Gå til innhold

Hvordan ble du forelder.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var barnet planagt?

Både og, den første var planlagt men ikke de 2 andre.

Fikk du barn med din kone/mann/samboer?

Jeg fikk barn med min mann

Fikk du barn med en venn?

Nei

Fikk fi barn med en bekjent?

Nei

Fikk du barn med en ukjent?

Nei

Bor du med den andre forelder nå?

Nei

Har dere noen gang bodd sammen?

Ja gift i 14 år

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med?

Vi ble skilt for 6 år siden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja gud forby at du skulle måtte stå til ansvar for at du frivillig knulla noen.

Det er vel ikke det at menn ikke skal ta ansvar , men at de er alene om det og at de faktisk også må ta økonomisk ansvar for at dama ikke ønsker å ta samme ansvar.

Ei dame kan som kjent velge å bære fram barnet mot mannenens vilje og på den måten pålegge han økonomisk ansvar. Samtidig har myndighetene i mange år hatt et lovverk der mange kvinner fratatt den samme mannen et mulighet til å følge opp barnet, f.eks. vha flytting over lange avstander. Dessuten har myndighetene i lang tid har valgt å gi omsorgen til mødrene uten en objektiv vurdering av fedrenes egenskap som forelder.

Det er den "likhet for loven" politikerene har praktisert.

• Liker 1
Skrevet

Han burde likevel være voksen nok til å være sint på hun som førte han bak lyset og ikke både henne og barnet. Barnet ba tross alt ikke om å bli til den hete kvelden de "glemte" kondomet.

Kan ikke dere ta denne diskusjonen ett annet sted. Å hakke på noen som svarer i en tråd er bare tulette.

Skrevet

jeg kan fortelle litt om hvordan jeg ble til =P

Mamma og Pappa hadde en liten sommerflørt, etter at mamma ble skilt med sin daværene mann. De hadde to barn sammen, altså to av mine halvsøsken. Mamma og mine 2 halvsøsken flyttet 5 timer unna, og mamma fikk meg! Tror jeg møtte pappa 1 gang før jeg var 6. Etter det begynte jeg å være 1 HEL dag hos han, noe som var ganske ubehaglig, iom at jeg ikke kjente ham, og hans to andre barn, og det virket som en evighet. Han betalte barnebidrag. Etterhvert som jeg ble eldre begynte jeg å være uker hos han i sommerferier, litt senere hver ferie. Når jeg begynte på 1. vgs flyttet jeg til ham.

I starten nekta han å se meg, fordi han følte seg sviktet av mamma, og da lot det gå utover meg. Så selvom en velger å ikke ha kontakt med barnet i det hele tatt, kan det utvikle seg til noe annet. Når jeg først var hos pappa om sommrene, var det mange av hans venner som spurte hvem jeg var, for de hadde aldri hørt noe om meg. Litt rar og spessiell situasjon når pappa står rett ved siden av men.

Jaja.. Han er visst veldlig glad for at han ble kjent med meg da.. =D

Skrevet

Var barnet planagt? JA

Fikk du barn med din kone/mann/samboer? JA

Bor du med den andre forelder nå? JA, vi har bodd sammen i snart 21 år nå.

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? NEI

Skrevet

jeg kan fortelle litt om hvordan jeg ble til =P

Mamma og Pappa hadde en liten sommerflørt, etter at mamma ble skilt med sin daværene mann. De hadde to barn sammen, altså to av mine halvsøsken. Mamma og mine 2 halvsøsken flyttet 5 timer unna, og mamma fikk meg! Tror jeg møtte pappa 1 gang før jeg var 6. Etter det begynte jeg å være 1 HEL dag hos han, noe som var ganske ubehaglig, iom at jeg ikke kjente ham, og hans to andre barn, og det virket som en evighet. Han betalte barnebidrag. Etterhvert som jeg ble eldre begynte jeg å være uker hos han i sommerferier, litt senere hver ferie. Når jeg begynte på 1. vgs flyttet jeg til ham.

I starten nekta han å se meg, fordi han følte seg sviktet av mamma, og da lot det gå utover meg. Så selvom en velger å ikke ha kontakt med barnet i det hele tatt, kan det utvikle seg til noe annet. Når jeg først var hos pappa om sommrene, var det mange av hans venner som spurte hvem jeg var, for de hadde aldri hørt noe om meg. Litt rar og spessiell situasjon når pappa står rett ved siden av men.

Jaja.. Han er visst veldlig glad for at han ble kjent med meg da.. =D

Takk for din bistorie som endte godt for både deg og far ;)

Skrevet

Var barnet planagt? Nei

Fikk du barn med din kone/mann/samboer? Ingen av delene, var bare kjærester

Fikk du barn med en venn? Nei

Fikk fi barn med en bekjent? Nei

Fikk du barn med en ukjent? Nei

Bor du med den andre forelder nå? Ja

Har dere noen gang bodd sammen? Ja

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? Nei

Gjest Blondie65
Skrevet

Du ser det tydeligvis kun fra en side - hennes.

Her har jo hun holdt graviditeten skjult for ham til etter barnets fødsel. Så jeg forstår godt at han føler seg lurt og at han ikke ønsker noen kontakt med dem.

Han ble jo rett og slett lurt!

Er det barnet sin feil at det har to idioter til foreldre? Dersom man ikke ønsker barn besørger man sikker sex.

Når det gjelder abort må den som skal bære frem barnet ha det endelige ord. Jeg synes imidlertid ikke noe om fremgangsmåten til moren her, og jeg lurer på hva som er motivet for å stenge ute en far fra sitt eget barn.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Begge mine barn var planlagt og ønsket, de er med samme mann, og vi var gift og bodde sammen da barna ble født. Nå er vi skilt, og har vært det i over 15 år.

Gjest Eurodice
Skrevet

Var barnet planagt?

Fikk du barn med din kone/mann/samboer?

Bor du med den andre forelder nå?

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med?

Hvorfor vil du vite om alt dette du spør om? Er det et forskningsprosjekt?

Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

Kråkesaks, moderator.

Gjest susannbr
Skrevet

Var barnet planagt? Nei

Fikk du barn med din kone/mann/samboer? Nei

Fikk du barn med en venn? Nei

Fikk fi barn med en bekjent? Nei

Fikk du barn med en ukjent? Ja

Bor du med den andre forelder nå? Nei

Har dere noen gang bodd sammen?Nei

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? Nei

Hadde ONS med ei jente jeg møtte på byen. Dessverre uten kondom...

Ett år senere ringer hun og forteller at jeg nylig har blitt far. Hun fant fort ut at hun hadde blitt gravid og at jeg måtte være faren, men abort var tydeligvis ikke aktuelt så i håp om å slippe tunge diskusjoner ventet hun til barnet var født med å kontakte meg.

Jeg ble mildt sagt overrasket og jævlig forbannet. Tenke å holde noe slik hemmelig! :kjefte:

De er begge ute av livet mitt nå, og siden barnet er ført opp med ukjent far betaler jeg ikke bidrag. Noe annet ville gjort meg ennå mer rasende.

Strengen er nå kuttet, så slipper en gjentagelse.

** møkkakjærring! **

For et drastisk tiltak.. Du kunne heller vurdert å ta litt mer ansvar når du skal tulle rundt på byen.

• Liker 2
Skrevet

Er det barnet sin feil at det har to idioter til foreldre? Dersom man ikke ønsker barn besørger man sikker sex.

Når det gjelder abort må den som skal bære frem barnet ha det endelige ord. Jeg synes imidlertid ikke noe om fremgangsmåten til moren her, og jeg lurer på hva som er motivet for å stenge ute en far fra sitt eget barn.

Det er forskjell på å være en far og å være en donor.

Hun hadde kanskje inntrykk av at han ikke ville være noen god far?

Skrevet

Var barnet planagt? Nei - mer en overraskelse :fnise:

Fikk du barn med din kone/mann/samboer? Ja

Bor du med den andre forelder nå? Nei

Har dere noen gang bodd sammen? Ja

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? Ja nødvendigvis, ettersom vi ikke bor sammen i dag.

Skrevet

Var barnet planagt? ja det var det

Fikk du barn med din kone/mann/samboer? samboer

Bor du med den andre forelder nå? nei

Har dere noen gang bodd sammen? ja

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? ja

Skrevet

Etter en ONS med ei dame, hun brukte p-piller sa hun.

Men fyyyy,det gjorde hun ikke. Kjente henne ikke, men hun klarte og oppspore meg. Ni mnd.etter vi pulte fikk jeg brev fra nav om bidragskrav. Er for jevlig synes jeg, og mange med meg at det er slike regler finnes. Kvinner med som synes slike regler er urimelige. Kvinnen er totalt domineredne her, mannen er ikke vært noe, bare en sædklump og en haug med penger. Blir kvalm av tanken på dette.

Har i ettertid blitt kjent med at det er ganske mange som blir far på denne måten.

Maneg som er blitt mødre med på denne måten.

Sier dama hun bruker p-piller, tror en vanligvis hun ikke lurer deg. Hun her hånflirte og sa hun tullet med meg,en tuller ikek emd slikt.

Burde ikke noen regler erdres her?.

Skrevet

Etter en ONS med ei dame, hun brukte p-piller sa hun.

Men fyyyy,det gjorde hun ikke. Kjente henne ikke, men hun klarte og oppspore meg. Ni mnd.etter vi pulte fikk jeg brev fra nav om bidragskrav. Er for jevlig synes jeg, og mange med meg at det er slike regler finnes. Kvinner med som synes slike regler er urimelige. Kvinnen er totalt domineredne her, mannen er ikke vært noe, bare en sædklump og en haug med penger. Blir kvalm av tanken på dette.

Har i ettertid blitt kjent med at det er ganske mange som blir far på denne måten.

Maneg som er blitt mødre med på denne måten.

Sier dama hun bruker p-piller, tror en vanligvis hun ikke lurer deg. Hun her hånflirte og sa hun tullet med meg,en tuller ikek emd slikt.

Burde ikke noen regler erdres her?.

THva med å ta denne diskusjonen et annet sted?! Er forrøvrig ikke første gang denne problemstillingen blir tatt opp. Rimelig gjennodiskutert - og ingen synes dette er greit.

Off tocip end-

Skrevet

THva med å ta denne diskusjonen et annet sted?! Er forrøvrig ikke første gang denne problemstillingen blir tatt opp. Rimelig gjennodiskutert - og ingen synes dette er greit.

Off tocip end-

Blitt en av de mest populære trådene her for tiden.

Må da være aktuelet ,selv om teamet gammelt. (Like gammelt som menneskeheten).

Skrevet

Var barnet planagt? JA, begge to.

Bor du med den andre forelder nå? JA

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? NEI

Skrevet

Var barnet planagt? JA og NEI

Fikk du barn med en venn? NEI

Fikk fi barn med en bekjent? NEI

Fikk du barn med en ukjent? NEI

Bor du med den andre forelder nå? NEI

Har dere noen gang bodd sammen? JA

Har du hatt samlivsbrudd med en du fikk barn med? JA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...