AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Jeg har nylig flyttet inn i ny leiliget (leier), og oppdager at det fort blir fuktig på soveromsvinduet (helst nederst) om natta. Jeg har ikke varme på på soverommet, for jeg liker å ha det kjølig når jeg sover. Men nå når det er 15 minus ute så har jeg vinduet lukket, for selv om jeg liker det kjølig så finnes det grenser... Vindusventilen er åpen, og jeg har prøvd å sove med soveromsdøren åpen, men det blir fortsatt fukt på vinduet. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre dette? Leiligheta er bygget i 2009, så den er ny og fin, og jeg vil helst ikke være den som ødelegger soveromsvinduet. Det kan vel danne seg mugg og sopp etter hvert? Forresten er det også fukt (skikkelige vanndråper) på nøkkelen på innsida av ytterdøra. Er det uheldig? Det er kanskje bare nå i sprengkulda at det blir sånn? Når gradestokken ligger rundt fem minus og varmere så vil jeg ha soveromsvinduet åpent igjen, så da er kanskje problemet løst? Men hva når det regner og er fuktig ute, vil det da bli fuktig inne også om vinduet står på luftestilling og ikke vidåpent?
Green Lady Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Det er ikke god nok lufting, enkelt og greit. Har du flere lufteventiler? Tørker du klær inne? Høres ut som om luftfuktigheten hos deg er relativt høy, uten at jeg skal si noe helt bastant
Eidi_81 Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Er gardina trekt for vinduet hele tiden? Det kan hjelpe å huske å trekke fra på dagtid i hvertfall...
AskEmbla Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Prøv å ha vinduet åpent hele dagen selv om det er kaldere enn -15, vi har det åpent hele dagen og stengt natta og det er veldig kaldt. Ser at om vi glemmer å ta det opp på mårra'n så dugger det nederst på ruta...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Høres ut som min forrige leilighet det. Alt for mye fuktighet der inne, men så hadde jeg bare en lufteluke i hele leiligheten også. Lukk opp alle du har og luft gjerne etter dusj og klesvask.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå