Gå til innhold

Italiensk mat - kokebok?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en ordentlig god kokebok for en grundig innføring i italiensk matlaging?? (ikke bare pastaretter) :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Italia - En kulinarisk reise

Denne har både oppskrifter som går langt utover Pasta Bolognese og innføring i mattradisjoner og kultur. Jeg har de fleste av bøkene i serien "En kulinarisk reise", og kan anbefale dem på det varmeste. :D

Skrevet
Denne boken har vi akkurat fått i gave og inneholder alt fra små forretter til dessert. Stilig er det også at navnet på rettene også står på italiensk.
Skrevet

Tja. Synes mange av de rettene er litt kompliserte jeg - men det er en fin bok. Jeg har ikke dumpet borte i en pefekt italiensk kokebok - men har flere små og store bøker om pasta, pizza, antipasti - og synes det fungerer best.

Skrevet

Jeg har en som heter "mitt italienske kjøkken" er med hovedvekt på sicilia.

Og en annen som omhandler de mest kjente italienske rettene trinn for trinn(som jeg selvsagt ikke husker navnet på :oops: )

I tillegg til den store pastakokeboken.

Anbefaler deg å heller kjøpe flere bøker enn en stor, Italia er en stor matregion og ingen bøker klarer å dekke hele.

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne har jeg bare hørt fine ting om:

ITALIA av Dag Tjersland, Hans Petter Uleberg og Christian Brun

Mellom permene i denne boken finnes matoppskrifter, reportasjetekster, fotografier og bakgrunnsstoff som til sammen gir et praktfullt kulinarisk tverrsnitt av Italia. Gjennom tekstene formidles kulturhistorie og mattradisjon på en måte som er egnet til å friste og inspirere både leg og lærd. Bli med på en reise fra jord til bord. Bli med til Italia.

- "Tjersland er en av de absolutt beste italienske kokkene i Oslo. I boka har han klart å veksle fint mellom oppskrifter med forskjellig vanskelighetsgrad. Fra det komplette Blatazar-måltid til enkle, men smakfulle retter som kan tilberedes på det minste hybelkjøkken. Boka tar kort fortalt pulsen på det italienske kjøkken, det enkle og samtidig elegante." Ole Bjørner Loe Welde, Dagbladet

Skrevet

Takk for tips! - skal sjekke ut den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...