Gå til innhold

Lære å snakke engelsk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til å lære å snakke engelsk flytende. Jeg har gått videregående og leser og skriver og forstår engelsk mer enn godt nok. Men jeg føler meg alltid usikker når jeg skal snakke. Jeg tør liksom ikke og jeg stotrer. Jeg ønsker å kunne snakke engelsk uten at en samtale stopper opp, men jeg har ingen ambisjoner om å snakke feilfritt.

Jeg tenkte å bo litt i Australia (har en venn der). Jobbe eller gå på et eller annet kurs. Ha kontakt med engelskspråkelige folk og snakke mye. Jeg tenkte å "gjøre det unna" i sommerferien (jeg går på universitetet, så sommerferien min er ca 3 måneder). Jeg vet ikke helt hvor jeg ligger fagelig. Jeg fikk en 6er på videregående, men føler ikke at det er riktig. Men, altså, jeg kan språket, men det muntlige tuller seg rundt. Men hvor lang tid trenger jeg tror dere?

Jeg synes det er så gøy med språk og mennesker og har virkelig lyst til dette! Også å lære mer om en annen kultur og alt det der. Hva tror dere? Og har dere noen tips?

Vennelig hilsen nysgjerrig jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har mulighet til å tilbringe 3 måneder blant engelskspråklige vil nok mye skje på den tiden! Det vil nok være lurt å fortsette å snakke engelsk etter disse tre månedene også, ellers vil det fort gli litt bort igjen. Men jeg hadde selv et opphold på tre måneder i et engelskspråklig land, og engelsken min ble mye bedre! Har ingen problemer med å snakke det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet til å tilbringe 3 måneder blant engelskspråklige vil nok mye skje på den tiden! Det vil nok være lurt å fortsette å snakke engelsk etter disse tre månedene også, ellers vil det fort gli litt bort igjen. Men jeg hadde selv et opphold på tre måneder i et engelskspråklig land, og engelsken min ble mye bedre! Har ingen problemer med å snakke det nå.

Tusen takk! Det var gøy å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...