Gjest döderlein Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Har noen av dere lavt stoffskifte? Hvordan fant du det ut, hva sa legen? Og hvordan var det å leve med før dere fikk medisiner og etter?
Gjest Jente18 Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Jeg fikk beskjed om at jeg har lavt stoffskifte i november, og fikk da medisiner. Skal på sjekk hos legen for å se om de virker, men tror selv at de ikke har hjulpet noe, for er fremdeles like trøtt og slapp som før. I omtrent 1 år før jeg fikk vite jeg hadde lavt stoffskifte var jeg alltid veldig sliten og slapp, ofte nedstemt og jeg la veldig lett på meg til tross for at jeg trener ganske mye. I tillegg hadde (har fremdeles) jeg mye migrene og hodeverk, og skulle til legen pga dette. Moren min, som er sykepleier, sa til meg at jeg måtte spørre om å ta blodprøver, og "heldig" som jeg er, var resultatet lavt stoffskifte.
Gjest döderlein Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Hvilke medisiner får du da? Og hva sa du til legen da du kom dit?
PepsiMax Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har det! Fant det ut pga en blodprøve som ble tatt da jeg er veldig mye sliten. Da jeg fikk tabl for det hjalp det en stund, men er igrunn omtrent det samme igjen nå. Men tror det kommer av andre ting.... Hvorfor lurer du på dette?
Gjest döderlein Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Jeg lurer fordi jeg mistenker at jeg har det selv.. Hadde forklart så mye. Men veit ikke om jeg er hypokonder eller ikke, og om jeg skal dra til legen ang det
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har det! Jeg gikk til legen etter anbefaling av en venninnne. Jeg var bestandig sliten, selv om jeg sov halve døgnet. Frøs bestandig, null sexlyst og tørr hud. Ikke svettet jeg heller. Trengte ikke bruke deodorant. Trening slet meg ut istedenfor å pigge meg opp. Blodprøvene mine viste et lavt stoffskifte, men verdiene var allikevel så vidt innenfor normalen. Hvis ikke jeg hadde vært pågående overfor legen hadde jeg ikke blitt satt på medisiner. Men jeg ringte for å sjekke resultatet på blodprøvene, for i og med at verdiene forsåvidt var innenfor normalen hører man jo ikke noe fra legen... En konsultasjon senere ble det bestemt at jeg skulle prøve laveste dose levaxin. Senere har jeg trappet helt opp til 100 mg(eller microgram?) i døgnet. Nå har jeg god effekt. Har fått det mye bedre. Men jeg må ha ganske høye verdier i blodet for å ha det bra. Lave verdier som var innenfor normalen var for lave for meg. Det har legen nå sagt!
PepsiMax Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg var bestandig sliten, selv om jeg sov halve døgnet. Frøs bestandig, null sexlyst og tørr hud. Sånn hadde/har jeg det også! Tenkte bare ikke på det i farten ista.. Endret 18. februar 2011 av PepsiMax
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå