Smørblomsten Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Ønsker folks erfaringer/meninger om babyshower. Vet ikke særlig mye om det, men er invitert til å delta på en slik happening... Hvor mye "forventes" det at man kjøper gave for? Har jo tenkt å gi noe når barnet er født også, synes d blir mye gaver...
Gjesten Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Må du gi gave når barnet blir født også? Er det ikke det babyshoweren er til? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Hvis du skal på babyshower så gir du ikke barselgave i tillegg, det må jo være enten eller tenker jeg.
Smørblomsten Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2011 Synes heller ikke noe om dette. Men jeg FØLER at jeg også må gi noe når barnet er født vel???? Det er jo såpass langt frem i tid at det blir en stund mellom shower og barselgave. Er litt vanskelig å være den i gjengen som spør hva de andre skal gjøre, samtidig som jeg ikke har lyst å fremstå som kjip som "bare" gir babyshowergave. Vi må jo i tillegg betale hver vår andel av ting som skal brukes til denne showeren...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Jeg gav en liten gave til mor og en liten gave til barn. Mor fikk dusjsåpe og ufødt baby fikk klær fra lilla gorilla. (oki så baby fikk litt dyrere gave, men det var min første niese).
Gjesten Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 For å være ærlig, så synes jeg babyshower er noe tull. Må vi bli helt amerikanske? 3
Ava Mae Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Av alle tullete amerikanske "tradisjoner" er virkelig denne kommet til norge også? Jeg hadde nok også gjort og følt som deg at det forventes gave både ved babyfesten og når barnet faktisk er født. Kan jeg spørre hvem som arrangerer den? Er det den kommende mor selv?
Smørblomsten Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2011 Av alle tullete amerikanske "tradisjoner" er virkelig denne kommet til norge også? Jeg hadde nok også gjort og følt som deg at det forventes gave både ved babyfesten og når barnet faktisk er født. Kan jeg spørre hvem som arrangerer den? Er det den kommende mor selv? En felles venninne arrangerer og samler inn penger som skal brukes til div innkjøp (mat, leker o.l) + at vi skal ta med en gave til enten mor eller barn... OG så føler jeg såklart at barnet også må få en gave når det har blitt født...
TøydukkeAnna Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Du kan eventuelt kjøpe en liten gave til mor nå, og så kjøpe en litt større til babyen når den er født. Men er enig med resten her om at det er en tullete ting, hvertfall hvis det forventes å få gave både på babyshoweren OG etter fødsel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå