AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Hva er det med frisører? Går alle på hver sin frisørskole og lærer forskjellige ting? Eller tolker de forskjellig og lever på forskjellige planeter uten å snakke samme???? Ja, jeg er f*rbanna! Skikkelig sint, men veldig lei meg og. Jeg har hatt en periode som brunette, og ville bli lys igjen. Gikk til frisøren og sa "Jeg vil bli lys. Gjør så mye som du kan i dag, jeg forventer ikke lyst hår på et blunk og vet at det du striper kan bli gult/orange i første omgang. Og ja, jeg vet det tar tid". Hun tredde på en hette, (noe som overrasket meg). Dro ut maaasse hår og stripet. Da hun dro den av hadde jeg en orange hjelm. Okey tenkte jeg. Hun tok mye mer enn jeg forventet i dag, men la gå, hun vet vel hva hun holder på med. Hun ba meg vente 2-3 uker så kunne jeg komme inn og få ny behandling, helt lik med hette. Jeg ventet 4 uker, (livredd for at håret skulle falle av om det ble gjort for tett). Bestilte ny time, samme salong men annen frisør. Hun jeg hadde sist hadde sluttet der. Denne gangen fikk jeg høre: "Hmm, pff, jaja, veeeel..." Hun turte ikke bruke hette, sa det var helt feil fremgangsmåte, og syntes at den andre frisøren hadde gjort hærverk i håret mitt. Denne gangen tok hun folie og bare pittelitt av håret, viste nesten ikke noen forskjell. Hun brukte 3%, sist brukte de 9%. Hun her mente 9% på mitt tynne, nordiske hår er å leke med ilden. Så, grunnen til mitt sinne er at jeg hadde frisørskrekk, og nå ENDA MER FRISØRSKREKK!!! De aner jo ikke hva de snakker om! Og de jobbet på samme sted! Hvem skal man tro på? Hun første sa at hun ville gjøre meg ganske så lys denne gangen, men hun som gjorde sist sa at det tar et år. Noen flere med erfaringer rundt dette??? ELLER aller helst FORKLARING på hvorfor i huleste det er slik???
Jägermeister Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Du er ikke alene, om det er noen trøst. Dårlig erfaring hos frisøren
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Hun siste hadde rett. Lysning av hår skal skje veldig gradvis. (og jeg trodde forresten det ikke fantes frisører som tok i bruk hettestiper lenger. Det ser jo så kunstig ut!)
smalls Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Nei det er ikke rart! Jeg har også hatt noen fæle frisørbesøk og har ikke sett ut da de var ferdige. Men nå har jeg endelig funnet en frisør som faktisk vet hva hun snakker om og som KUN gjør det jeg sier. Klipper slik jeg vil osv. Alt for mange frisører som klipper for mye og som gjør det som de synes passer best.
Cæm Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Jeg begynte å stripe håret regelmessig for nesten 1 år siden. Og først nå på mandag kommer jeg til å nærme meg skikkelig blond... Det tar veldig lang tid. Kan ikke fatte å begripe hva den første frisøren tenkte på.... 9% bruker vi på skolen kun den siste tiden av blekingen. Kan bruke det hvis håret er veldig mørkt også..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 Jeg begynte å stripe håret regelmessig for nesten 1 år siden. Og først nå på mandag kommer jeg til å nærme meg skikkelig blond... Det tar veldig lang tid. Kan ikke fatte å begripe hva den første frisøren tenkte på.... 9% bruker vi på skolen kun den siste tiden av blekingen. Kan bruke det hvis håret er veldig mørkt også.. TS her... Ja det var jo det jeg trodde og, og tidligere når jeg har vært blond så har de ikke brukt 9%, så jeg ble litt "skjelven i stolen" da hun sa hun gikk og skulle blande 9%. Jeg spurte hvorfor hun brukte det og svaret var noelunde slik: "Det er bare tull at lavere prosent sliter mindre på håret. Du må sitte mye lenger med det samme stoffet, bare litt svakere. Men pga at du må sitte lenger blir slitasjen like stor." Jaja, tenkte jeg, du vet vel hva du snakker om. Men HVORFOR driver de med forskjellig disse frisørene?? Noen som kan svare meg på det? Og nå når jeg har gul hjelm, KAN JEG FARGE DEN i en lys blond farge for å bli kvitt gulskjæret?? Blir veldig takknemmelig for svar ..
Fanta Exotic Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 En gang var jeg hos frisøren for å klippe tuppene mine, og da jeg gikk derifra hadde jeg mye kortere hår på den ene siden enn den andre.. Fy faen. Har ikke turt å gå til frisør etter det
Cæm Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 TS her... Ja det var jo det jeg trodde og, og tidligere når jeg har vært blond så har de ikke brukt 9%, så jeg ble litt "skjelven i stolen" da hun sa hun gikk og skulle blande 9%. Jeg spurte hvorfor hun brukte det og svaret var noelunde slik: "Det er bare tull at lavere prosent sliter mindre på håret. Du må sitte mye lenger med det samme stoffet, bare litt svakere. Men pga at du må sitte lenger blir slitasjen like stor." Jaja, tenkte jeg, du vet vel hva du snakker om. Men HVORFOR driver de med forskjellig disse frisørene?? Noen som kan svare meg på det? Og nå når jeg har gul hjelm, KAN JEG FARGE DEN i en lys blond farge for å bli kvitt gulskjæret?? Blir veldig takknemmelig for svar .. Du kan jo prøve å nøytralisere det gule med lilla. Funker best å gjøre dette hos frisøren, men du kan også prøve lilla shampo. Håper det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå