Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal til Roma rett over nyttår, og vil gjerne ha noen shoppingtips. Er fortrinnsvis interessert i klær og sko, men tar også i mot andre tips med takk. Jeg lurer også på om det er salg i Roma på den tiden (could I be so lucky?!?), og om det er kurrant å finne klær og sko i normale "nordiske" størrelser.

Har noen av dere forresten vært i skobutikken det skrives om her?

Høres jo nesten for godt ut til å være sant..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste steder er det salg rett over nyttår, så jeg vil tippe Roma også.

Det store sommersalget startet da vi var der i sommer, og det var helt ellevillt - både med folk og priser.

Utvalget er så stort at det er umulig å anbefale deg konkrete butikker uten å vite hva du er ute etter.

Men jeg vil anbefale deg å ta en rusletur langs Via Corso - som er handlegaten for vanlige folk. Den går i tverr med Via Condotti - med de fleste designerbutikkene.

Vi brukte mye tid på å forsøke å finne butikker som var anbefalt i turistbøkene - bare for å bli skuffet hver eneste gang. Enten måtte vi være på helt forskjellig alderstrin fra den som hadde skrevet for bøkene - eller så hadde vi bare milevidt forskjellig smak!

En butikk som jeg definintivt kan abefale hvis du har tradisjon for å kjøpe med noe til yngre familiemedlemmer, er Disney-store som du vil finne i Via Corso. :ler:

Fru Nitha

Gjest Anonymous
Skrevet

Var i Roma en langhelg i høst. Tråla byen rundt - var t.o.m. i et shoppingcenter langt pokker i vold. Det er bare ikke en shoppingby... (bortsett fra Sisley og Bennetton) ... men utrolig bra by =)

Skrevet

Masse flotte butikker i Roma, str,. er litt små ,gjerne bare opp til 40norsk str.men jeg har funnet endel klær som har passet til min 44str. og .

To år siden sist jeg var i Roma, så sikkert endel butikker som ikke er mer .Men like foran Spansketrappen lå det to bra butikker, ikke for dyre. I Via Del Corso og masse spennende, men ganske dyrt. Hvis du skal til Vatikanet legger du inn tid for shopping i området der. Ta banen til Ottaviano, masse klær og sko til billigere priser. God tur og lykke til.

Skrevet

Ved Fontana di Trevi er det en isbar på høyre side når du har fontenen rett frem, og rett ved siden av den isbaren , ligger det en skobutikk. Ikke av den billigste, men gurimalla for noen lekre sko de har der...................

Skrevet

Takk til dere!

Jeg tar gjerne imot flere tips, jeg, hvis noen har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...