Gå til innhold

Piercing i brystvorte

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok piercing i den ene brystvorten da jeg var ung og dum (angrer litt på det i dag..) men jeg har tatt den ut. Problemet er bare at den bil ikke gro igjen! Spurte en piercer om dette, hun sa at hos noen så gror den bare ikke igjen, og at jeg var heldig som kunne ta den ut og inn når jge ville. Problemet er bare at jeg VIL at den skal gro igjen! Det samler seg puss inni, som jeg må klemme ut m jevne mellomrom.. Og hva skjer når jeg en gang skal amme...

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Ikke pirk på den. Den vil antagelig gro til med tid og stunder, men la den være i fred nå. Rens med saltoppløsning om du føler for det.

Skrevet

Fant dette i en av gruppene jeg er med i på blink. Håper dette kan hjelpe litt selv om dette hovedsaklig gjelder på en ny piercing. Jeg kan også undersøke i nevnte gruppe om de har noen tips hvis du ønsker det, isåfall kan du sende meg en PM.

Litt info fra Pinpoint:

Dette bør du unngå: Rensemidler som inneholder alkohol, jod, hydrogen peroxid og klorhexidin. Alle disse er for sterke til å bruke på en ny piercing, og vil gjøre at det tar lengre tid å gro.

Varme saltvannsbad kan akselerere helingen og dempe irritasjon. Dette kan du gjøre så ofte du vil, gjerne daglig. Ved akutte problemer anbefales 3 ganger daglig i en uke

DETTE GJØR DU: Løs opp ¼ ts rent havsalt i 2,5 dl kokt vann. La det kjøle seg litt ned, men bruk det så varmt du orker. Sett glasset mot piercingen med vakuum i 10 minutter. På vanskelige områder kan du dyppe en ren kompress/tørkepapir i saltvannet og legge mot piercingen. Bytt når den har kjølt seg ned. Tørk til slutt med rent papir/Q-tips

Varmen øker blodtilstrømningen og åpner porene, og overflødig væske dreneres fra området. Vanlig bordsalt inneholder tilsetningsstoffer og bør unngås.).

Jeg siterer også fra websiden til Håvard Frisell (www.madisonpiercing.no): Vi bruker ikke Pyrisept, fordi dette er et eldgammelt rensemiddel som inneholder en del tileggsstoffer, som ikke er bra for sår i hud. Vi unngår helst Klorhexidin, fordi denne renser bra, men forsinker groprosessen markant, og kan gjøre betydelig skade på brusk, funksjoner i indre øre, hvor det igjen kan svekke hørselen.

Skrevet

Jeg tok ut mine for 2 år siden, og de har bare grodd halvveis igjen. Vet ikke om de noensinne kommer til å gro skikkelig. Er nesten så jeg vurderer å stikke det opp igjen.

Skrevet

Jeg har tatt ut to piercinger (på to forskjellige steder), men de vil ikke gro helt.

Tror hullet kommer til å bli der... Dumt egentlig, for da jeg tok dem (også ung og dum ;) ), så fikk jeg beskjed om at huden ville gro igjen når jeg tok dem ut.

Skrevet

Hmm... Er vel kanskje sånn som i øyreflippane då? Mange som kan gå uten dobbar i fleire år uten at det gror...

Eg tok ut min piercing i brystvorta for snart 1 år sidan og det er heilt grodd. Kan kanskje sjå at det har vore noko der viss en kikar veldig nøye, men...

Skrevet

Litt betryggende å høre at det ikke bare er meg :roll:

Litt av problemet er vel at jeg av og til stikker en ring gjennom bare for å få ut talg/død hud (æsj..) som samler seg, så det får vel kanskje ikke heelt sjansen... Tror jeg bare skal la den være nå!

Tusen takk for tips superlammet, skal rett hjem og rense etterpå! (tok en ring i for en uke siden, og nå er det litt ømt..) Sender deg gjerne en PM hvis det ikke virker!

Skrevet

Min bryst piercing falt ut for to mnd siden etter ett år med verking. Mitt sår ser ut til å gro fint. Det ser ut som en lang strek over nippelen. Ser ganske så teit ut. Jeg synes det er rart med klorhexidinen at man ikke skal bruke den på, for det er det eneste rensemiddelet som tar vekk bakterier. Man trenger jo ikke å bruke den sterkeste oppløsningen heller.

Skrevet

Har selv hatt en piercing som jeg prøvde å få til å gro igjen, men det vil ikke gro igjen og til slutt ga jeg opp og satte i smykket igjen. Tror du må bare ta den tiden som trengs og rense innimellom med saltvannsoppløsning. Jeg har nettopp pircet leppa og renser med saltoppløsning to ganger om dagen.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_amalie_*
Skrevet

har det fungert for deg "puseline"? prøvd å rense den med saltvann? jeg sliter med akkurat det samme og er nesten litt plaget av det. min bryst piercing vil ikke gro igjen og tok den ut for kanskje ett år siden. jeg vil at den skal gro igjen til jeg evt. skal begynne å amme. fungerte det å rense den for deg? noen tips?

• 2 år senere...
Gjest Ida K
Skrevet

hei jeg lurer på en ting, jeg stakk opp mitt hull i dag, jeg kjenner at det verker i skulderen og ned i armen er det noen som vet hva det kan være?

Skrevet

Det er nok mest død hud som samles inni. Man får nemlig en hud kanal inni kroppen som kvitter seg med hudceller på samme måte som all annen hud. Det vill komme ut av seg selv. Eventuelt bare skylle med saltvann. Når du stikker noe i gjenom vill du holde åpent. Og til deg som fikk vondt, mulig du har truffet en nerve. Da kan den bli litt forvirret og gi smerter andre steder en selve stedet der nerven sitter. Om det er dette vil det gi seg når såret gror eller når den har fått roet seg.

Skrevet

Tråd ryddet for spam

Kosemose. mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...