AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Tok piercing i navelen for snart tre uker siden (2.februar). Har de to siste dagene hatt litt gørr som har kommet ut, ikke mye. Den gjør heller ikke vondt. Kan dette være en bitteliten betennelse eller er dette "normalt"? Og så; det klør noe intenst. Jeg vil da tro dette er en bra ting, at den gror, ikke sant? Men synes bare det gikk svæææært fort? Tre uker liksom? Noen som har peiling?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Den guggen som kommer ut, hvilken farge er det på den? Hvis den er helt lys gulhvit, så er det helt normalt, og er ikke hverken infeksjon eller betennelse. Når det kommer til kløe kan jeg ikke svare deg dessverre. Jeg har selv fått satt syv piercinger, ingen av dem har klødd... men som du sier, kan jo være tegn på at den gror Gratulerer med ny piercing da! Hvor sitter den, forresten?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Den guggen som kommer ut, hvilken farge er det på den? Hvis den er helt lys gulhvit, så er det helt normalt, og er ikke hverken infeksjon eller betennelse. Når det kommer til kløe kan jeg ikke svare deg dessverre. Jeg har selv fått satt syv piercinger, ingen av dem har klødd... men som du sier, kan jo være tegn på at den gror Gratulerer med ny piercing da! Hvor sitter den, forresten? Det varierer litt. Den har vært litt gulaktig, kanskje på kanten mot grønn. Vi krysser fingrene for at det bare klør fordi den gror. Er jo samme med sår. Har i alle fall alltid klødd hos meg når mine sår har grodd. Tenkte bare spørre for å væer sikker! ) Takker. Etter maaaange år med et stort ønske om piercing i navelen mannet jeg meg opp til å ta den nettopp der; navlen! Er strålende fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Lukter det fælt så er det bakterier i gugget.
Gjest Adera Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Når eg piercet øyebrynet klødde den ein del når den begynte å gro. Dessverre var det ein morning eg var heilt i ørska og glemte meg så eg reiv i piercingen når eg skulle klø meg og den begynte å gro ut etter det.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Når eg piercet øyebrynet klødde den ein del når den begynte å gro. Dessverre var det ein morning eg var heilt i ørska og glemte meg så eg reiv i piercingen når eg skulle klø meg og den begynte å gro ut etter det. Å herre, det hørtes supervondt ut! Jeg er heldigvis så stolt av denne piercingen (du finner ikke noen med større sprøyte og nålsrekk) at å glemme den, det går ikke. Sover også fremdeles med plaster, fordi jeg er ganske rabiat i søvne! Og til deg som skriver det med lukt; jeg har ikke merket noen lukt i alle fall. Eneste at det er litt ømt og at det kommer en grønngul gugge ut når jeg "presser" på den!
Seroquel Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 Det kan fort hende at du har fått en liten infeksjon om du har klødd/tatt på piercingen med fingrene! Selv om de er vasket, kan det være en del bakterier undre negler, neglelakk o.l. Anbefaler å rense med saltvann, evt kolrhexidin en periode, OG la være å ta på den, selv om den klør aldri så mye. Lykke til med ny piercing
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Det kan fort hende at du har fått en liten infeksjon om du har klødd/tatt på piercingen med fingrene! Selv om de er vasket, kan det være en del bakterier undre negler, neglelakk o.l. Anbefaler å rense med saltvann, evt kolrhexidin en periode, OG la være å ta på den, selv om den klør aldri så mye. Lykke til med ny piercing Har en liten mistanke om det ja. Bruker alltid antibac før jeg driver på med piercingen, og er egentlig ikke borti selv om det klør aldri så mye. Har vært flink der så langt. Så forresten nå nettopp at den begynner å bli litt mer gørr grønn farget! Fikk et tips av en bekjent om å prøve grønsåpe og lunket vann, så jeg testa det. Krysser fingrene for at det gir seg! Har nemlig begynt å bli litt småhovent og vondt også!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #9 Skrevet 19. februar 2011 Aha, navelen ja.... (er jeg som skrev innlegg #2. Så jo etterpå at du skrev det....) Uansett, et tips til deg er at du kjøper engangshansker på apoteket. Jeg bruker alltid det når jeg har håndtert piercingene mine, og har til dags dato ennå ikke opplevd infeksjoner/betennelser Brukte du grønnsåpe som er beregnet for hudvask, eller "vanlig" grønnsåpe?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 Aha, navelen ja.... (er jeg som skrev innlegg #2. Så jo etterpå at du skrev det....) Uansett, et tips til deg er at du kjøper engangshansker på apoteket. Jeg bruker alltid det når jeg har håndtert piercingene mine, og har til dags dato ennå ikke opplevd infeksjoner/betennelser Brukte du grønnsåpe som er beregnet for hudvask, eller "vanlig" grønnsåpe? Kanskje ikke så dumt det nei! Jeg brukte helt vanlig grønnsåpe. Det skulle vistnok ikke være noe problem i følge tatoos (hvor jeg piercet meg)...
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #11 Skrevet 20. februar 2011 Tror ikke det skal være noe problem å bruke "vanlig" grønnsåpe, nei... for fire år siden fikk jeg trukket ut begge stortåneglene, og fikk beskjed av legen om å ta grønnsåpebad hver dag for å hindre infeksjon. Jeg hadde faktisk ikke hørt om at det var en grønnsåpe beregnet på hudvask, så jeg brukte den vanlige... men slapp infeksjoner da! Var først da jeg tatoverte meg i Sarpsborg for noen år tilbake at jeg fikk vite at det fantes en annen variant... Men, har du sett noen endringer i dag? Er det fortsatt litt grønnlig farge på det som kommer ut?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #12 Skrevet 20. februar 2011 Rens med sterilt saltvann, ikke klorhexidin (eller pyrisept for den sakens skyld)! Slike stoffer renser bra, men forlenger grotiden endel, noe som jo ikke er helt heldig. Varme saltvannsbad kan være en god idé. Kopierer lit info fra denne tråden: Varme saltvannsbad kan akselerere helingen og dempe irritasjon. Dette kan du gjøre så ofte du vil, gjerne daglig. Ved akutte problemer anbefales 3 ganger daglig i en uke DETTE GJØR DU: Løs opp ¼ ts rent havsalt i 2,5 dl kokt vann. La det kjøle seg litt ned, men bruk det så varmt du orker. Sett glasset mot piercingen med vakuum i 10 minutter. På vanskelige områder kan du dyppe en ren kompress/tørkepapir i saltvannet og legge mot piercingen. Bytt når den har kjølt seg ned. Tørk til slutt med rent papir/Q-tips Varmen øker blodtilstrømningen og åpner porene, og overflødig væske dreneres fra området.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #13 Skrevet 20. februar 2011 Tror ikke det skal være noe problem å bruke "vanlig" grønnsåpe, nei... for fire år siden fikk jeg trukket ut begge stortåneglene, og fikk beskjed av legen om å ta grønnsåpebad hver dag for å hindre infeksjon. Jeg hadde faktisk ikke hørt om at det var en grønnsåpe beregnet på hudvask, så jeg brukte den vanlige... men slapp infeksjoner da! Var først da jeg tatoverte meg i Sarpsborg for noen år tilbake at jeg fikk vite at det fantes en annen variant... Men, har du sett noen endringer i dag? Er det fortsatt litt grønnlig farge på det som kommer ut? Har selv brukt vanlig grønsåpe på betennelse i tærne, noe jeg var plaget med mye før, og dette gjorde kjempegodt! Siden jeg også fikk beskjed om at dette gikk bra, gjorde jeg det! Jeg ser jo at der er litt som har stivnet av og til, og det kom bittelitt i dag tidlig. Men ikke like mye som igår, nei!
Seroquel Skrevet 20. februar 2011 #14 Skrevet 20. februar 2011 Rens med sterilt saltvann, ikke klorhexidin (eller pyrisept for den sakens skyld)! Slike stoffer renser bra, men forlenger grotiden endel, noe som jo ikke er helt heldig. Varme saltvannsbad kan være en god idé. Kopierer lit info fra denne tråden: Les anbefalingen min på nytt og legg merke til: Anbefaler å rense med saltvann, evt kolrhexidin en periode... En periode kan være 3-4 dager.. Selvfølgelig kan man bruke klorhexidin ! Det kan forsinke sårtilhelingen sier du. Klorhexidin vil nok ta knekken på infeksjonen, det er ikke en selvfølgelighet ved kun bruk av NaCl. Flere faktorer kan spille inn der. Vil påstå at det er mer uheldig å gå med et infisert sår, enn å bruke klorhexidin og bli kvitt infeksjonen slik at man får et rent sår som man da kan rense med NaCl for å forebygge ny infeksjon. Tror nok TS vil ha det bedre med et "friskt" sår enn et infisert et (Som kan være svært ubehaglig da det er ømt i tillegg blir utsatt for trykk o.l. når man sitter,ligger ), og sårtilhelingen får et bedre utgangspunkt ved bruk av klorhexidin Lykke til med piercingen
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 Les anbefalingen min på nytt og legg merke til: Anbefaler å rense med saltvann, evt kolrhexidin en periode... En periode kan være 3-4 dager.. Selvfølgelig kan man bruke klorhexidin ! Det kan forsinke sårtilhelingen sier du. Klorhexidin vil nok ta knekken på infeksjonen, det er ikke en selvfølgelighet ved kun bruk av NaCl. Flere faktorer kan spille inn der. Vil påstå at det er mer uheldig å gå med et infisert sår, enn å bruke klorhexidin og bli kvitt infeksjonen slik at man får et rent sår som man da kan rense med NaCl for å forebygge ny infeksjon. Tror nok TS vil ha det bedre med et "friskt" sår enn et infisert et (Som kan være svært ubehaglig da det er ømt i tillegg blir utsatt for trykk o.l. når man sitter,ligger ), og sårtilhelingen får et bedre utgangspunkt ved bruk av klorhexidin Lykke til med piercingen Du har helt rett! Men ser nå at det begynner å forsvinne, og det ser mye bedre ut, bare etter to dager med rensing med grønnsåpe. Så vi krysser fingrene for at dette går over snart. Var veldig ømt igår, men det har også gitt seg litt idag! Men jeg lurer på en ting, til dere som har piercing; Hva veit dere om solarium og piercing? Det er som sagt tre uker siden jeg tok. Kan jeg da ta solarium idag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå