Gå til innhold

hjelp! katt med knekt fot...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!

katten vår knakk foten sist torsdag, og har revet av seg bandasjen... siden det er så sinnssykt dyrt å dra inn å få det fikset av veterinær skal moren min sette på bandasjen selv. er det trygt? jeg synes heller hun skal dra til veterinær siden katten faktisk har knekt foten og jeg tipper hun kommer til å hyle og vri seg og få skikkelig vondt... men det er jo så dyrt.

hun skal forresten klippe opp den gamle bandasjen, sette den på igjen og bare bandasjere rundt.

kan man sette på bandasje selv? noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nei nei, dra til dyrlegen! Hvis foten er knukket, kan det bli meget kjipe konsekvenser om det bandasjeres feil!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden???? Poster du her i stedet for å dra til dyrlegen!?

Hva feiler det verden....?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, dra til dyrlegen!! Ikke bare kommer det til å gjøre veldig vondt, men hu kommer sikkert ikke til å bandasjere foten i riktig stilling. Katten kan bli helt ødelagt hvis dette ikke gjøres riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Kontakt veterinær.

Og skaff forsikring etterpå, så slipper dere veie økonomi mot kattens beste neste gang det skjer noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, appifany, det er tydeligvis moren sin katt.

Vi hadde en katt som brakk ene bakbeinet. Han var vekke noen dager så vi visste ikke når det hadde skjedd, men vi tok han til veterinæren da vi så at han haltet noe alvorlig. Han fikk gipset foten og vi måtte gi ham en penicillinkur. Ikke bare lett å få i ham medisinen men det gikk bra og han var snart sitt gamle jeg igjen.

Du må få moren din til å forstå at veterinær er det eneste riktige, ellers blir det egentlig dyremishandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, appifany, det er tydeligvis moren sin katt.

Vi hadde en katt som brakk ene bakbeinet. Han var vekke noen dager så vi visste ikke når det hadde skjedd, men vi tok han til veterinæren da vi så at han haltet noe alvorlig. Han fikk gipset foten og vi måtte gi ham en penicillinkur. Ikke bare lett å få i ham medisinen men det gikk bra og han var snart sitt gamle jeg igjen.

Du må få moren din til å forstå at veterinær er det eneste riktige, ellers blir det egentlig dyremishandling.

Jah, for det er bare meg som reagerer.

Anyways, rådet mitt står: Dra til dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hva feiler det folk"? jeg er ikke DUM. vi har passet på å sette henne i et rom med do og mat og vann, tatt bort alt hun kan klatre på.

siden hun knakk foten for en uke siden har vi allerede fått ca. 6000 kr i veterinærregninger og vi har veldig, veldig dårlig råd. de har ikke åpent i helgene heller, så det blir ca. 2000 til bare for å ringe til vaktlegen - derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring koster 500 kroner i året. Det hjelper ikke nå, men kan hjelpe i framtiden.

Noen klinikker kan dele opp regningen for dere, slik at ikke alt må betales på en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, for det er bare meg som reagerer.

Anyways, rådet mitt står: Dra til dyrlegen.

Jeg vet at det ikke var bare du som reagerte. Så det da jeg hadde postet svaret mitt, noe som tok litt tid fordi katten min hoppet opp på tastaturet, helt sant. :) Beklager hvis det ble oppfattet som frekt. Det var absolutt ikke meningen. :(

Jeg er jo også, selvfølgelig, enig i at moren hennes MÅ ta pusen til veterinær. Noe jeg også skrev i innlegget mitt.

Venner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke var bare du som reagerte. Så det da jeg hadde postet svaret mitt, noe som tok litt tid fordi katten min hoppet opp på tastaturet, helt sant. :) Beklager hvis det ble oppfattet som frekt. Det var absolutt ikke meningen. :(

Jeg er jo også, selvfølgelig, enig i at moren hennes MÅ ta pusen til veterinær. Noe jeg også skrev i innlegget mitt.

Venner? :)

Det bikket bare litt over for meg for jeg må innrømme at jeg er litt lei av tråder hvor man ÅPENLYST må dra til dyrlege og så poster man på et forum i stedet.

Venner ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bikket bare litt over for meg for jeg må innrømme at jeg er litt lei av tråder hvor man ÅPENLYST må dra til dyrlege og så poster man på et forum i stedet.

Venner ;)

Godt du ikke er sur på meg.

Jeg er veldig enig i at det mange ganger er helt åpenlyst at kjæledyr trenger profesjonell hjelp og da sørger man for det, uten mere om og men.

Det fikk jeg egentlig også inntrykk av at Ts mente men at hun skrev her fordi hun ville forsikre seg om at det, nettopp, var det riktige. Det er jo ikke hennes katt, men hun viser at hun er bekymret for at eieren (moren) tar en feil beslutning.

Til Ts vil jeg si; flott at du reagerer på din mors feile valg.

Nå må du bare overbevise henne om at katten ikke blir bra igjen uten hjelp fra veterinær. :)

You go girl. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har klart å overbevise henne om å ta henne med til veterinær, men hun har desverre ingen mulighet til å kjøre dit nå så det må bli i morgen tidlig. som sagt ligger hun i et rom der hun ikke kan klatre eller hoppe opp på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"hva feiler det folk"? jeg er ikke DUM. vi har passet på å sette henne i et rom med do og mat og vann, tatt bort alt hun kan klatre på.

siden hun knakk foten for en uke siden har vi allerede fått ca. 6000 kr i veterinærregninger og vi har veldig, veldig dårlig råd. de har ikke åpent i helgene heller, så det blir ca. 2000 til bare for å ringe til vaktlegen - derfor jeg spør.

Det koster ikke totusen å ringe vakthavende? Har katten gips eller bare en støttebandasje? Hvor sitter bruddet? Hvis det er et rent og ukomplisert brudd som bare krever støttebandasje kan det være lurt å sette den på plass igjen uten å stramme for mye hvis dere ikke kan dra avgårde nå. Men det er bare for å hindre at katten skal ha smerter når hun rører seg og jeg vet ikke hvilke kompetanse dere har. Strammer dere kan beinet bli brutt opp igjen.

Jeg tror en tur til veterinæren vil koste cirka 6-1000 kroner, for andregangsbehandling trolig bare et sted mellom 4-500. Det er viktig å komme seg til veterinær raskt slik at ikke bruddet gror feil. Venter dere for lenge kan det bli dyrere hvis dyrlegen må knekke opp bruddet igjen og katten må ha narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ha råd til veterinær er ingen unnskyldning. Når man skaffer seg dyr så følger det med et ansvar. Har man ikke råd til å betale sånne oppståtte uhell, så kan man heller ikke ha dyr!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic
Å ikke ha råd til veterinær er ingen unnskyldning. Når man skaffer seg dyr så følger det med et ansvar. Har man ikke råd til å betale sånne oppståtte uhell, så kan man heller ikke ha dyr!

Signerer denne opp og ned og i mente...hva nå enn det betyr. Signerer ihvertfall:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...