Miss I.W. Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hei! Vi har vært å sett på nytt barnesete til snuppa vår. Vi er at det blir trangt med et bakovervendt sete, men det går bra. Problemet er når nummer to melder sin ankomst for det er ikke plass til to barneseter og bena til de voksne i vår (forholdsvis store) st.vogn. Min kjære er nesten to meter og trenger benplassen sin, så bak han er det ikke plass til hverken det ene eller det andre barnesete. Mitt spørsmål er rett og slett: hvilken bil (helst stasjonsvogn) kjører dere som det er plass til en familie på fire i? Jeg ser det er noen som kompromisser og setter det største barnet framovervendt, men det er ikke aktuelt. Ei heller et barn framme og et bak. Trenger sårt tips til hvilken bil vi skal begynne å kikke etter!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Vi har en VW Passat stasjonsvogn, og har et Maxi Cosi Cabriofix bak føreren, og et bakovervendt BeSafe Izi Combi bak passasjersetet. Det ser ut som om et BeSafe-sete også vil passe bak førersetet (når lillebror blir for stor for babysetet), uten at det blir for trangt for føreren. Ellers har jeg hørt at Opel Astra er veldig brede, og at det er den eneste bilen hvor det er plass til tre barneseter. Vet ikke om det stemmer, men det er kanskje verdt å undersøke? Dere kan jo evt vurdere en sjuseter?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Vi har BMW 5-serie stasjonsvogn og den er så vidt passelig med bakovervendt sete bak passasjersetet for oss som er relativt små (170 og 180). Tror VI akkurat skulle klart to seter av samme typen, sitter jo litt anderledes i førersetet. Hva med Skoda Superb? Den føles nesten som en limo baki, kjempeplass! Mitt førstevalg (hvertfall om jeg garantert aldri måtte lukeparkert...), men dessverre ikke bra nok merke for mannen Fra reklamen: Škoda Superb stasjonsvogn er perfekt for barnefamilien som vil ha mye av alt. Bagasjerommet er enormt, og bakseteplassen er helt unik. Det er ikke noe problem med plass foran, selv om du har et bakovervendt barnesete bak deg. Tvert i mot, så har du plass til overs. Kombinert med et høyt komfortnivå blir dette familiens drømmebil.
Arkana Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Vi har VW Touran og det er fint plass til både to og tre barneseter i baksetet og mannen min (som er 1,88 m høy) får fint plass. Det finnes flere biler med plass til tre barneseter i bredden, og det handler jo også litt om hva slags barnesete man velger. Noen tar en del mer plass enn andre (vi har f.eks. Britax Multitech bakovervendt til storebror, noe som visstnok er en av barnesetene som tar mest plass, men det fungerer altså bra).
wahaj Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Ford Mondeo Ghia stasjonsvogn. Akkura nå har vi kun en i midten, BeSafe izi combi x2, men til sommeren skal det på en av sidene, og en Maxi combi med easyfix på andre siden. Tror ikke det skal være no problem.
Brukernavn Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Hva med Skoda Superb? Den føles nesten som en limo baki, kjempeplass! Mitt førstevalg (hvertfall om jeg garantert aldri måtte lukeparkert...), men dessverre ikke bra nok merke for mannen Fra reklamen: Signerer denne. Plassen i baksetet i en Superb er enorm!! Jeg ville reist til en Skoda-forhandler for å låne en slik. Da kan dere prøve med seter før dere eventuelt kjøper en
*Joyce* Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Her er mannen 1,90, jeg 1,80, og vi har en Mazda 6 stasjonsvogn. Går fint med stort sete bak mannen. Nå sitter lillejenta i et Besafe Izi Combi, men vi har nettopp kjøpt Britax Multitech til henne siden hun begynner å bli for lang for Izi Combien. Har ikke testet MT bak førersetet enda, så usikker på om det går. Bilen har ganske flate bakseter og er nokså bred, og det skal visst gå an med tre bakovervendte i baksetet - uten at vi har prøvd det. Andre biler vi vurderte mtp plass til bakovervendte seter da vi skulle ha ny i fjor vår var Volvo V70, Ford S-Max (dog ikke seriøst, siden jeg synes den er direkte stygg ), VW Touran. Vi hadde BMW tidligere, og det skal vi ikke ha igjen før vi er ferdig med bakovervendte seter, fordi setene er veldig skrå og bortimot umulig å få plass til bakovervendte i.
Tussi! Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Vi har en BMW 5-serie som det er veldig trangt i med både Izi Combi'n og Cabriofix. Mannen er vel 180 tror jeg og får ikke noe god sittestilling når han kjører. Så har vi derimot en eldre V70, der er det helt fantastisk med plass. Nå vet jeg ikke om de nyere V70 er like fine, men kan ikke tenke meg at de har så mye mindre plass.
Gjest Annaires Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Vet at Passat har veldig romselige baksetet.
Wolf Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Vi har Audi Q7 og XC90, begge 7 seter, er 5 stk, med 2 i barnestol
Vibi Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 Vi har peugot 407, og har forholdsvis god plass i denne. Men jeg må si at med en mann på 2m ville jeg definitivt ha reist og sett på en Skoda superb. Hvis jeg setter meg inn i baksetet på en sånn en, så rekker jeg ikke fram til setet foran når det er normalt innstilt. Må jo være midt i blinken for to barneseter og en lang mann! God bagasjeromsplass har den også.
Gjest Unknown Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 Vi har en ford mondeo stasjonsvogn, fungerer kjempebra med mann på 2 meter og barnesete bak Største stasjonsvogna vi har prøvd i alle fall!
MrsC Skrevet 17. februar 2011 #13 Skrevet 17. februar 2011 VW Passat med Britax Multiteck bakovervendt bak passasjersetet og en Maxicosi med cabriofix bak førersetet. Det er litt trangt for meg (1.80) i passasjersetet, men ikke verre enn at vi kjører på besøk til farmor 9 timer unna . På førersiden er det enda veldig god plass til en relativt lang mann på 1,88. Men et sete til i midten er det ikke fysisk plass til tror jeg. Det ser ikke slik ut i hvertfall. Ser at det kommenteres at Multitechen skal være et av de største setene? Da vi kjøpte setet for noen år tilbake fikk vi beskjed om at dette var et av de mindre setene. Mener også å ha lest dette siden. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 Som flere andre her anbefaler jeg også Skoda Superb Stasjonsvogn. Tror ikke det er en eneste stasjonsvogn som har større bakseteplass en denne.
Miss I.W. Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 18. februar 2011 Kjekt med tips om både hvilke biler vi bør se på og hvilke vi bør styre unna. Takk! Jeg mener også å ha hørt at MT`en ikke er det største setet. Vi vurderer det setet og har prøvd det i bilen. Det går bak meg, men det er litt trangt. Men vi har ikke nubbsjangs til å få noe sete bak kjære i vår nåværende bil. Vi ser etter ny bil og da må vi tenke på å få plass til 2 barneseter bak. Kan vurdere 7-seter, men jeg har ikke sååå lyst å kjøre en liten buss.
Galadr1el Skrevet 18. februar 2011 #16 Skrevet 18. februar 2011 VW Touran er ikke en liten buss, det ser ut som en vanlig personbil. :-) Ellers skulle jeg bare nevne Toyota Avensis, det skal vi se på når vår lille Toyota Urban Cruiser blir for liten. :-)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #17 Skrevet 18. februar 2011 Vi har Toyota Avensis, og den er veldig rommelig så verdt å teste ut. Nå er ingen av oss 2 meter, men mannen er 180 og med Besafe Izicombi bak passasjersetet, så har han god nok plass til bena på det setet iallefall. Vi får ofte kommentarer som "kan du flytte frem setet" når noen setter seg bak, så setter de seg, så kommer det "nei forresten, her var det jo nok plass til MEG også"
Aftensol Skrevet 18. februar 2011 #18 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Hva med Skoda Superb? Den føles nesten som en limo baki, kjempeplass! Mitt førstevalg (hvertfall om jeg garantert aldri måtte lukeparkert...), men dessverre ikke bra nok merke for mannen Fra reklamen: Kunne ikke vært mer enig!! Vi har denne og er så fornøyd som det går an! Mannen er 1.92m og han har god plass til beina sine, og det kan sitte en voksen mann bak han og ha kjempegod plass til beina (fint eksempel er broren som er like høy), vi har et bakovervent sete (besafe izicombi) til datteren vår bak meg, og hun har god plass til beina sine i tillegg til at jeg har kjempegod plass til beina mine! Det hadde jeg ikke i volvo v40 som vi hadde før.. Så jeg kan fint sette meg lenger frem hvis hun trenger mer plass til beina sine.. Vi har til og med to vogner i bagasjerommet på den til tider! (En vanlig vogn, og en carena trille.) Den er utrolig stillegående, veldig god å kjøre, lettere å parkere enn man skulle tro (vi har vel å merke ryggesensor på den..), og veldig god å sitte i.. Endret 18. februar 2011 av Aftensol
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #19 Skrevet 18. februar 2011 Har en Mercedes E klasse stasjonsvogn. Kjempemye plass både til to babyseter og tvillingvogn + bagasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå