AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har ikke bodd hjemme siden jeg var 16 år og er nå 32. I dag var jeg på besøk hjemme hos min mor og jeg tok en dusj der etter en tur i marka. Da falt pillene jeg får av legen under nedtrapping ut av veska og hun nekter for det. Hun har besøk av en søster som er motstander av rus og begge forsnakket seg, sa at de hadde lett overalt selv om det var under 30 sekunder siden jeg pratet med dem og når jeg ringte tilbake. Jeg forstår det ikke, nå er ikke veien lang for meg til å ta en taxi til byen og kjøpe noe så jeg får roet meg ned og sovet. Jeg er under Lar og de mener det er å dope seg ned selv om jeg får det av lege og er underlagt Lar. Jeg forstår ingenting. Hvorfor kan de nekte å lete og bare si at de har lett lenge og de finner ingenting, noen sekunder etter at jeg ringte tilbake (2.gang jeg ringte fordi jeg lurte på om de ikke også kunne lete på kjøkkenet). Hva gjør dette med meg hvis de ikke ringer tilbake og gir meg pillene? Jo,jeg får abstinenser snart og de vil utarte seg og bli verre så jeg vil dra og kjøpe noe, og det er ikke lett å få kjøpt annet enn morfin eller heroin nå sent på kvelden. Det er mitt problem, men hvordan kan de gjøre sånt når jeg er under Lar og ikke har sprukket siden i sommer? Nå sitter de og drikker vin og prater om hvor forferdelig livet har fart med dem siden de har fått umulge barn å forholde seg til. Jeg skal dra til sentrum før absinensene kommer, og jeg skal aldri glemme hvor ondskapsfulle andre kan være selv om de sier de mener alt godt og har full respekt for andre.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Ikke la denne hendelsen ødelegge for deg da? Må du vente til mandag med å ordne med ny medisin?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Legen som kan skrive ut resept kommer ikke på jobb før mandag og vil tro at jeg prøver å få ekstra dosering siden pillene jeg hadde skulle rekke til 22. februar. Det er så fortvilet. Jeg la ikke pillene i lomma og brukte busskortet når jeg dro dit og skulle hjem igjen. Jeg kommer ikke til å holde ut i mange timer og er begynt å stresse og går bare frem og tilbake og prøver lete mer. Jeg er midt i en nedtrapping som skal gå over noen måneder helt frem til sommeren eller høsten i samarbeid med legen under Lar. Fastlegen min kan ikke skrive ut medisinen og jeg kan heller ikke dra på legevakta. Dette er krise for meg. Jeg håper jeg treffer noen gamle kjente på gata som kan selge meg metadon, men det som er å få kjøpt sent på kvelden er morfin, dårlig heroin, hasj og piller. Jeg håper jeg får tak i subutex men kjøper jeg det og er ærlig på mandag vil jeg falle utenfor Lar automatisk og uten å få forklart meg. Jeg har rett til å klage, men anken vil bli behandlet når det er for sent å fortsette opplegget og nedtrapping. Jeg har hatt mest kontakt med faren min, men nå er han i Usa i forbindelse med jobb og det er natt der nå. Men jeg tenker ikke han kan gjøre stort likevel. Jeg har panikk nå og har lett overalt. Jeg mener bestemt hvor jeg mistet medisinen og etter telefonsamtalen ble jeg overbevist om at de mener jeg har et bedre liv uten Lar. Jeg er så sint nå, men har ikke lyst å være sint. Snart går jeg en tur til byen og lar Lar være noe jeg må forholde meg til senere og begynne på nytt igjen, hvis og når jeg får plass innenfor behandlingsystemet.
Gjest Tammie Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Kjære trådstarter. Er det ingen mulighet å dra til legevakten? Hva med å ringe å forklare problemet? Kanskje de har forslag til steder å dra for å få den dosen du egentlig skal ha? En simpen blodprøv/urinprøve er vel alt som skal til for å se om du tok forrige dose?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har aldri hatt for vane å glemme hvor jeg har lagt ting. Og jeg la brettet i veska som vanlig. Men nå har jeg også lett i bindpakken som kke var åpnet. Nå drar jeg snart til byen og kjøper noe som kan hjelpe meg til 22. Mamma ringte 5 minutter siden og sa med kjølig og saklig stemme at de ikke fant noe og at de hadde lett ovralt, det var jo ikke rotete hos henne. Jeg vet jo det og sa bare prates i morn eller over helga. Hun spurte om jeg ikke kunne holde ut som alle andre. Jeg la på røret. Jeg skal ringe legen mandag, men før den tid sitter jeg midt i en sprekk. Jg ruser meg på alt når jeg har drevet på.
Gjest Tammie Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Din mor har tydeligvis lite kunnskap på området. Hun vet med andre ord ikke at at selvom du driver med nedtrapping får du abstinenser og må ha medikamentell behandling. Hm, jeg syntes det er veldig dumt om det er eneste valget du har? Vil ikke kjøp på gata ødlegge alt for deg? Om dette er eneste alternativt syntes jeg LAR er fryktelig dårlig organisert! Krysser fingrene for deg. Ikke ta noe farlig! 2
Gjest Tammie Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 PS: Ikke mulig for deg å ringe Ullevål eller Aker å legge frem saken der? Vet at de har pasienter som går på Metadon på noen avdelinger. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Uff.. føler med deg. Systemet er ofte tungvridd og urettferdig. Bare ikke gjør noe dumt og ødelegg hele greien for deg. Skjønner at det lett kan skje, men håper du klarer deg alikevel.
Gjesten Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Er det en mulighet å dra på "overraskelsesbesøk" tilbake til mor og kreve å få lete selv? Å få tak i noe på gaten høres ut som en kortvarig løsning som kan komme til å ødelegge alt for deg...
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Din mor har tydeligvis lite kunnskap på området. Hun vet med andre ord ikke at at selvom du driver med nedtrapping får du abstinenser og må ha medikamentell behandling. Hm, jeg syntes det er veldig dumt om det er eneste valget du har? Vil ikke kjøp på gata ødlegge alt for deg? Om dette er eneste alternativt syntes jeg LAR er fryktelig dårlig organisert! Krysser fingrene for deg. Ikke ta noe farlig! Jeg skal prøve å holde ut alt av abstinenser. Mamma er mer av den platoniske typen, opptatt av moteklær og shopping. Pluss at hun aldri har ment det var nødvedig med å stille opp på familieuker. Det vart mer viktig med ferien som alerede var planlagt. Jeg er ikke sint på henne, fordi jeg håper hun beslagla medisinen i god tro. Men nå har jeg et problem og blir mer og mer nervøs og stresset. De jeg kjente tidligere når jeg ruset meg var adri på byen sent på kvelden. Jeg skal prøve å unngå byens verste strøk, men hva kan jeg stæte på som er farlig så lenge jeg handler rett uner overvåkningskamarene. Noen andre steder tør jeg ikke. Jeg skal spørre en eks, ringe han og spørre om han kan hjelpe meg nå.
Gjest Tammie Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har lite kjennskap til "gatekjøp" og den form for misbruk. Jeg har bare hatt med pasienter på lar-beh å gjøre. Jeg syntes fortsatt du skal forsøke alt som er lovlig før du begir deg ut på noe som ikke er fullt så lovlig. Kunne du ikke forsøkt å ringe Ullevål eller Aker? Aker har jo egen avdelig for rusmisbrukere og lar-pasienter?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Er det en mulighet å dra på "overraskelsesbesøk" tilbake til mor og kreve å få lete selv? Å få tak i noe på gaten høres ut som en kortvarig løsning som kan komme til å ødelegge alt for deg... Hvordan kan jeg lete etter noe som hun kanske har gjemt godt unna eller mer sannsylig kastet? Jeg skulle ønske hun tok en pille selv. Jeg vet at jeg kommer til å gå og kjøpe meg noe i sentru og håper der har det jeg heslt vil ha. Hvis jeg får tak i det, kan jeg selvmedisinere meg selv og unngå at Lar oppdager at jeg har en sprekk. Lar vil se på det som en sprekk. Alt som ikke er på resept er en sprekk. I mitt tilfelle vil jeg få godkjent en ny behandling, men må kanskje stå noen måneder i kø og etterpå bo i såkalt gul sone (de som sprekket og trenger ekstra overvåkning) Gul sone er fælt. Man må dele rom med andre og har fellesduj og toalett. Det høres ikke så verst ut. Naboene blir byttet ut etterhvert som de kommer i en mindre kontrollert avdeling mem da får du selskap av noen som har den første fasen av abstnenser og det er ikke lett siden de fleste har mye bagasje å slite med. Jeg må logge ut nå.
Gjest Tammie Skrevet 18. februar 2011 #13 Skrevet 18. februar 2011 Ok. Lykke til. Jeg håper du kontakter Aker.. da har du gjort alt som er i din makt.. du har forsøkt å gjøre det rette. Ønsker deg alt godt!
Gjest Tammie Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 http://www.aus.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=848&I=10896&mids=1205a1641
aline Skrevet 18. februar 2011 #15 Skrevet 18. februar 2011 Kunne du ikke forsøkt å ringe Ullevål eller Aker? Aker har jo egen avdelig for rusmisbrukere og lar-pasienter? Jeg siterer denne jeg, bare for å gjenta spørsmålet til deg TS, kan du ikke forsøke å prate med Ullevål eller Aker, siden de har egen avdeling for lar-pasienter? Når du har klart å holde deg unna sprekk helt siden i sommer, så burde du prøve ALT før du går ut og går på en sprekk igjen, ihvertfall siden du kjenner så godt hva som skjer og hva du kommer til å gjøre dersom du ikke får medisinen. Det kan ikke skade å prøve?
Gjest Nanette Skrevet 19. februar 2011 #16 Skrevet 19. februar 2011 Legen som kan skrive ut resept kommer ikke på jobb før mandag og vil tro at jeg prøver å få ekstra dosering siden pillene jeg hadde skulle rekke til 22. februar. Det er så fortvilet. Jeg la ikke pillene i lomma og brukte busskortet når jeg dro dit og skulle hjem igjen. Jeg kommer ikke til å holde ut i mange timer og er begynt å stresse og går bare frem og tilbake og prøver lete mer. Jeg er midt i en nedtrapping som skal gå over noen måneder helt frem til sommeren eller høsten i samarbeid med legen under Lar. Fastlegen min kan ikke skrive ut medisinen og jeg kan heller ikke dra på legevakta. Dette er krise for meg. Jeg håper jeg treffer noen gamle kjente på gata som kan selge meg metadon, men det som er å få kjøpt sent på kvelden er morfin, dårlig heroin, hasj og piller. Jeg håper jeg får tak i subutex men kjøper jeg det og er ærlig på mandag vil jeg falle utenfor Lar automatisk og uten å få forklart meg. Jeg har rett til å klage, men anken vil bli behandlet når det er for sent å fortsette opplegget og nedtrapping. Jeg har hatt mest kontakt med faren min, men nå er han i Usa i forbindelse med jobb og det er natt der nå. Men jeg tenker ikke han kan gjøre stort likevel. Jeg har panikk nå og har lett overalt. Jeg mener bestemt hvor jeg mistet medisinen og etter telefonsamtalen ble jeg overbevist om at de mener jeg har et bedre liv uten Lar. Jeg er så sint nå, men har ikke lyst å være sint. Snart går jeg en tur til byen og lar Lar være noe jeg må forholde meg til senere og begynne på nytt igjen, hvis og når jeg får plass innenfor behandlingsystemet. Det er ikke natt i usa nå, de er flere timer etter oss. Du kan trygt ringe han, der er vel klokka noe sånt som 17 til 19 på ettermiddagen alt etter hvor i usa han befinner seg. Ta kontakt med legevakta så får de hjulpet deg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #17 Skrevet 19. februar 2011 Overskriften var mest retta til misbruk og dop. Det er avhengigheten som minner om noe vondt. Jeg ringte en kompis og han skal komme men nå har ting ordnet seg likevel. Jeg fant medisinen i en glemt innerlomme på ytterjakka. Jeg husket det tilfeidig når jeg hadde roet ned den verste psyken. Jeg sendte en sms at jeg er lei meg fordi jeg beskyldte dem for å ha gjemt bort. Jeg ringte også men nå sover de. Nå føler eg meg dum men mest lettet fordi jeg kan fortsette på Lar uten å være uærlig.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #18 Skrevet 19. februar 2011 Jaja.. bra du fant medisinen din! Lykke til videre
Gjest Tammie Skrevet 19. februar 2011 #19 Skrevet 19. februar 2011 Så bra at du fant den. Siden var nok mest til misbrukere, men det hadde nok vært stedet som hadde vært mest aktuelt. Håper du benytter fremtiden til å holde deg unna dårlig omgangskretser. Masse masse lykke til med videre lar-behandling. Syntes det er veldig fint at du søkte råd og hjelp, og at du tok deg tid til å roe deg ned før du gjorde noe drastisk. Det styntes jeg er tegn til bedring? Sett deg ned, tenk over hvor flink du var og bruk den positive opplevelsen videre. Din mor elsker deg og vil nok tilgi deg for den beskyldningen! :-) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå