AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Jeg som bare spist usunt og nesten ingenting,men tråden min ble stengt:( Nå har jeg kvittet meg med mc donalds og cola å prøver virkelig å spise bedre:) Dagens inntak: 1 brødskive med speilegg Ett glass appelsinjuice En smoothie Resten av dagen er planen: En suppe pose til middag Banan En brødskive med egg Er dette ett vanlig dagsbehov? Jeg beveger meg svært lite i løpet av en dag..
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Nei det er ikke et normalt dagsbehov. utifra det du spiser ser det ut til at du ønsker å sette ned forbrenningen din såpass mye at du ikke har noe igjen, og derimot iallefall ikke går ned i vekt. For det er det som skjer hvis man spiser for lite. frokost, lunch, mellomåltid, middag og kanskje kvelds hvis du trenger. Jeg beveger meg også lite, jobber hjemmefra. Dette er typisk for meg på 1 dag Frokost: 2 grove brødskiver med litt ost og kalkunskinke + 1 knekkebrød med pålegg. Lunch: Havregryn blandet med yoghurt. Middag: ca 200 gram fisk eller kylling med enten bønner, potet, litt ris, og alltid salat ved siden av. Kvelds: 2 knekkebrød med pålegg a fisk eller kylling, litt sennep på. I tillegg mye vann og kaffe.
Kirby Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Er du seriøs - tror du virkelig at dette er nok mat til en hel dag? Registrer deg på en side som kan regne ut kcal i maten du spiser og sammenlign med hvor mye du trenger ift høyde og vekt, så ser du fort at det ikke stemmer overens. Jeesh, begynner å bli lei av disse trådene nå.
Aelita Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 I stede en posesuppe til middag kan du jo kanskje kjøpe deg noen laksefileter, om du liker fisk? De billigste er butikkens egne merker, det er svært mettende, sunt og godt. Til laksen kan du koke eller steke deg grønnsaker å ha til. Gode mellommåltider kan være litt nøtter, mandler, SUNT SNACKS i form av frukt og grønnsaker. Pass på å drikke nok vann, tren litt i form av en gåtur eller kanskje du kan melde deg på noe morsomt på treningssenteret? Om du ikke føler for å trene med så mange rundt deg kan du jo prøve alene hjemme eller ta med ei venninne? PS; flott at du har kuttet ut McDonalds og Cola, kjempebra!
Tabris Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 TS - du har fått lenke til en side som gir deg gode eksempler for måltider for å gå ned i vekt på en sunn måte. Hvorfor fortsetter du da med tråder som dette som du vet kommer til å bli stengt?
Gjest Nanne70 Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Selv om du beveger deg lite, så høres dette ut som alt for lite mat, samt at du får i deg for lite av de viktigste næringsstoffene. For å regne ut ditt dagsbehov for kalorier, kan du bruke denne BMR-kalkulatoren (BMR-Basic Metabolic Rate eller basisforbrenning). I tabellen under ser du omtrent hvilket kaloriintak du bør ligge på ut fra ditt aktivitetsnivå. På melk.no finner du forslag til hvordan en dagsmeny med variert kost på 2000 alternativt 1500 kalorier kan se ut. Dette er helt realistiske forslag og du vil helt sikkert bli overrasket over hvor mye du faktisk bør spise.Du trenger neppe å gå ned i vekt, men å spise sunnere og bedre. Endret 16. februar 2011 av Nanne70
The Kitten Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 For meg ser dette ut som frokost og formiddagsmat. Ikke nok til å dekke et dagsbehov.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå