AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Syns det er så fælt å lese om alle som skal slanke seg, som får så dårlig samvittighet fordi de ikke har tid eller overskudd til å trene så mye som man "burde." Kjære dere: man MÅ ikke trene for å gå ned i vekt. In the end er det kalorier inn vs kalorier ut som betyr noe. Trening gjør mye større nytte hvis det er lystbetont. Og kanskje kommer motivasjonen etterhvert som vekten går ned. Fokuser på kostholdet! Dessuten er det ikke bare de 60 minuttene på senteret som teller, men også gåturer, husarbeid, ta trappene osv. Altså sørg for å være aktiv i hverdagen. Hilsen ei som har gått ned mange kilo, uten å trene på noe senter. 2
Gjest Nanne70 Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er enig med deg, med en liten modifikasjon - man bør prøve å være i aktivitet så mye som mulig, men det trenger ikke være "trening". Gå en tur, herje med ungene, sykle eller gå i stedet for å bruke bil, trapper i stedet for heis, måke snø, danse - det er utrolig mange former for aktivitet man kan gjøre som ikke er "trening". Og så er det bra for helsa. De fleste har tid til å kutte ut 30 minutters TV-titting til fordel for å røre litt på seg!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Men det er likevel å anbefale å trene. Å spise seg tynn tar veldig lang tid, og man er fremdeles veldig slapp i fisken. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Men det er likevel å anbefale å trene. Å spise seg tynn tar veldig lang tid, og man er fremdeles veldig slapp i fisken. Klart alle anbefales å røre på seg, men det kan komme etterhvert og kommer mye lenger ned på lista enn hva kosthold har å si for slankingen. Hvor har du dette fra at det tar lenger tid? Det gjør det såvisst ikke! Du kan ha rett i at man kan forbli "slapp i fisken", men det kan man rette opp i senere, når det antagelig er mye lettere og mer lystbetong å trene fordi selve kroppen er lettere! 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 lystbetong Hihi, det var en søt skrivefeil (særlig i forbindelse med lettere kropper) Jeg er delvis enig med deg. For de aller fleste funker det ikke å gjøre noe man ikke er motivert til i det hele tatt, da er det bedre å integrere litt ekstra aktivitet i hverdagen som både du og Nanne70 sier. Men trente muskler er også veldig bra for deg ut over slanking. Ikke bare øker det forbrenningen littegrann, men en sterk rygg, bein og armer kommer utrolig godt med i hverdagen og er med på å forebygge skader senere. Man trenger ikke bli noe bolemonster eller bruke 20 forskjellige apparater på treningsstudio 4 ganger i uka; man kommer langt med en 5-6 grunnøvelser man kan gjøre på stuegulvet 15 minutter en to-tre ganger i uken. Litt bedre kondis kan man få ved å løpe opp trappene eller å jogge til butikken, eventuelt skaffe seg en sykkel man kan sette foren TVen. Man sover gjerne bedre, personer i god fysisk form ser ut til å ha et litt bedre immunforsvar (men der spiller selvfølgelig også kosthold en stor rolle), det styrker skjelettet, og har en masse andre positive effekter. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Hihi, det var en søt skrivefeil (særlig i forbindelse med lettere kropper) Jeg er delvis enig med deg. For de aller fleste funker det ikke å gjøre noe man ikke er motivert til i det hele tatt, da er det bedre å integrere litt ekstra aktivitet i hverdagen som både du og Nanne70 sier. Men trente muskler er også veldig bra for deg ut over slanking. Ikke bare øker det forbrenningen littegrann, men en sterk rygg, bein og armer kommer utrolig godt med i hverdagen og er med på å forebygge skader senere. Man trenger ikke bli noe bolemonster eller bruke 20 forskjellige apparater på treningsstudio 4 ganger i uka; man kommer langt med en 5-6 grunnøvelser man kan gjøre på stuegulvet 15 minutter en to-tre ganger i uken. Litt bedre kondis kan man få ved å løpe opp trappene eller å jogge til butikken, eventuelt skaffe seg en sykkel man kan sette foren TVen. Man sover gjerne bedre, personer i god fysisk form ser ut til å ha et litt bedre immunforsvar (men der spiller selvfølgelig også kosthold en stor rolle), det styrker skjelettet, og har en masse andre positive effekter. Skal absolutt ikke krangle med deg på dette, trening ER veldig gunstig, men det kan bli veldig mye for noen i en overgangsfase med både nytt kosthold og de obligatoriske x antall gangene i uka på senteret. Da er det bedre å begynne med kosten, som jo har aller mest å si ved slanking, og så kommer treningen litt etterhvert. Men det du skisserer her burde jo være overkommelig for de fleste uansett da
en kompis Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Det mest effektive for å redusere vekten er kostholdet, det skal vanvittig mye trening til for å forbrenne det du evt bare kan kutte ut å spise:) MEN! man må jo bynne en plass..så for de aller fleste så vil faktisk trening være den letteste måten å starte på. Å trene 2 ganger i uken er en fin start, da mange begynner å spise sunnere som en følge av å starte med trening. I tillegg er det lettere å begynne å trene enn å skulle sette seg inn i kostholdsværden, som for mange gjør at man mister motet. Et skritt av gangen...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Kjenner ei som har "trent" seg tynn ved å ligge på sofaen og sultet seg og de få gangene hun spiser er det mat som inneholder null karbohydrater. Dette har resultert i vektnedgang på 30 kg, samt vært sykemeldt siden i fjor sommer og er så slapp, så slapp. Nei, jenter, spis normalt og kom dere på trening eller vær aktive i det minste!!
Gjest Harriet Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Mitt råd er å gå, langt hver dag - det er verdens beste trening og du får frisk luft i tillegg. Forstår meg ikke på alle de som stresser innendørs på spinning og tredemøller når det er SÅÅ mye deiligere å gå ute i guds frie natur. Jeg har gått ned 3 størrelser ved å gå hver dag, og jeg går fremdeles ned i vekt. Spiser akkurat som før, men går ned i vekt jevnt og trutt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Kjenner ei som har "trent" seg tynn ved å ligge på sofaen og sultet seg og de få gangene hun spiser er det mat som inneholder null karbohydrater. Dette har resultert i vektnedgang på 30 kg, samt vært sykemeldt siden i fjor sommer og er så slapp, så slapp. Nei, jenter, spis normalt og kom dere på trening eller vær aktive i det minste!! "Trent" seg tyn? Hæ? Mener du virkelig at det ikke finnes noen mellomting mellom 5 dager på senteret og ligge på sofaen og sulte?
Spøkelse Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Hvor har du dette fra at det tar lenger tid? Det gjør det såvisst ikke! 1. Forbedre kostholdet 2. Forbedre kostholdet og trene to ganger i uken Hvilken tror du vil gi raskest resultat i forhold til vekttap? 1
Fluffe Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 1. Forbedre kostholdet 2. Forbedre kostholdet og trene to ganger i uken Hvilken tror du vil gi raskest resultat i forhold til vekttap? Anbefalte nedgang i vektap er 0.5-1kilo i uka. Så man har jo valget med å spise mindre, eller spise mere enn når man ikke trener og trene.
Gjest norah Skrevet 16. februar 2011 #13 Skrevet 16. februar 2011 Vel, man kan fint gå ned i vekt på mange ulike måter - men skjelettet bryr seg fint lite om annet enn styrketrening, og hjertet ditt trenger å komme godt oppi puls med jevne mellomrom ved hjelp av en real kondisøkt. Såja, fettcellene bryr seg katta om hvordan du slanker deg - men resten av kroppen bryr seg mye om du trener.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #14 Skrevet 16. februar 2011 Enig! Har gått ned 10kg selv ved å legge om kosten (Og nei, jeg har ikke sultet meg, men spist mye og god mat, men proteinrik og kalorifattig osv) + at jeg har gått mye tur!! Nå har jeg imidlertid begynt å trene, for å stramme meg opp og få et skikkelig boost til å klare de siste 5 kg! Jeg er også veldig enig fordi jeg synes det bør bli mer fokus på at kostholdet er alfa omega! Jeg blir litt frustrert når folk snakker om at de skal gå å trene en halvtimes tid i uka og tro at de kan gå ned masse uten å endre kostholdet et døyt. Sånn utover det; JA TRENING ER HELT SUPERT, men det handler om å begynne i det små og så avansere, da er det lettere å ikke miste motet Fordelen med å trene er jo selvsagt også at man ikke trenger å gjøre de aller drastiske endringene i kostholdet med en gang også, så en kombinasjon av å endre litt på kostholdet og trene litt i begynnelsen tror jeg er oppskriften. Det funker sjelden hvis man starter med å trene 5 dager i uka og bare spise salat.
karella Skrevet 17. februar 2011 #15 Skrevet 17. februar 2011 Jo man kan gå ned mange kilo ved å bare endre kostholdet, MEN det er ikke bare fett man mister ved å gå ned i vekt på den måten..man mister også muskler!
Gjest Blubberella Skrevet 17. februar 2011 #16 Skrevet 17. februar 2011 Folk burde slutte å tenke slanking og vektnedgang, og heller tenke sunnere og bedre kropp. Man blir nok tynnere av å spise sunnere, men skal man få full helseeffekt må man mosjonere også. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #17 Skrevet 17. februar 2011 1. Forbedre kostholdet 2. Forbedre kostholdet og trene to ganger i uken Hvilken tror du vil gi raskest resultat i forhold til vekttap? Gitt at du spiser helt eksakt det samme for begge alternativene: nr. 2. Men trener man spiser man gjerne mer, så det går opp i opp. Dessuten forbrenner man ikke halvparten så mye som apparatene skal ha det til, så man kan like gjerne droppe en brødskive å være like langt
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #18 Skrevet 17. februar 2011 Folk burde slutte å tenke slanking og vektnedgang, og heller tenke sunnere og bedre kropp. Man blir nok tynnere av å spise sunnere, men skal man få full helseeffekt må man mosjonere også. Ja selvfølgelig. Det er ingen som sier noe annet. Poenget et at alt trenger ikke skjer med èn gang, og det gjelder å finne aktiviteter som gjør bevegelse til noe lystbetong. Det er ikke alle som syns noe om å svette på et senter 5 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #19 Skrevet 17. februar 2011 Ja selvfølgelig. Det er ingen som sier noe annet. Poenget et at alt trenger ikke skjer med èn gang, og det gjelder å finne aktiviteter som gjør bevegelse til noe lystbetong. Det er ikke alle som syns noe om å svette på et senter 5 ganger i uka. LYSTBETONT. Gud
Knitcat Skrevet 17. februar 2011 #20 Skrevet 17. februar 2011 Jo man kan gå ned mange kilo ved å bare endre kostholdet, MEN det er ikke bare fett man mister ved å gå ned i vekt på den måten..man mister også muskler! Hvorfor mister man muskler ved å spise sunnere og være i vanlig aktivitet. Jeg ville da tro at det er fettet som reduseres. Jeg har kuttet ut brus, sjokolade og kaker etter jula og ellers spist som vanlig, og i morges viste vekten 2,5 kilo mindre enn i desember. Jeg har vært i vanlig aktivitet, men har kuttet ut masse sukker. Har jeg mistet muskler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå