Gå til innhold

Smerter og kramper pga. allergimedisin. Vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok en allergitablett på kvelden og opplevde kramper og smerter når jeg la meg litt senere. Det hjalp ikke å stå opp og gå rundt i stua. Armer og bein fikk rykkvise kramper og jeg følte meg svimmel. Har nettopp fått nytt merke: Phenergan og leste at restless legs kan være en bivirking men dette opplevdes verre enn rastløse ben. Etter noen timer på denne måten avtok krampene og ble til slutt borte, men jeg hadde så vondt at jeg beit meg armen for å erstatte smertene og våknet opp med blåmerker.

Kan man overreagere på noen medisiner eller høres dette ut som restles legs?

Medisinen skal leveres inn på apoteket mandag. Det var uutholdelig i noen timer og en liten skrekkopplevelse. Jeg har sett på meg selv som en med høy smerteterskel og tenker enda på at det var så smertefullt at jeg bet meg i armen og på hendene for å unngå å skrike høyt. Hva bruker dere av allegimedisiner og fungerer det greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

uff det hørtes ikke godt ut. Har prøvd mange forskjellige allergi medisiner,inkl. Phenergan men aldri hatt slik bivirkning nei. Jeg reagerer på antibiotika (pusteproblemer osv osv)

Husk at du må informere legen din om dette,slik at du så godt som mulig,kan unngå lignendes bivirkninger.Og at du må da finne andre allergi tabletter nå som pollen-sesongen snart starter (9 mars sån ca.)

Endret av Kårky
Skrevet

Takk for svar Kårky. Jeg skal til legen igjen på onsdag. Grunnen til at jeg fikk respept på Pheregan var fordi legen de kunne hjelpe meg mot søvnløshet. Jeg skal rapportere det. Jeg hadde ingen kontroll og armer og bein skvatt rundt i ufrivillige rykninger. Jeg tror jeg har opplevd rastløse ben før, men det var en irriterende opplevelse som hindret søvn og ikke noe som var direkte smertefullt. Kan jeg rappotere til apoteket eller bare hos legen?

Legen virker så opptatt og jeg har andre ting som virker mer vikig å ta opp, så det ville være fint om det går å sende inn en rapport gjennom apoteket?

Skrevet (endret)

Du kan selv rapportere bivirkningen du fikk :

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82265.aspx

*lagt til noe*

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/show.do

der under bivirkninger står krible-følelse i bena ("restless legs").Men jeg synes fortsatt du skal melde i fra ettersom du fikk slik kraftig reaksjon. OG legen MÅ informeres

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg bruker Loratadin Sandoz mot allergi, og av dem får jeg heldigvis ikke noen bivirkninger. Brukte Zyrtec (Cetrizin) en periode, men ble så trøtt av dem at det ikke var mulig å fungere normalt. Ble slått ut i en 12-13 timer etter tabletten og våknet opp med hangover.

Detsom du prøver allergitabletter mot søvnproblemer, så er ihvertfall tabletter med cetrizin kjent for å være søvndyssende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...