Orthia Skrevet 26. oktober 2003 #1 Skrevet 26. oktober 2003 Hei! Jeg skal til Roma rett over nyttår, og vil gjerne ha noen shoppingtips. Er fortrinnsvis interessert i klær og sko, men tar også i mot andre tips med takk. Jeg lurer også på om det er salg i Roma på den tiden (could I be so lucky?!?), og om det er kurrant å finne klær og sko i normale "nordiske" størrelser. Har noen av dere forresten vært i skobutikken det skrives om her? Høres jo nesten for godt ut til å være sant..
Nitha Skrevet 27. oktober 2003 #2 Skrevet 27. oktober 2003 De fleste steder er det salg rett over nyttår, så jeg vil tippe Roma også. Det store sommersalget startet da vi var der i sommer, og det var helt ellevillt - både med folk og priser. Utvalget er så stort at det er umulig å anbefale deg konkrete butikker uten å vite hva du er ute etter. Men jeg vil anbefale deg å ta en rusletur langs Via Corso - som er handlegaten for vanlige folk. Den går i tverr med Via Condotti - med de fleste designerbutikkene. Vi brukte mye tid på å forsøke å finne butikker som var anbefalt i turistbøkene - bare for å bli skuffet hver eneste gang. Enten måtte vi være på helt forskjellig alderstrin fra den som hadde skrevet for bøkene - eller så hadde vi bare milevidt forskjellig smak! En butikk som jeg definintivt kan abefale hvis du har tradisjon for å kjøpe med noe til yngre familiemedlemmer, er Disney-store som du vil finne i Via Corso. Fru Nitha
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #3 Skrevet 29. oktober 2003 Var i Roma en langhelg i høst. Tråla byen rundt - var t.o.m. i et shoppingcenter langt pokker i vold. Det er bare ikke en shoppingby... (bortsett fra Sisley og Bennetton) ... men utrolig bra by =)
gladidag Skrevet 5. november 2003 #4 Skrevet 5. november 2003 Masse flotte butikker i Roma, str,. er litt små ,gjerne bare opp til 40norsk str.men jeg har funnet endel klær som har passet til min 44str. og . To år siden sist jeg var i Roma, så sikkert endel butikker som ikke er mer .Men like foran Spansketrappen lå det to bra butikker, ikke for dyre. I Via Del Corso og masse spennende, men ganske dyrt. Hvis du skal til Vatikanet legger du inn tid for shopping i området der. Ta banen til Ottaviano, masse klær og sko til billigere priser. God tur og lykke til.
Mistyen Skrevet 5. november 2003 #5 Skrevet 5. november 2003 Ved Fontana di Trevi er det en isbar på høyre side når du har fontenen rett frem, og rett ved siden av den isbaren , ligger det en skobutikk. Ikke av den billigste, men gurimalla for noen lekre sko de har der...................
Orthia Skrevet 12. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2003 Takk til dere! Jeg tar gjerne imot flere tips, jeg, hvis noen har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå