under der? Pluss at bodyen skal av om 3 dager, og hun skal være "frisk" igjen, men jeg tror ikke plasteret vil være noe lettere å ta av om 3 dager.. Hvordan skal vi løsne det? Håper noen vil hjelpe meg:)
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mars 2011 #29 Skrevet 3. mars 2011 Forresten: Samboer og jeg skulle ta av bodyen idag, og så at såret så litt merkelig ut gjennom plasteret (?) LINK Vi tenkte å ta av plasteret for å se hvordan det ser ut under, men det satt bom fast, og hun begynte å pipe da vi forsiktig prøvde å dra det av.. Da bare tok vi på henne bodyen igjen.. Jeg er redd noe er galt under der? Pluss at bodyen skal av om 3 dager, og hun skal være "frisk" igjen, men jeg tror ikke plasteret vil være noe lettere å ta av om 3 dager.. Hvordan skal vi løsne det? Håper noen vil hjelpe meg:) Å unnskyld, jeg surret rundt med andre ting her jeg.... unnskyld.. Har såret endret seg slik dere har sett det gjennom plasteret de siste dagene ? Syntes det ser ut som plasteret har et ekstra "lag" midt på (i lengderetningen, avrundt i begge ender, tykkest lengst fra fotografen), en "pute". Kan ikke helt huske å ha sett en slik "pute" på denne typen plaster før..... *tenker* Uten å ville skremme noen så synes jeg det kan se ut som det er mørk farge rundt den "puten", noe som kan være blod. Er du/dere redd for at noe er galt/er usikker, så mener jeg du/dere skal ringe dyrlegen i morgen når de åpner (da er det enklest å få til en avtale som passer alle parter), og få en time til pus i morgen, - slik at dere får sjekket opp status før helgen. Synes ikke det er grunn til å ta "vent til mandag og kom da" for helt god fisk. Det trenger ikke være noe galt, men slike snitt/sår pleier ikke blø dersom de limes og sys... Det gagner ingen at du/dere skal gå hele helgen og bekymre dere, - alternativt at noe skulle være ikke helt i orden under plasteret. Plasteret sitter fast på huden, så det lugger når man prøver forsiktig å dra det av, men det vil løsne av seg selv etter en tid (akkurat som plaster gjør på oss. dessuten vil nok hun som eier den deilige magen på bildet være særdeles behjelpelig med å fjerne plasteret når det begynner å løsne i kantene 1
Fanta Exotic Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #30 Skrevet 4. mars 2011 Tusen takk for svar Lille-pus:) Det er den "puten" i midten jeg også har stusset over.. Den var ikke der de første dagene Jeg får ta og ringe dyrlegen nå og høre om de kan klemme inn en liten time i dag. Det tar vel ikke mange timene? Tror du det hjelper å maile dem bildet av katten? Kanskskje de har sett lignenede før og kan si hva det er via mail? Siden pusen min hater å reise og i det hele tatt dyrlegen, så kan det jo hende det kan spare henne for mye stress. Tror de de vil svare på mail?
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mars 2011 #31 Skrevet 4. mars 2011 Tusen takk for svar Lille-pus:) Det er den "puten" i midten jeg også har stusset over.. Den var ikke der de første dagene Jeg får ta og ringe dyrlegen nå og høre om de kan klemme inn en liten time i dag. Det tar vel ikke mange timene? Tror du det hjelper å maile dem bildet av katten? Kanskskje de har sett lignenede før og kan si hva det er via mail? Siden pusen min hater å reise og i det hele tatt dyrlegen, så kan det jo hende det kan spare henne for mye stress. Tror de de vil svare på mail? Jeg ville ringt. Så går det ann å si at du har et bilde, og at du kan sende bildet dersom det kan være til hjelp. Men siden "puten" har kommet noen dager etter operasjonen så synes jeg det kunne være greit å få sett på det. Spesielt siden det syntes å være mørke (blod ?) områder rundt puten under plasteret, og siden hun stort sett bare ligger stille , - og er vedlig opptatt av å stelle såret. Nei, det bør ikke ta mange timene - og de bør være interessert i å følge opp etter operasjonen. Ingen av mine tre som er begeistret for å kjøre bil heller, men må de så må de, og de roer seg veldig fort når de kommer ut av bilen og transportkassene Tvi-tvi ! Kombinasjoen av en god vetrinær, en omsorgsfull "eier" og et dyr med "fighting spirit" er uslåelig
Fanta Exotic Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #32 Skrevet 4. mars 2011 Jeg må takke deg for kjempegod hjelp og oppfølging, lille-pus! Jeg setter uendelig stor pris på all hjelpen du har gitt meg:) Jeg mailet dem bildet av magen (det jeg la ut her) og ringte dem og ba dem se på det. De sa det var en helt vanlig hevelse, men at vi kunne ta av plasteret og se under. Heldigvis var det bare klistret i kantene, så det var ingenting som dro i såret da vi tok det av. Under så det helt fint ut, og ingenting var i veien:) Nå går hun rundt uten plaster og uten body, og hun bryr seg ikkke om "såret" i det hele tatt lenger. Det er jo helt grodd. Vil tro hun slikket mye på det, fordi hun ville få vekk plasteret..
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mars 2011 #33 Skrevet 4. mars 2011 Så herlig å høre at alt var akkurat som det skulle ! Og så deilig for dere å kunne vite Nydelig av vet'en å ta det sånn litt på sparket (+ til vetrinæren som jeg mistenker jobber på Sinsen dyreklinikk ) Tusen takk, så snill du er Fanta, men egentlig ikke noe å takke for Vi må jo prøve å dele litt med hverandre her, da blir det så mye triveligere. Kos dere med eierinnen av den deilige magen på bildet nå
Fanta Exotic Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #34 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det var nok Sinsen, ja:) Ja, jeg vet ikke hvor mange aktive kattemennesker det er her på KG, men har en mistanke om at det ikke er altfor mange.. Vi må holde sammen og hjelpe hverandre:) Vi koser oss masse med henne nå og hun ligger oppi senga vår (ikke inni huset sitt altså, som hun har bodd i i en uke nå). Det er deilig å se hun er seg selv igjen!
Auri Skrevet 5. mars 2011 #35 Skrevet 5. mars 2011 Så godt at det ikke var noe galt! Jada, har fulgt med og tenkt på lillepusen din Ikke så lenge til frøknene her skal gjennom det samme, så var kjekt å følge litt med på dette her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå