AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Har vært på McD i dag og sitter her å klør meg i hodet. Nei, jeg har ikke lus, men jeg var vitne til noe aldeles merkelig i dag. Forran meg i køen så står det ei dame, når det er hennes tur så bestiller hun en cheeseburger. Greit nok det, men det rare er, hun skal ha en cheeseburger uten ost. Dama bak disken så rart på henne bare og jeg tror hun trodde hun tullet så hun spøkte tilbake om hun skulle ha cola uten brus også og smilte spøkefult. Dama tok ikke den og sa i gjen hun skulle ha cheeseburger uten ost. Dama ble sur og bannet og dama bak disken prøvde jo så godt hun kunne å forklare hva en cheeseburger er. Så sier dama bare "søøørviiis" (vet det er service) og går surt der i fra. Merkelig oppførsel synes jeg. Blir ikke folk flau når de oppfører seg slik eller lever de i sin egen boble?
The Kitten Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 De lever i sin egen boble, så de blir sikkert ikke flau. 3
Mann-87 Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Cheeseburger koster jo 10 kr, kanskje den vanlige burgeren koster mer? 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Var nede på statoilen her i går for å kjøpe burger og sa at jeg skulle ha en cheeseburgermeny. Joda, det var jo greit det, men dama i kassa lurte på om jeg skulle ha ost på den burgeren også? Har blitt spurt om dette flere ganger, skjønner ikke hva det er de ikke forstår med "cheese"! :gjeiper: 1
kirstiJ Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Har hørt noen snakke om dette tidligere, og det som er er vel at det ikke er noen "vanlig burger" på mæccern, for cheeseburgeren er vel bare brød og burger og ost, ikke noe spesielt lixom... Vet det er en del som bestiller cheeseburger uten ost av den grunn... 1
kirstiJ Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Var nede på statoilen her i går for å kjøpe burger og sa at jeg skulle ha en cheeseburgermeny. Joda, det var jo greit det, men dama i kassa lurte på om jeg skulle ha ost på den burgeren også? Har blitt spurt om dette flere ganger, skjønner ikke hva det er de ikke forstår med "cheese"! :gjeiper: Det vil jeg tro er at man ikke hører helt etter og bare hører ...burger. Så må man lixom spørre..
Knitcat Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Det blir nesten det samme som "En whiskey on the rocks, takk!". "Vil du ha is i?" 5
Gjest Miam Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 (endret) Har hørt noen snakke om dette tidligere, og det som er er vel at det ikke er noen "vanlig burger" på mæccern, for cheeseburgeren er vel bare brød og burger og ost, ikke noe spesielt lixom... Vet det er en del som bestiller cheeseburger uten ost av den grunn... Joda, de har helt "vanlige" hamburgere på McDonalds, de er helt like cheeseburgerene, bare at de ikke har ost på seg... Endret 17. februar 2011 av Miam 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Har hørt noen snakke om dette tidligere, og det som er er vel at det ikke er noen "vanlig burger" på mæccern, for cheeseburgeren er vel bare brød og burger og ost, ikke noe spesielt lixom... Vet det er en del som bestiller cheeseburger uten ost av den grunn... Dette tenkte jeg også. Jeg har ikke spist på McD på flere år, så jeg kjenner ikke til burgerne der. Men jeg opplever andre steder f.eks at cheeseburgeren har andre ingredienser jeg liker, mens de andre burgerne uten ost ikke har de samme ingrediensene ellers. Kan det være noe sånt som gjorde at hun bestilte cheeseburger uten ost? For øvrig er jeg istand til å forstå at dama ble snurt over dårlig service. Det er aldri morsomt å føle at man blir latterliggjort som kunde. Skal man ha det morsomt med kunden så gjør man det ikke på kundens bekostning. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 Merkelig oppførsel synes jeg. Blir ikke folk flau når de oppfører seg slik eller lever de i sin egen boble? For å bli flaue må man jo først være klar over at man har oppført seg rart. Kanskje hun tror at cheeseburgere inneholder andre ting (i tillegg til osten) enn "vanlig burger"? Vet om flere, særlig godt voksne, som ikke liker McD og lignende steder fordi de synes menyen er innvikla. Enkel dobbel whopper quarter pounder feast happy bla bla bla? Og når man står i kassen får man spørsmål man må ta stilling til på momangen. Bacon? Stor? Ekstra løk? Med eller uten ditten datten? Spise her eller der? Altså, sier ikke at ikke jeg også ville humret innvendig om jeg hørte det du hørte, men det der er altså ikke like obvious for alle.
kirstiJ Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 Joda, de har helt "vanlige" hamburgere på McDonalds, de er helt like cheeseburgerene, bare at de ikke har ost på seg... Jeg snakker om i menyen... Er det noe der som heter "hamburger" bare? Poenget mitt er jo at det er den burgern som heter cheeseburger de vil ha, bare uten osten... Og den tror jeg ikke står på menyen... Nå er det sikkert 1 år siden jeg var der sist, så skal ikke være veldig påståelig om hva som står på menyen, men det er hvertfall det jeg har hørt før, fordi jeg har lurt på det samme...
Gjest Anjelika Skrevet 17. februar 2011 #13 Skrevet 17. februar 2011 Har hørt noen snakke om dette tidligere, og det som er er vel at det ikke er noen "vanlig burger" på mæccern, for cheeseburgeren er vel bare brød og burger og ost, ikke noe spesielt lixom... Vet det er en del som bestiller cheeseburger uten ost av den grunn... De har en "vanlig burger", den heter hamburger.. 3
Gjest Miam Skrevet 17. februar 2011 #14 Skrevet 17. februar 2011 De har en "vanlig burger", den heter hamburger.. Takk! Og ja, folkens, den står i menyen og ligger fremme i de diskene deres hele tiden fordi det er de som legges i Happy Meal'ene. De går som varmt hvetebrød :gjeiper:
kirstiJ Skrevet 17. februar 2011 #15 Skrevet 17. februar 2011 Jaja, kjekt å vite... Men, altså... Hun dama bak disken kunne jo bare gitt henne en slik, og sagt noe hyggelig...? Eller hva?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #16 Skrevet 17. februar 2011 He he Slik går det med denne engelske språkpåvirkingen. Det gode norske ordet "cheeseburger"
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #17 Skrevet 17. februar 2011 Haha.. Jeg har flere ganger bestilt cheeseburger for å så spesifisere som det skal være med eller uten ost. Men det er bare fordi jeg er en forvirret sjel som har problemer med å snakke og tenke samtidig. 2
Fanta Exotic Skrevet 17. februar 2011 #18 Skrevet 17. februar 2011 Jeg jobber på Burger King, og det OFTE folk som bestiller cheeseburger uten ost. Det er ingen grunn til å henge seg opp i det, og forklare masse.. Det tar jo masse tid. Bare å si "hamburger, altså?" og gi henne det. Personen bak kassa kan da ikke være SÅ dum at hun ikke klarer å koble cheeseburger uten ost med hamburger.. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #19 Skrevet 17. februar 2011 Personen bak kassa kan da ikke være SÅ dum at hun ikke klarer å koble cheeseburger uten ost med hamburger.. Nei, men det kan jo være at hun var såpass serviceinnstilt at hun ville forsikre seg om at det ikke ble noen misforståelser...?
Fanta Exotic Skrevet 17. februar 2011 #20 Skrevet 17. februar 2011 Nei, men det kan jo være at hun var såpass serviceinnstilt at hun ville forsikre seg om at det ikke ble noen misforståelser...? Når folk sier det, så sier jeg "en vanlig cheeseburger uten ost? Ja, d blir det bare kjøtt, ketcup, sennep og agurk på den? Hamburger heter det" 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå