js23 Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 hei, jeg er ei 23 år gammel jente som sliter med smerte i skjeden ved samleie. smertene oppstod i høst og er i bakre kant av skjeden. ca 1-2cm inn i skjeden er det svært vondt både ved direkte berøring med finger og seksuell penetrering, men til vanlig (når jeg sitter, går, ikke er borti har jeg ikke vondt) det føles som om det bare er på et punkt eller en kant smertene sitter. har ingen blemmer, utslett, sår eller lignende. har fast kjæreste så er heller ingen kjønnssykdommer. smertepunktet er i "bakveggen" ved/like innenfor de indre kjønnsleppene. er det noen som har opplevd noe lignende? har hatt lite sex med kjæresten i det siste pga smertene, så det er ikke mekanisk påkjenning (eller for mye sex) som er årsaken til smertene. håper på svar! på forhånd takk:)
Hoppetaujenta Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Jeg kan desverre ikke se hva som er galt fra her jeg sitter. Har du vært hos lege og fått undersøkt problemområdet? Hvis svaret er nei, vet du hva du må gjøre.
js23 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2011 Ja, har vært hos både fastlege og gynekolog. Ingenting de kan se ser unormalt ut...=/ Har fått steroid-salve som jeg smører med, men har ikke merket noen forskjell ennå.
MsLeela Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Tror jeg har hatt/har iblant noe liknende. En periode var det veldig vondt å ha samleie, uten at jeg skjønte hva det var. Trodde det kunne være noe betennelse eller noe, men nei. Legen kunne ikke finne noe avvikende. Men jeg har lagt merke til at det gjør mindre vondt hvis jeg er ordentlig våt under penetreringen og i enkelte stillinger. Så jeg lurer på om det kan rett og slett være måten vi er bygget på. Kjedet trenger ikke nødvendigvis være rett og det kan derfor føles vondt hvis penisen eller andre ting støter mot noe de ikke skal. Jeg vet altså ikke, men det er det jeg kom fram til for min egen del. Håper det gir seg! Og lykke til Husk å slappe ordentlig av under samlei og puste med magen, kan hjelpe iblant!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Det er godt mulig det er endometriose . Det har jeg, og jeg kjenner veldig godt igjen symptomene du beskriver. I mitt tilfelle var jeg hos en gynekolog, men hun kunne ikke se noe feil, så hun henviste meg til sykehuset for en lapraskopi. Der fikk jeg påvist endometriose, og da falt alle bitene på plass for meg. Gå inn på endometriose.no og se om du blir noe klokere .
Gjest Maja23 Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Opplever akkurat det samme selv, og har gjort det i to og et halvt år. Har hatt kjæreste i tre. Trodde rett og slett han bare var for stor for meg, da han har veldig tykk penis. Gynekologen fant ingenting da jeg sjekket for halvannet år siden, annet enn noen små hvite rifter. For min del kjennes det ut som om jeg revner litt hver gang jeg har samleie. Fra å elske sex, har jeg nå gått til å nesten ikke ha lyst. Ohar ikke hatt meg på flere mnd :/ Er like gammel som deg, og skal garantert sjekke det på linken over her. Har til tider slurvet veldig med prevansjon, og aldri blitt gravid, så det gikk opp et lite lys. Lykke til!
js23 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2011 Har vært sammen med kjæresten i to år, og det første året var det aldri ubehagelig å ha sex, det føltes aldri for trangt det var bare veldig godt hver gang. Da det begynte å bli vondt tenkte vi det kanskje var pågrunn av for lite friksjon, men vi venter til jeg er helt våt og bruker samtidig glidemiddel, så det er ikke dette som er problemet. Anonym og Maja23, er dere "friske" nå? Har det blitt bra igjen og all smerten er borte ved samleie? Hvor lang tid tok det før ting ble normalt igjen og hva var det som skulle til??:-)
js23 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2011 Bruker du hormonell prevensjon? Ja, har gått på p-piller i 2 år, men sluttet nå i starten av januar for å se om det hadde noe innvirkning på saken. Kan ikke si jeg har merket noen stor forskjell ennå..
Gjest Iah Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 OK. Jeg hadde også uforklarlige smerter i underlivet, men mine smerter ble borte nesten umiddelbart etter at jeg kuttet ut hormonell prevensjon. Håper du finner en løsning.
js23 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2011 OK. Jeg hadde også uforklarlige smerter i underlivet, men mine smerter ble borte nesten umiddelbart etter at jeg kuttet ut hormonell prevensjon. Håper du finner en løsning. Okei, bra at det hjalp for deg:) Men hvilken prevensjon bruker du i dag? Og brukte du krem eller noe for å fjerne smertene, eller var det nok å kutte prevensjon?
Gjest Iah Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 I dag bruker jeg p-piller og har heldigvis ikke fått tilbake smertene. Jeg brukte ingen kremer eller lignende da smertene forsvant, men hadde prøvd alt før jeg mistenkte prevensjonen og droppet den.
js23 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2011 I dag bruker jeg p-piller og har heldigvis ikke fått tilbake smertene. Jeg brukte ingen kremer eller lignende da smertene forsvant, men hadde prøvd alt før jeg mistenkte prevensjonen og droppet den. Hvor lenge ventet du fra du sluttet med de til du startet igjen? (sånn ca:p) Takk for kjappt svar:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå