Gå til innhold

Foreldre burde ikke sende sms!


Gjest Anniken

Anbefalte innlegg

Faren min skriver også så kort og presist som mulig. Type "ja", "nei", "ok", "drar nå" osv. Her pyntes det ikke, nei.

Moren min derimot, hun prøver å være litt mer moderne. Hun drev stadig og sendte kyssesmileys til folk, for hun trodde det var en hane. Ha ha! Lurer på hva sjefene hennes, kolleger og div andre personer har tenkt når de har motatt meldinger fra henne... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, ja de autokorrekturfeilene er dritmorsomme! Her er en veldig lik, men enda litt vanskeligere. :fnise:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hehe! Jeg hørte om en som trodde OMG betydde omgangssyke.

Jeg trodde det betydde "omgående", men det stemte liksom aldri med resten :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er glad for at mamma ikke vet at det er noe som heter SMS-språk engang. Her skrives alt rett ut i klartekst, med korrekt tegnsetting og hele pakka. Det er over normalen. :)

Er du en av mine døtre, tro? :skratte: Jeg er jo "beryktet" her på KG som språknazi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av mine døtre, tro? :skratte: Jeg er jo "beryktet" her på KG som språknazi.

Det tviler jeg på. Mamma har bare en datter. ;)

Men jeg måtte nesten le når mamma videresendte en sms fra tanta mi til meg med spørsmål om jeg kunne tolke sms'en for mamma og å lære tante hvor hun finner æøå, hvordan hun får store bokstaver og hvor hun finner komma og punktum. Tante kan ikke sms-språk, problemet der er at hun skriver alt sammen rett frem uten noen form for tegnsetting og setningsoppbygning. Det er jaggu meg like ille som feilslått bruk av sms-språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Det tviler jeg på. Mamma har bare en datter. ;)

Men jeg måtte nesten le når mamma videresendte en sms fra tanta mi til meg med spørsmål om jeg kunne tolke sms'en for mamma og å lære tante hvor hun finner æøå, hvordan hun får store bokstaver og hvor hun finner komma og punktum. Tante kan ikke sms-språk, problemet der er at hun skriver alt sammen rett frem uten noen form for tegnsetting og setningsoppbygning. Det er jaggu meg like ille som feilslått bruk av sms-språk.

Det skal jeg være enig med deg i. Hvor gamle er disse damene? Mobiltelefon har da vært i alminnelig bruk i mange år nå. Men det er vel med det som med mye annet, folk gidder ikke å lese bruksanvisning og spør heller andre.

Jeg får grøsninger av voksne folk som avslutter med kleeemzzzz og kooozzzz :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: å herreguuuuud!!!! :skratte:

overtrøtt og denna tråden her er en farlig kombinasjon :skratte:

itillegg sover typen, så jeg må være stille, det er lett veit jeg, ler til jeg griner jeg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Skjønner godt at det er irriterende med foreldre som tekster.

Min venninne sendte med et uhell melding til læreren vår der det sto: Kan du komme nå. Jeg må sånn på do.

Meldingen var ment til en kolega med det samme navnet som var ute til lunsj mens venninna mi sto i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så mye morsomt :P

Min mor bruker "lol" innimellom, men det er fordi vi spiller online sammen så hun -vet- hva det betyr... Ellers er hun er racer på sms.

:overrasket:

Mora di høres kul ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg være enig med deg i. Hvor gamle er disse damene? Mobiltelefon har da vært i alminnelig bruk i mange år nå. Men det er vel med det som med mye annet, folk gidder ikke å lese bruksanvisning og spør heller andre.

Jeg får grøsninger av voksne folk som avslutter med kleeemzzzz og kooozzzz :fnise: .

For min del, så er disse damene 50+. De teknologiske evnene er ikke-eksisterende, og det samme gjelder interessen. Selv om bruksanvisningen blir lest, så er det dermed ikke det samme som at den blir forstått, og ting som er åpenbart for oss, er for dem ekstremt lite åpenbart... (Og ja, jeg vet det er håpløst!)

Heldigvis er i det minste kooozzz og kleeemzzz fremmedord i min familie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du innblikk i hemmeligheter? :)

Ja mamma utfra den SMSen så vet jeg at mamma er ekstremt pervers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mamma utfra den SMSen så vet jeg at mamma er ekstremt pervers

Ja utfra den SMSen så vet jeg at mamma er ekstremt pervers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mor skriver "Mamma" i starten av hver melding. Hun tror det er sånn man får navn til å komme opp i liste i innboksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Uff, hehe.

Her er flere eksempler på det samme.

Leste gjennom hele den linken der, og lo faktisk så jeg gråt! Tårene spruta. Takk for at du delte, du gjorde dagen min super bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom hele den linken der, og lo faktisk så jeg gråt! Tårene spruta. Takk for at du delte, du gjorde dagen min super bra!

Bare hyggelig! :)

"

Hvis du trykker på "DAMN YOU AUTO CORRECT" på det svarte båndet oppe på siden så kommer du til alle slags autocorrect-morsomheter. Det er ikke bare foreldre som blir rammet av ordboka på iPhone. :)

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...