Supramundane Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Jeg har et lite sår under venstre arm, i armhulen. Det er mindre enn 1x1cm. Dette såret vil imidlertid ikke gro, trolig fordi det aldri får være i fred lenge nok til at det kan gro. Jeg har prøvd luftig gasbind/klut (anbefalt på apoteket) og operasjonsteip lett på såret, både for å hjelpe det å gro og fordi det verker/væsker så mye at det går gjennom tøyet. Det klarer rett og slett ikke å tørke ut. Noen gode råd? Endret 16. februar 2011 av Supramundane
Ella_Grey Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Har du prøvd med noe sårsalve? Bacimycin er veldig bra, smøre med det og så sette på et plaster eller et kompress (du bør kjøpe en pakke sterile kompress, og ikke bare en rull gasbind - hvis det er det du har gjort). Hvis ikke det hjelper så tror jeg du bør få en lege til å se på det.
Supramundane Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2011 Takk for tipset! Kompressene er sterile, det er n pakke med ferdige "gasbindfirkanter". Har Bacimycin, så det skal jeg absolutt prøve.. men går ikke den mer på å forhindre infeksjon? Det er jo ikke noe galt med såret annet enn at det ikke tørker ut.
SmallTalk Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Bacimycin fåes vel både i salve- og pulverform? Jeg har prøvd begge deler, og mener at pulveret var med på å tørke ut såret litt. Endret 16. februar 2011 av SmallTalk
Ella_Grey Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Bacimycin forhindrer infeksjon ja, men den beskytter overflaten og hjelper også til sånn at sår gror også - det er iallefall min erfaring. Jeg har bare prøvd i salveform, men det er godt mulig at pulveret hjelper bedre til med å tørke såret ut
Miss Puddel Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 gå en tur til legen og få resept på fucidin-salve, som er bakteriedrepende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå