AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Hei! Lurer på om noen av dere kanskje kan hjelpe med med ett spørsmål. Jeg er satt opp på overtid denne helgen, både lørdag og søndag. Men nå kan det være at jobben blir ferdig i løpet av dagen. Det jeg da lurer på er om jeg har rett til å få betalt de timene jeg er satt opp på. Mvh Berit.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Hvorfor skulle du få betalt for timer du ikke jobber?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Ja, det synes jeg faktisk. Dersom tidspunktet er tydelig avklart på forhånd, i motsetning til at man avtaler å se an hvor lang tid det tar. For da har du trolig tilsidesatt andre oppgaver for å prioritere jobben. Det bør økonomisk kompenseres.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Nei, nei, nei! hehe, hvorfor i alle dager skal man få betalt for timer man IKKE arbeider? Selfølgelig skal du IKKE ha lønn for IKKE arbeide timer!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Det jeg da lurer på er om jeg har rett til å få betalt de timene jeg er satt opp på. Ja det har du. Arbeidsgiver kan kreve at du er tilgjengelig disse timene, og da skal du ha betalt for dem, selv om du blir gitt mulighet til å gå før. Men vær forberedt på at du kan bli satt til annet forefallende arbeid, dersom det er aktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Hvorfor skulle du få betalt for timer du ikke jobber? For at det er planlagt overtid, arbeidsgiver kan vel ikke sitte deg opp på overtid når det måtte passe han, så komme dagen før eller samme dag at det ikke blir likevel, jeg har jo laget til side alle andre planer jeg hadde denne helgen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 Nei, nei, nei! hehe, hvorfor i alle dager skal man få betalt for timer man IKKE arbeider? Selfølgelig skal du IKKE ha lønn for IKKE arbeide timer! For at det er planlagt overtid, arbeidsgiver kan vel ikke sitte deg opp på overtid når det måtte passe han, så komme dagen før eller samme dag at det ikke blir likevel, jeg har jo laget til side alle andre planer jeg hadde denne helgen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Ja, det synes jeg faktisk. Dersom tidspunktet er tydelig avklart på forhånd, i motsetning til at man avtaler å se an hvor lang tid det tar. For da har du trolig tilsidesatt andre oppgaver for å prioritere jobben. Det bør økonomisk kompenseres. Det er det jeg også mener, jeg er satt opp på vakt fra 07.00 til 19.00 begge dager. Jeg kan for all del sitte på jobben og gjøre annet arbeid, da det faktisk ikkje er annet å gjøre enn den jobben jeg er inne for.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #9 Skrevet 19. februar 2011 Da er det jo klart da. Du har krav på lønn for morgendagen. Om arbeidsgiver ønsker at du stiller fysisk på jobb eller har hjemmekontor blir hans/hennes sak.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #10 Skrevet 19. februar 2011 Hei! Lurer på om noen av dere kanskje kan hjelpe med med ett spørsmål. Jeg er satt opp på overtid denne helgen, både lørdag og søndag. Men nå kan det være at jobben blir ferdig i løpet av dagen. Det jeg da lurer på er om jeg har rett til å få betalt de timene jeg er satt opp på. Mvh Berit. Det finnes ingen lov som sier at man har rett til betaling for avtalt overtid som blir avlyst. Det kommer helt an på hvilke regler arbeidsgiver har bestemt, evt. om det er definert i kontrakten din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå