xavi Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Hei! Har nylig begynt å drikke alkohol. Takler hverken hvit- eller rødvin, fordi jeg synes det smaker helt forferdelig og blir ganske kvalm. Dette er av de jeg har prøvd da, men tviler på at jeg kommer til å venne meg til smaken. Øl var heller ikke helt min greie, synes ikke det smakte noe særlig. Vil ha noe søtt og friskt. Nesten som saft? Aller helst høyere alkoholinnhold enn den cidern man finner i dagligvarehandelen. Da må man drikke så fryktelig mye for å i det hele tatt merke noe. Pluss at man blir fort kvalm ford det er så søtt. Smaken er ikke allverden den heller da Er 19 år btw, så ta det til etterretning.
Betty2 Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 har du prøvd å drikke vin uten å drikke noe søtt først? vet ikke hvilke vin typer du liker, men jeg er heller ikke så glad i vin. Men klarer noen få sorter hvit vin dersom det ikke drikkes noe søtt i forveien. vet ikke om du har prøvd disse, men her er noen forslag. Black tower. Toscato Reisling kabbinett Martinin Asti VEUVE CLICQUOT, SEC (ekstra god dersom du putter et jordbær oppi)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Regner med at du gjerne vil ha forslag til gode, søte drinker med et høyt alkoholnivå? Jeg er overhodet ikke god på drinker selv så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Når det gjelder vin vil jeg foreslå at du smaker på det litt og litt så tror jeg ganske sikkert at du vil få sansen for det etterhvert. Det blir litt som med kaffe, veldig få liker det første gang men man vender seg til det (og blir voksen?). Jeg ville nok være en smule forsiktig med sterke drinker, (spesielt hvis det blir mange), hvis jeg var deg. Mye galt kan skje om du mister kontroll over deg selv og havner med feil mennesker. Pass på deg selv, sier jeg bare. Jeg er mor til tenåringer og har vært tenåring selv. Bare for å ha sagt det.
pandabear Skrevet 19. februar 2011 #4 Skrevet 19. februar 2011 Du får kjøpt sprit som har opp til 22% på polet, og så er det bare fantasien som stopper deg. Noen liker drink blandingene du får kjøpt på rema osv. Noen liker appelsinjuice, noen liker brus. Så det kommer litt ann på hva du liker
Inx Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Drikk det som smaker vondt så drikker du ikke for mye... 2
Anglofil Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Eneste alkoholholdige drinken jeg klarer er strawberry daiquiri, og eventuelt eple- eller pærecider og Smirnoff Ice (rusbrus). Mvh Yvonne :ehiajente 1
xavi Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2011 har du prøvd å drikke vin uten å drikke noe søtt først? vet ikke hvilke vin typer du liker, men jeg er heller ikke så glad i vin. Men klarer noen få sorter hvit vin dersom det ikke drikkes noe søtt i forveien. vet ikke om du har prøvd disse, men her er noen forslag. Black tower. Toscato Reisling kabbinett Martinin Asti VEUVE CLICQUOT, SEC (ekstra god dersom du putter et jordbær oppi) Når jeg har drukket vin, så har jeg bare drukket vin alene på vors - Så kan ikke ha noe med det å drikke noe søtt først Har ikke prøvd noen av vinene du nevner, så hadde jo vært et forsøk. Senest i går bare luktet jeg på en rødvin, og holdt på å spy :\ Men takk for forslag! Skal sjekkes ut Regner med at du gjerne vil ha forslag til gode, søte drinker med et høyt alkoholnivå? Jeg er overhodet ikke god på drinker selv så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Når det gjelder vin vil jeg foreslå at du smaker på det litt og litt så tror jeg ganske sikkert at du vil få sansen for det etterhvert. Det blir litt som med kaffe, veldig få liker det første gang men man vender seg til det (og blir voksen?). Jeg ville nok være en smule forsiktig med sterke drinker, (spesielt hvis det blir mange), hvis jeg var deg. Mye galt kan skje om du mister kontroll over deg selv og havner med feil mennesker. Pass på deg selv, sier jeg bare. Jeg er mor til tenåringer og har vært tenåring selv. Bare for å ha sagt det. Er allerede ganske forsiktig med hva jeg drikker og hvor mye - derfor jeg har ventet litt med alkoholen. Drakk ikke i russetida engang! Du får kjøpt sprit som har opp til 22% på polet, og så er det bare fantasien som stopper deg. Noen liker drink blandingene du får kjøpt på rema osv. Noen liker appelsinjuice, noen liker brus. Så det kommer litt ann på hva du liker Har du forslag til noen merker som har denne alkoholprosenten? Blir jo helt forvirra med en gang jeg kommer inn på polet jo, haha Eneste alkoholholdige drinken jeg klarer er strawberry daiquiri, og eventuelt eple- eller pærecider og Smirnoff Ice (rusbrus). Mvh Yvonne :ehiajente Tror smirnoff er noe jeg kunne ha likt, ettersom det er rusBRUS. Takktakk! Noen som forresten har prøvd Masi? De jeg drakk med forrige gang sa det smakte som saft, skjønner dere. Ooog, det er jo litt det jeg er ute etter.
pandabear Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Husker ikke helt, er en stund sidne jeg har kjøpt fden typen. Men de pleier å stå på smame reol som de over 22% bare på andre siden.. Husker at en het 22 med stoore bokstaver Ellers er det bare å spørre de som jobber der
Rødtoppen86 Skrevet 19. februar 2011 #9 Skrevet 19. februar 2011 Vil også anbefale Riesling Kabinett Himmelreich. Det er veldig søt hvitvin som mange ikke takler fordi den er så søt hehe. Ikke er den så dyr heller.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #10 Skrevet 19. februar 2011 Hvis du skal ha sprit, så er Kalinka et godt valg. Bland det med sitronbrus el. så får du noe som minner om smirnoff ice, men mye billigere å lage det selv! Av vin kan jeg anbefale deg Sauvignon Blanc Fumées Blanches, veldig god Også Riesling Trimbach.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #11 Skrevet 19. februar 2011 Sprit kan blandes med alt, så det er bare fantasien som setter grenser! Du kan prøve å blande sprit - saft - vann/sitronbrus. Du kan bruke f.eks Fun saft, der er det mange forskjellige smaker å velge mellom. Du kan velge mellom vann eller brus hvis du vil ha kullsyre Enkelt og greit - å godt!
Betty2 Skrevet 19. februar 2011 #12 Skrevet 19. februar 2011 Hei! Har nylig begynt å drikke alkohol. Takler hverken hvit- eller rødvin, fordi jeg synes det smaker helt forferdelig og blir ganske kvalm. Dette er av de jeg har prøvd da, men tviler på at jeg kommer til å venne meg til smaken. Øl var heller ikke helt min greie, synes ikke det smakte noe særlig. Vil ha noe søtt og friskt. Nesten som saft? Aller helst høyere alkoholinnhold enn den cidern man finner i dagligvarehandelen. Da må man drikke så fryktelig mye for å i det hele tatt merke noe. Pluss at man blir fort kvalm ford det er så søtt. Smaken er ikke allverden den heller da Er 19 år btw, så ta det til etterretning. Micckey finn eller apple soure. får kjøpt på polet for rundt 100lappen, er ikke mer enn 16% menn smaker søtt/syrlig og godt den vil jeg absolutt anbefalle som prioritet nr 1
Troilltøva Skrevet 19. februar 2011 #13 Skrevet 19. februar 2011 moscato vinene er også søte og veldig gode, veldig musèrende og god drikker alltid den vinen da jeg ikke er glad i øl, eller andre sure viner.
Vulpes Skrevet 19. februar 2011 #14 Skrevet 19. februar 2011 Hva slags vin har du prøvd, da? Har du prøvd de søteste riesling-vinene? De er nesten som saft, og mange som ikke liker vin ellers liker dem. Spør på polet etter tips
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #15 Skrevet 19. februar 2011 Mickey Finn med eplesmak er god ja (men så blander jeg den med appelsinbrus, og da blir det jo enda mindre alkoholinnhold..... Jeg er ikke noen drikker.), og det samme er Koskenkorva PEach blandet med ferskeniste, det smaker faktisk bare iste (og jeg liker så godt som ingenting av alkohol!). I tillegg kan du jo prøve deg på å lage tyrker en gang, med Kalinka (sprit med 22%) og tyrkisk pepper, det er det i alle fall mange her som er glade i. Hilsen Jente 19, som så godt som aldri drikker alkohol
Gjest Cerridwen Skrevet 19. februar 2011 #16 Skrevet 19. februar 2011 Passoa (17 %) er min favoritt. Bland den ut med fanta exotic, og den smakar himmelsk! Ellers er Martini, Smirnoff Cosmopolitan og Mickey Finn gode alternativ.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #17 Skrevet 19. februar 2011 Vil også anbefale Riesling Kabinett Himmelreich. Det er veldig søt hvitvin som mange ikke takler fordi den er så søt hehe. Ikke er den så dyr heller. den beste begynervinen uten tvil, vet veldig mange som liker denne men ingen andre viner!
Gjesten Skrevet 19. februar 2011 #18 Skrevet 19. februar 2011 Vel, når du fyller 20 kan du kjøpe deg Bacardi Razz og blande med Sprite Zero. Smaker julebrus
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #19 Skrevet 19. februar 2011 Martini Bianco og sprite/sitronbrus Malibu og cola Martini Asti (søt musserende vin) Søte hvitviner div Rieslingviner du har fått anbefalt, ellers er hvitvinene fra Torres søte og gode synes jeg (San Valentin og Viña Esmeralda f eks) Eller kanskje rett og slett en dessertvin, de er iallefall søte! Late Harvest Sauvignon Blanc 2008 er min favoritt) Ellers synes jeg alltids smirnoff Ice er godt jeg da... Når du bikker 20 synes jeg, som Gjesten, at Bacardi Razz og sprite er vinneren
Betty2 Skrevet 20. februar 2011 #20 Skrevet 20. februar 2011 Vel, når du fyller 20 kan du kjøpe deg Bacardi Razz og blande med Sprite Zero. Smaker julebrus Ehm, det spørs nå litt hvor i landet du kommer fra..... skal love at den blandingen smaker ikke som våres julebrus. men det er derimot en blanding de fleste nybegynnere velger å blande.... selv klarer jeg ikke Razz lenger.... for søt og minner for mye om Fylla... :/ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå