Gå til innhold

Etter ti dager i syden med alkohol og utekvelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er begynt å tenke over hva en kort periode kan gjøre for formen. Jeg var utrent før ferien, men hadde trent fire ganger i uka i åtte uker. Det ble sene kvelder og fråtsing i mat og desserter. Badet litt men mest for avkjøling.

Når jeg kom hjem er er jeg tungpustet, har lagt på meg og har ikke lyst å ta en tur på treningen. Jeg er umotivert rett og slett. Kostholdet var ikke optimalt under ferien.

Kan ti dager gjøre at formen synker så raskt? Jeg var ikke i god form før ferien, men følte at jeg hadde energi og beina føltes lett. Nå føler jeg meg som en som er satt tilbake til tiden før jeg begynte å trene og lurer på om effekten av de åtte ukene er helt borte nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt du gjorde før ferien er nok ikke bortkastet. Kom deg på trening igjen, og etter en litt tung start vil du etter ikke mange uker være tilbake der du avsluttet før ferien.

Kjenner veldig gost til det å miste treningsmotivasjon. Jeg kan trene 5-6 dager i uka og virkelig trives med å trenen å bruke kroppen min. Tar jeg bare et par-tre dagers pause sliter jeg med å motivere meg for å dra på trening. Merkelige greier. Men motivasjonen kommer alltid tilbake etter første treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begynt å tenke over hva en kort periode kan gjøre for formen. Jeg var utrent før ferien, men hadde trent fire ganger i uka i åtte uker. Det ble sene kvelder og fråtsing i mat og desserter. Badet litt men mest for avkjøling.

Når jeg kom hjem er er jeg tungpustet, har lagt på meg og har ikke lyst å ta en tur på treningen. Jeg er umotivert rett og slett. Kostholdet var ikke optimalt under ferien.

Kan ti dager gjøre at formen synker så raskt? Jeg var ikke i god form før ferien, men følte at jeg hadde energi og beina føltes lett. Nå føler jeg meg som en som er satt tilbake til tiden før jeg begynte å trene og lurer på om effekten av de åtte ukene er helt borte nå?

Kondisjonen forsvinner fort hvis den ikke holdes ved like, men den kommer fort tilbake. Når du har et grunnlag fra før er det nok også litt lettere å komme tilbake til formen du hadde før du dro på ferie.

Husk også at alkohol rett og slett er en gift. Det, i tillegg til at du kanskje har drukket mer alkohol enn kroppen er vant til, gjør at du bryter ned kroppen. Hvis du heller ikke har vært flink å drikke nok vann/alkoholfri drikke for å dekke inn væsketapet i varmen, så tærer også dette på kroppen. Lite søvn, dårlig kosthold og inaktivitet hjelper ikke.

Det er enkle grep du kan gjøre for å bevare formen mens du er på ferie: Drikk nok vann, begrens alkoholen, gå noen turer eller svøm aktivt i bassengen en halv time og prøv å få 7-8t søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...