AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Opplevde noe fryktelig pinlig i dag. Jeg var på vei ut av en butikk da dama bak disken kom etter meg og sa jeg måtte betale. Jeg hadde ikke tatt noe, men hun påsto jeg hadde gjemt noe i jakka. Samtidig kom en annen kunde inn, og hun kunne ikke gå fra kassa. Så da sa hun at jeg fikk gå. Men i en sånn tone at det var tydelig hun trodde jeg hadde stjålet Jeg var først sint, men siden nesten på gråten da jeg gikk ut. Har aldri blitt beskyldt for tyveri før. Det var ordentlig ydmykende. Har ikke de ansatte noen regler å forholde seg til, de må vel ha sett at man tar noe før de kan gjøre noe sånt? 1
Gjest enois Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 De må vel være temmelig sikre i sin sak før de sier noe sånt. Hvorfor ble du ikke med henne inn så hun kunne fått sjekket selv etter kunden gikk? Da kunne du gått derifra med hodet hevet istedet for uggen følelse..
The Kitten Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Opplevde noe fryktelig pinlig i dag. Jeg var på vei ut av en butikk da dama bak disken kom etter meg og sa jeg måtte betale. Jeg hadde ikke tatt noe, men hun påsto jeg hadde gjemt noe i jakka. Samtidig kom en annen kunde inn, og hun kunne ikke gå fra kassa. Så da sa hun at jeg fikk gå. Men i en sånn tone at det var tydelig hun trodde jeg hadde stjålet Jeg var først sint, men siden nesten på gråten da jeg gikk ut. Har aldri blitt beskyldt for tyveri før. Det var ordentlig ydmykende. Har ikke de ansatte noen regler å forholde seg til, de må vel ha sett at man tar noe før de kan gjøre noe sånt? Det var en veldig uprofesjonell måte å håndere situasjonen på. Jobber i butikk selv, og hos oss er kunden alltid uskyldig til det motsatte er bevist. 1
Jägermeister Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 En venn av meg ble kraftig beskyldt for tyveri da vi var på en ganske dyr butikk en gang. Personen i kassen påstod det ble tatt en vare for rundt 3000 kr og gjemt i jakken. Min venn var uskyldig og viste frem både lommer og krage, det viste seg selvsagt at der var det ikke noe gjenstand. Ikke lenge etterpå dukket daglig leder i butikken opp og ville høre hva som foregikk. Saken ble rolig forklart og han tilbød seg straks å skrive ut et gavekort pålydende 500kr for bryderiet i saken i og med at det ikke hadde oppstått noe mistenkelig oppførsel eller handling som kunne antydet at han stjal i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 De må vel være temmelig sikre i sin sak før de sier noe sånt. Hvorfor ble du ikke med henne inn så hun kunne fått sjekket selv etter kunden gikk? Da kunne du gått derifra med hodet hevet istedet for uggen følelse.. Jeg var på nippet til å gråte, jenta var vel knapt over konfirmasjonsalderen, sånn typisk oversminket tyggistyggende jente. Det føles utrolig pinlig nå i etterkant at jeg voksne mennesket nesten ble på gråten pga denne jenta. Jeg har egentlig litt lyst til å gå tilbake og be om å få prate med sjefen hennes. Men nå kan jeg jo selvsagt ikke bevise at jeg ikke tok noe.
smalls Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Før man anklager noen for tyveri burde man være temmelig sikkre på at kunden faktisk har stjelt. Jeg synes dette var veldig uprofesjonelt. Hun hadde vel ingen grunn til å tro du hadde stjel?
Fluffe Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Veldig uprofesjonelt. Hadde sendt ett klagebrev til sjefen i butikken jeg. 1
kulu-kulu Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Venninna mi ble beskyldt for tyveri i en dagligvarebutikk. Hun hadde ikke stjålet,og hun fikk også erstatning for hendelsen. Husker ikke hvor mye hun fikk,men det var nå iallefall noe Endret 18. februar 2011 av kulu-kulu
Goldpanda Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Opplevde noe lignende selv.. Var på et kjøpesenter, og når jeg går ut av en butikk kommer en securitasvakt og en ansatt fra butikken jeg nettopp hadde vært i før denne, og påstår jeg har stjålet. Måtte bli med inn i deres butikk og la dem se gjennom veska og posene mine, ganske pinlig i seg selv, ettersom det var fullt offentlig. Det verste var likevel at når de fant ut at jeg ikke hadde tatt noe, så sto den ansatte fortsatt på sitt, og mente at jeg definitivt hadde puttet noe ned i veska, men ombestemt meg og tatt det på plass igjen. Prøvde å forklare henne at jeg ikke hadde gjort noe sånt, men det ble avfeid med kommentaren: "Men det vet jeg. Det så jeg jo!" Virkelig? Ikke noen unnskyldning å få der altså. Fikk seinere en beklagelse fra ledelsen og et gavekort derfra, så sånn sett så fikk jeg jo plaster på såret. Men det tok overraskende lang tid før jeg ble kvitt den ekle følelsen når jeg var på shopping, og passer meg fortsatt så jeg ikke skal virke mistenkelig. Nå er jeg i en alder hvor det ER mange som nasker, så hvis jeg hadde blitt tatt til side, spurt høflig om å vise fram veska, og etterpå fått en liten beklagelse, hadde jeg ikke tatt meg nær av det i det hele tatt, og butikken hadde jo uansett fått sjekket meg. Det burde helt klart være regler for hvordan man kan oppføre seg mot kundene sine. Så TS, skjønner utrolig godt hvor vondt det føles. Skikkelig ille å bli sett på som en tyv, iallefall når du vet at du har ditt på det rene, og ikke blir trodd.
slackerbitch Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Åhh det har skjedd med meg og! Jeg sto i sminkeavdelingen i en klesbutikk og skulle ta opp mobilen fra lomma og så kommer en som jobbet der og ba meg legge det tilbake. Jeg skjønte ikke at jeg skulle legge mobilen tilbake, men hun sa at jeg skulle gå ut og se om det pep i alarmen noe som det ikke gjorde. Også så hun bare stygt på meg og snudde seg og gikk... Synns det var veldig ekkelt, men mange som gjør det. Får prøve å være tydeligere med hva jeg gjør neste gang.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Vi har lover i dette landet. Ingen har rett til å gå gjennom tingene dine (forutenom politiet) med mindre du selv gir dem rett til det. Jeg hadde sagt ifra om at ingen har rett til å gå gjennom tingene mine og at enten tilkaller vi politiet her og nå og selv tatt opp telefonen, eller så lar dere meg gå og jeg setter ALDRI min fot i denne butikken igjen. Det er ikke du som må bevise din uskyld, det er de som må bevise din skyld.
Gjest enois Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Jeg var på nippet til å gråte, jenta var vel knapt over konfirmasjonsalderen, sånn typisk oversminket tyggistyggende jente. Det føles utrolig pinlig nå i etterkant at jeg voksne mennesket nesten ble på gråten pga denne jenta. Jeg har egentlig litt lyst til å gå tilbake og be om å få prate med sjefen hennes. Men nå kan jeg jo selvsagt ikke bevise at jeg ikke tok noe. Uff.. Jeg skjønner at det ikke var noen trivelig opplevelse, men det er ikke noe å gjøre med nå. Gjerne gråt litt, for det kan hjelpe, men etterpå rist det av deg og reis deg opp igjen Du er bedre enn dette, og ingen krise skjedd!
Tears.of.the.Sun Skrevet 18. februar 2011 #13 Skrevet 18. februar 2011 Siden jeg aldri har stjålet noe i hele mitt liv, så hadde jeg blitt utrolig irritert og dritt forbanna om noen gjorde det mot meg! Og jeg hadde helt klart blitt igjen etter kunden var dratt for å bevise at denne personen tok feil, jeg kunne strippa meg helt naken jeg altså bare for å vise det. Så ville jeg sendt en seriøs klage til ledelsen, sånn at ikke andre personer opplever det samme igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå