Gjest Johan Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Både utseende - og personlighetsmessig?
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Homsar er vel attraktive for homsar, og lesber er attraktive for lesber? 5
Gjest ts Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 For hvem da, tenker du? For folk flest... Homofile kvinner blir jo hele tiden ledd av, og de blir kalt for traktorlesber osv. mens homofile menn blir satt pris på. Virker som folk er tiltrukket av homser, mens lesbiske kvinner blir sett på som en pariakaste.
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Eg kjenner feminine lesber, heilt vanlege lesber og traktorlesber - nokre få. og så kjenner eg feminine heterodamer, heilt vanlege heterodamer og nokre traktordamer, som også er hetero. Med mindre du traff dei på potpurriet (finst det framleis?) ville du ikkje sjå skilnad på dei streite traktordamene og dei lesbiske. Eg kjenner også homsar som er heilt vanlege, ikkje noko problem, men eg reknar dei ikkje som "attraktive" for meg. Dei skrullete homsane syns eg kan vere litt slitsomme, men dei er morsomme på fest og alltid klare for moro, så på den måten kan dei vere attraktive. Attraktive menneske går på tvers av kjønn og legning, syns eg. 2
Gjest ts Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Eg kjenner feminine lesber, heilt vanlege lesber og traktorlesber - nokre få. og så kjenner eg feminine heterodamer, heilt vanlege heterodamer og nokre traktordamer, som også er hetero. Med mindre du traff dei på potpurriet (finst det framleis?) ville du ikkje sjå skilnad på dei streite traktordamene og dei lesbiske. Eg kjenner også homsar som er heilt vanlege, ikkje noko problem, men eg reknar dei ikkje som "attraktive" for meg. Dei skrullete homsane syns eg kan vere litt slitsomme, men dei er morsomme på fest og alltid klare for moro, så på den måten kan dei vere attraktive. Attraktive menneske går på tvers av kjønn og legning, syns eg. Nei, men hvorfor bruker man ordet traktor? Det finnes sikkert også traktorhomser? Men homofile menn skal liksom beskyttes, forgudes og repekteres på en helt annen måte. Dessuten, hva er galt med å være traktor? Folk er så frekke og hyklerske.
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 No var det du som nemnte traktorlesber først, det har berre blitt eit uttrykk som er meint beskrivande. Eg brukar det ikkje spesifikt om ein person, folk er så ulike, og ei av dei mest mannhaftige damene eg kjenner er 180 cm høg, pinnkort hår, grov kroppsbygning og lykkeleg gift med sin mann. Så eg er einig med deg i at slike karakteristikkar ikkje er så veldig konstruktive. I USA brukar ein omgrepet "dykes", og som med homse og lesbe så brukar damene det omgrepet om seg sjølv, og tek dermed på ein måte luven av det. Det blir ikkje sårande når ein "okkuperer" ordet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Det avhenger vel av hvem som ser? Er man selv homse er det vel lite tvil om at man finner andre homser mer attaktive. Mens ei lesbe finner ei annen lesbe mer attraktiv... Jeg er heterofil mann og finner lesber mer attraktive. Rett og slett fordi de er kvinner, selv om de spiller på hjemmebane. 1
Berentsens Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Selvsagt er de ikke det. Årsaken til at noen tror det er slik, er naturligvis fordi mange har et bilder av homser som "femidotter", mens lesber er feite, med kort hår og snus under leppa. Slik er naturligvis ikke virkeligheten.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Selvsagt er de ikke det. Årsaken til at noen tror det er slik, er naturligvis fordi mange har et bilder av homser som "femidotter", mens lesber er feite, med kort hår og snus under leppa. Slik er naturligvis ikke virkeligheten. Hva er galt med lesber som faktisk er "feite, med kort hår og snus under leppa"? Fortjener ikke de like mye respekt som homsene (femidotter eller ei) og heterofolka? Hvorfor er lesbofobi så godtatt? 2
Gjest HunterLady Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 For meg virker det som at homofile er mer "godtatt" på en positiv måte enn lesbiske. Og at lesbiske settes i bås som sure, triste og feministiske, mens homsene blir sett på som morsomme, utadvendte og fargerike. Blir laget veldig mange vitser på bekostning av lesbiske.
Berentsens Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 Hva er galt med lesber som faktisk er "feite, med kort hår og snus under leppa"? Fortjener ikke de like mye respekt som homsene (femidotter eller ei) og heterofolka? Hvorfor er lesbofobi så godtatt? Selvsagt er det ikke galt om lesber eller kvinner generelt er feite, har kort hår og snuser. Problemet kommer først når noen begynner å rakke ned på dem som er det, f.eks. ved å bruke uttrykk som "traktorlesber".
Monica1968 Skrevet 17. februar 2011 #13 Skrevet 17. februar 2011 For meg virker det som at homofile er mer "godtatt" på en positiv måte enn lesbiske. Og at lesbiske settes i bås som sure, triste og feministiske, mens homsene blir sett på som morsomme, utadvendte og fargerike. Her tror jeg du er inne på en relativt vanlig stereotypi ang. homofile menn/kvinner, ja. På den andre siden har man stereotypen om at homofile menn er jålete, overdrevet feminine og har sex med hvilken som helst villig mann, hvor som helst, når som helst, og den er vel igrunnen ikke så mye bedre. For øvrig velger jeg å vise til et tidligere innlegg jeg har skrevet i en tråd om homofile, attraktivitet og fordommer: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=527190&st=0&p=8662830&fromsearch=1&#entry8662830
Gjest HunterLady Skrevet 17. februar 2011 #14 Skrevet 17. februar 2011 Her tror jeg du er inne på en relativt vanlig stereotypi ang. homofile menn/kvinner, ja. På den andre siden har man stereotypen om at homofile menn er jålete, overdrevet feminine og har sex med hvilken som helst villig mann, hvor som helst, når som helst, og den er vel igrunnen ikke så mye bedre. For øvrig velger jeg å vise til et tidligere innlegg jeg har skrevet i en tråd om homofile, attraktivitet og fordommer: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=527190&st=0&p=8662830&fromsearch=1&#entry8662830 Helt enig i det innlegget du skrev der. Dette er jo slik det er. Finnes langt flere homofobe menn, og det er liksom okey å banke andre menn. Lesbiske blir tatt mer hensyn til sånnsett, fordi de er kvinner, rett og slett. Over til noe litt annet: Du var veldig snasen! Hadde overhodet ikke trodd du så slik ut. Ble litt overrasket.
Ethereal Skrevet 17. februar 2011 #15 Skrevet 17. februar 2011 For å sette det litt på spissen så syns jeg mange homofile menn er slitsomme fordi de oppfører seg så skrullete BARE fordi de er homo og liksom skal leve opp til stereotypien.
Gjest MikeWaters Skrevet 18. februar 2011 #16 Skrevet 18. februar 2011 For å sette det litt på spissen så syns jeg mange homofile menn er slitsomme fordi de oppfører seg så skrullete BARE fordi de er homo og liksom skal leve opp til stereotypien. Dette kan man vel si om alle som prøver å leve opp til stereotypier. Folk som på død og liv må være 110% hetero, og som river og drar seg i håret bare de ser en av samme kjønn naken 2
Monica1968 Skrevet 18. februar 2011 #17 Skrevet 18. februar 2011 Over til noe litt annet: Du var veldig snasen! Hadde overhodet ikke trodd du så slik ut. Ble litt overrasket. Tusen takk for det
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #18 Skrevet 18. februar 2011 Både utseende - og personlighetsmessig? Det er ingen tvil om at homofile menn er kjekke! Lesbiske damer er nok ikke spesielt attraktive...se bare på Anne Holth, Kvinnegruppen Ottar-kvinnene, og hun programlederen fra Voss på NRK som knoter med dialekten og heter Linda. Trist at de må se ut som et grantre.
Berentsens Skrevet 18. februar 2011 #19 Skrevet 18. februar 2011 Det er ingen tvil om at homofile menn er kjekke! Lesbiske damer er nok ikke spesielt attraktive...se bare på Anne Holth, Kvinnegruppen Ottar-kvinnene, og hun programlederen fra Voss på NRK som knoter med dialekten og heter Linda. Trist at de må se ut som et grantre. Hvor mange lesbiske kjenner du til? Kun Anne Holt og Linda Eide?
aniana Skrevet 18. februar 2011 #20 Skrevet 18. februar 2011 kan bli interessant detta her hehehe hilsen en av lesbene her inne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå