Gå til innhold

Sterilisert i går (katt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår ble sterilisert i går ettermiddag.

Hun våknet ikke før i 23 tiden. Jeg tenkte hun skulle være tilnærmet "normal" i dag, men hun er redd oss og gjemmer seg.

Hun fikk bedøvelsesprøyte for 3 dager, så hun burde ikke ha vondt.

Hun var lenge hos dyrlegen før de opererte henne, og jeg er litt redd for at det kunne vært stressende og traumatisk for henne ?? (tander og redd har hun alltid vært, men ikke ovenfor oss)

Er det vanlig at de gjemmer seg bort like etter operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine katter har vært ganske forfjamset og ønsket å være alene etter kastrering ja. Bare la henne være i fred en dag eller to og se om hun kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Av de jeg kjenner/har vært heldig å kjenne har de fleste vært litt "tilbakeholdne" den aller første tiden etter oppvåkning fra narkosen. Det har vært best å ligge på et lunt, varmt og trygt sted (typisk på et mykt pledd på badegulv med varme).

Det pleier ikke ta så mange dagene før det igjen er hyggelig med nærkontakt.

Dog har ingen av dem vært redde.....

Bare litt tilbakeholdne.

Om snittet er pent sydd, og du ikke ser løse tråder eller at det væsker, så ville jeg latt henne ha ro og varme, mat, vann og dokasse nærme - og latt henne få tiden frem til i morgen før jeg eventuelt kontaktet dyrlegen for en sjekk.

Antar det er 3 dagers smertestillende hun har fått ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått tatt en titt på stingene - da må jeg "jage henne i et hjørne"

Vi får komme ganske nært henne, men bare se - ikke røre.

Jeg har derfor valgt å la henne få være i fred. Hun ligger rett under meg (under sofaen). Har ikke vært fremme for å spise og drikke siden jeg kom hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun både gjemmer seg, ikke drikker og bare er helt passiv ville jeg vært bekymret. En katt jeg fikk kastrert stakk rett under trappa og gjemte seg så snart jeg slapp henne ut fra badet dagen etter kastrering, ble liggende, nektet å drikke og spise og trakk seg bare slapt unna da jeg krøp inn etter henne. Hun hadde betennelse og måtte på en kraftig antibiotikakur.

Men om katten din virker frisk og pigg når hun stikker av fra deg, ville jeg bare latt henne være i fred noen dager. Kanskje fristet med noen ekstra gode godbiter iblant, men latt henne komme i sitt eget tempo. Hun har jo vært gjennom en ganske traumatisk opplevelse om hun er av typen som blir skremt av nye steder og mennesker, så hun trenger kanskje bare noen dager til å "lande" og skjønne at ingen har tenkt å stappe henne i et bur og dope henne ned igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trekker seg ikke slapt unna, hun iler.

Jeg tror hun har litt angst etter det hun har opplevd. Satser på at hun er bedre i morgen....

Stakkars søte lille vennen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh - helledussen. Akkurat da jeg la ut forrige post kom hun frem og koooste masse! Nå er hun sulten og kjælen :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...