AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hva er vitsen med å stå opp tidlig og betale for å dra til legen, når legen uansett bare sier at hun ikke vet hva det kan være? Jeg er så utrolig lei av å ha måttet gjøre research selv, det er jo ingen leger i dag som tar initiativ, og bruker den kunnkapen de faktisk lærte på studiet! De sjekker det man foreslår, ellers sitter de der. Jeg hater det! Går derfra og har brukt tid og penger, bare på å føle meg som en idiot etterpå Jeg blir så lei meg av sånt...
Gjest Om&men Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Er selv lei slike leger, for noen leger tar ikke tiden til å sjekke ut. Tror kanskje det kan være viktig å insistere på at det er noe feil meg deg og du ønsker blodprøv o.l. Det gjelder å ikke holde tilbake når du er hos legen, men fortelle og spørre om konkrete spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Er desverre mange inkompetente leger og spesialister rundt omkring. Mye av det skyldes at når feil blir gjort, dårlig/manglende oppfølging eller behandling skjer, så blir det ikke meldt i fra. Dermed får slike leger fortsette slik de altid har gjort. Er viktig for de som oppdager i ettertid slike ting, å melde i fra til helsetilsynet, passienttilsynet og/eller Norsk passienterstatning. Om ikke annet for å hindre at andre ikke opplever lignende ting. Et råd.. bytt lege og bytt igjen om det samme skulle skje igjen. Nytter ikke det så gå til privat undesøkelse. Det koster en del, men kan være verd det, de er ofte mye flinkere en det offentlige.
Gjest Heloise Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Min gamle lege gav meg bare beskjed om at jeg var hypokonder og hadde voksesmerter uansett hva jeg sa var problemet hver gang jeg var der. Ikke var det ofte heller... De diplomene på veggen hans må jo ha vært fake....
Gjest gjest Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Men fy søren så mange dyktige leger det er der ute også!
Gjest R Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Den erfaringen fikk jeg smertelig erfare selv også. Har vært ufør i mange år med en ting som kunne vært "fikset" raskt med en gang, om bare legen hadde brydd seg.
Supramundane Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Bytt lege. Det finnes utrolig mange dyktige, sympatiske og vidunderlige leger. Ikke gå til en du ikke liker/er fornøyd med.
Gjest Heloise Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Bytt lege. Det finnes utrolig mange dyktige, sympatiske og vidunderlige leger. Ikke gå til en du ikke liker/er fornøyd med. Helt enig! Og det gjorde jeg. Kanskje litt sent, men nå har jeg en superålreit lege som hører på meg og forstår meg. Det er en helt ny verden å gå til den nye legen
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 Den gamle fastlegen min gikk under kallenavnet "Dr. Død" her i bygda. ALT var psykisk i følge han, og kunne løses med lykkepiller... Jeg var der en gang og fikk mast meg til en blodprøve, for jeg kjente på meg at noe var galt. Han ville uansett skrive ut en lykkepillerepet til meg, for symptomene jeg beskrev var psykiske... Jeg nektet og ville vente tilsvare forelå.... Joda! jeg hadde lavt blodplatetall, de var på 47! ikke akkurat noe man kurerer med lykkepiller...... Det som var utlagsgivende for at jeg byttet til privatlege i storbyen, var at jeg slet med hodepine, som kunne vare i dagesvis. Han rådet meg til å ta varme dusjer og gå en tur eller to i uken å ville det bedre seg, og gjerne ta paracet og ibux i kombinasjon med noen milde antidepressiva (igejn!) jeg nektet, byttet lege, og han så med en gang at dette var en nakke som hadde "låst seg" og gav spenninger som resulterte i hodepine....
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Jeg synes dette utsagnet er dekkende: "Han var en helt vanlig lege i 12 år, men så fant han ut at han ville hjelpe pasientene." Why does the doc go with the purse open? Because she is expecting some change in the weather.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå