Gå til innhold

Galt å forhindre overvekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stadig vekk så hører man jo om at fedme er et problem og at vi vå gjøre ditt og datt for å bekjempe det, at det er helseskadelig og slikt. Så om forskere hadde funnet opp en pille eller noe som gjorde at det var umulig å bli overvektig, selv uten trening eller endring av kostholdet f.eks, ville ikke det vært kjempefint?

For i dag så var det noen kolegaer som satt og diskuterte det, mens jeg lyttet og tenkte at det måtte jo vært kjempebra for de som sliter med vekta og kanskje ikke er så glad i å trene. Men så smalt det til fra ei annen at det var diskrimering, galt, mobbing og det var ikke måte på hvor idiotisk slikt er og man burde være fornøyd med hvordan man ser ut. Hun var forresten også helt normalvektig selv så får ser ikke noen grund til at hun skulle bli støtt heller.

Så, hva mener du? Selvsagt så er det jo galt å sette overvektige i bås og slikt og alt det der, men om man kunne gi de som ville en pille så de ble tynn, hadde det vært galt? Er det mobbing, diskrimering?

For jeg kunne tenkt meg å vite hva som er så galt med det. Nå vet jeg så klart ikke motivet til mine kolegaer (noe mest sansynlig ikke damen gjorde heller), men jeg mener nå dette godt da.

Nå sliter ikke jeg me vekta, men jeg kan jo ikke spise all verden heller. Har jo mange ganger selv drømt om en pille eller noe som man kunne ta så kunne man spise godteri i kilovis uten å legge på seg. Skulle jo tro at det hadde vært helt supert, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i grunn enig med deg, en slik pille hadde vært fint. ikke fordi fedme og overvektighet ikke skal eksistere, men fordi det kan være med å hjelpe mangen som ønsker å komme seg ned i vekt, men som gjerne sliter ekstra masse.

men jeg synes ikke at pillen burde være tilgjengelig for hvem som helst. Det burde vært et vekt/BMI krav. i tilegg til at de var nødt til å normal aktivitets nivå utnom jobb/skole.

Den må jo også selvfølgelig være valgfri, slik at folk ikke blir presset til å ta den, da kan mann begynne å snakke diskriminering osv.

Men jeg synes ikke de burde få den dersom de selv ikke ønsker å gjøre noe mer enn å ta den pillen. eks hvis de bare ville sittte inne å ete og spille spill hele dagen. da synes jeg rett og slett at livet hadde blitt for enkelt.

Trening og aktivitet har jo kroppen godt av om mann veier 40kg eller 200kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...