Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg er ei jente på 22 år som startet med zoloft 50mg for en uke siden pga dyp depresjon og angst. Er frivillig innlagt for første gang for klarte meg ikke hjemme. Hver dag nesten går fra å være ok til nesten uutholdelig og jeg griner mye og drømmer mye på morgenen. Bivirkningene jeg merker er at jeg våkner kliss våt og jeg føler meg generelt roligere at angsten ikke er så sterk men depresjonen er forferdelig og jeg får ikke til noen ting! Matlysten er også blitt bedre føler jeg og det hadde jeg godt av. Men er det noen andre som har gode erfaringer med zoloft? Som kanskje har vært så langt nede som meg? Alle svar mottas med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jeg kjenner skrev dette i et blogginnlegg som handlet om zoloft:

"Pillen jeg tar hver morgen fjerner ikke depresjonen og angsten min. Den er en livbøyle som gjør at jeg ikke renner for langt uti havets voldsomme strømmer."

H*n virker glad for å gå på den medisinen og det ser ut til å virke. Det som kan ta tid er at den begynner å virke skikkelig, det er i alle fall sånn med endel andre antidepressiva. 4-6 uker, kanskje? Spør legen eller ansvarssykepleieren din om hvor lang tid det vanligvis tar før medisinen du tar virker ordentlig. :-)

Lykke til, kjære deg! Modig og helt sikkert riktig og viktig avgjørelse å bli lagt inn frivillig! :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

heisann.

jeg er ei jente på 25 år som har gått på zoloft i to år.

jeg sliter med panikkangst, sosialangst, tvangstanker, relasjonsvansker og depresjoner.

jwg går til behandling og er ikke i arbeid.

medisinene har hjulpet med å fjerne mye av angsten og jeg fungerer mye bedre enn for to år siden. jeg har ikke lenger voldsomme svingninger i humøret, så det er veldig positivt. det er lettere for venner/familie å forholde seg til meg fordi jeg er mer forutsigbar. jeg går på 200mg daglig.

jeg sluttet med dem på dagen av meg selv en periode(for 1 år siden) fordi jeg følte meg bedre...det var j****g dumt...det betyr jo ikke at man er frisk, men at medisinene gjør jobben sin, og da er det bare å fortsette på dem. om du føler at du ikke trenger dem lenger så snakk med legen. å slutte på dagen er noe du ikke må finne på å gjøre!! du får omtrent alle bivirkninger på en gang. jeg falt enda lenger ned enn der jeg var i utgangspunktet. jeg slapp innleggelse to ganger, for jeg ville absolutt ikke, men all respekt til deg som gjorde det frivillig. thumbs up!!

bivirkningene jeg har er: noe skjelvinger i hendene, nedsatt mat og sex-lyst, våkner svett(mareritt), prikking i munn og uoppmerksomhet. men alt i alt er dette fullt overkommelig for meg siden jeg faktisk fungerer mye bedre generellt. alle som kjenner meg og vet hva jeg sliter med ser en kjempeforandring:) jeg kommer til å fortsette med dem og med behandling hos psykolog i en god stund fremover. jeg er fornøyd!

-r-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...