Gå til innhold

Å spise mennesker

39 stemmer

1. 1. Bør kanibalisme være lov om offeret har dødd naturlig og synes det er greit

• Nei
      26
    • Ja
      11
    • Vet ikke
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vel, det er jo ulovlig, men hva synes du om at folk kan spise andre som har dødd en naturlig død hvis de synes det er greit?

Burde en person få lov å donere sin kropp til en kanibal når h*n dør?

Eller er enkelte ting for sykt til å være lov?

Endret av Iah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat lest boken av Nando Parrado, og mitt syn er nok litt farget av det. Jeg vil tro at for meg blir det ikke et absolutt svar, men feks som i boken synes jeg det e greit; de spiser de som døde i flykræsjet for å overleve selv. Jeg ser ingen moralske skrupler med dette så lenge de ikke forårsaket ofrenes død for selv å leve.

Gjest Cerridwen
Skrevet

Om du vil donere kroppen din til kannibalar istadenfor å donere den til noko nyttig som forskning/organdonering, så be my guest.

Sjølv tykkjer eg det er heilt idiotisk. Greit nok om ein strandar på ei øde øy, og må ete dei som har døydd for å overleve. Men å faktisk donere kroppen til ein kannibal, blir berre for sjukt for min del.

• Liker 2
Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

^Det er vel like unyttig å begrave kroppen i stedet for å donere den

Endret av Cipheria
  • Liker 2
Skrevet

Hva da med pårørende og begravelse? Skal man dele opp kroppen slik at skinken går til kanibalen, mens resten havner i kisten?

Skrevet

Hvis man måtte spise menneskekjøtt for å overleve selv, så antar jeg at det er akseptabelt dersom personen allerede var død.

Men jeg tror ikke jeg ville være videre komfortabel med en situasjon der det var konsensus om at det er greit å spise mennesker generelt.

Jeg liker ikke tanken på å bli betraktet som et matobjekt. Når man er et sexobjekt, så er det i det minste en viss sjanse for at man vil ha glede av en evt erfaring. Å bli sett på som MAT, er bare creepy.

• Liker 4
Skrevet

Hva da med pårørende og begravelse? Skal man dele opp kroppen slik at skinken går til kanibalen, mens resten havner i kisten?

Det finnes mennesker som ikke har noen nærme som bryr seg om en.

• Liker 2
Skrevet

Syns folk skal få gjøre som de vil med kroppen sin.

Vil man bli spist...værsågod.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes mennesker som ikke har noen nærme som bryr seg om en.

Klart det. Men la oss tenke oss at de som vil la seg spise har pårørende, barn, ektefelle, brødre, søstre, foreldre, venner osv.

Hva da? Vil man like å finne menneskerester i matavfallet? Eller på søppelfyllingen? Eller hva om man vil bli med på grillfest, kan man ta med menneskepøler? Hamburger av mennesker, eller hva med stekt lår?

Skrevet

Klart det. Men la oss tenke oss at de som vil la seg spise har pårørende, barn, ektefelle, brødre, søstre, foreldre, venner osv.

Hva da? Vil man like å finne menneskerester i matavfallet? Eller på søppelfyllingen? Eller hva om man vil bli med på grillfest, kan man ta med menneskepøler? Hamburger av mennesker, eller hva med stekt lår?

Jeg skjønner hva du mener :) Og selv klarer jeg ikke helt se hvem som vil donere seg bort for å bli spist av ett annet menneske, men dem om det :) Er det ens siste ønske så..

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener :) Og selv klarer jeg ikke helt se hvem som vil donere seg bort for å bli spist av ett annet menneske, men dem om det :) Er det ens siste ønske så..

Lovverket blir et problem. Og forhåpentligvis vil det ikke skje endringer der med det første.

Dersom man er kanibal, kan man ikke spise sin egen kropp?

Skrevet

Lovverket blir et problem. Og forhåpentligvis vil det ikke skje endringer der med det første.

Dersom man er kanibal, kan man ikke spise sin egen kropp?

Det kan dem sikkert, men da må de vel få amputert av lemmer? :klø: Kanskje de foretrekker mennesker av andre nasjonaliteter en dem selv

Skrevet

Det kan dem sikkert, men da må de vel få amputert av lemmer? :klø: Kanskje de foretrekker mennesker av andre nasjonaliteter en dem selv

Det må de, om de ikke nøyer seg med hud, hår og diverse kroppsvæsker ;)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å la noen spise meg den dagen jeg er død (faktisk synes jeg personlig at tanken på å donere organer - dvs at deler av meg fremdeles lever og nå befinner seg i kroppen til andre mennesker - er minst like pervers). Men såvidt jeg har lest, utifra studier av kanibalistiske stammer i bla. Sør-Amerika, så er det en rekke sykdommer knyttet til kannibalisme og det er derfor sterkt frarådet.

http://news.softpedia.com/news/Cannibalism-Transmitted-Diseases-50182.shtml

Skrevet

Synes absolutt det bør bli en åpning for menneskespising.

Er du glad i kjøtt er det jo synd å gå et helt liv uten å engang smakt menneskekjøtt, kan jo være helt nyyydelig og bedre enn både ku, gris og vilt!

De som ønsker å bli spist bør helt klart få lov til det, og man bør også lage mat av for eksempel serieforbrytere, seriemordere og pedofile, så får de gjort nytte for seg de òg - også er vi kvitt dem etterpå :)

Skrevet

Jeg syns ikke nødvendigvis det er så utrolig sykt. Kannibalisme har forekommet opp gjennom historien.

Men jeg tenker på de pårørende. Å vite at den personen de elsket blir spist av en annen, vil jeg tro er ganske grusomt og traumatiserende. Alle burde få lov til å ta et ordentlig farvel, og for mange er det avgjørende for å komme seg videre.

Om en person har lyst til å donere kroppen sin til kannibalisme bør man stille spørsmål ved personens psykiske helse.

• Liker 1
Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg synes dette er ganske sykt. Og er veldig overasket over at så mange av dere faktisk støtter dette :sjokkert:

Skrevet

Jeg ville heller satset på helbredelse av kannibalisme, enn donasjon til kannbialisme. Altså, få folk til å slutte å ville ete mennesker så kan vi fokusere på organdonasjon istedet for kannibaldonasjon.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må det være enten eller?

Doner bort organene som kan brukes, så får kannibalene resten av kjøttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...