Gjest anonym Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Noen som har vært hos enten psykolog eller psykiater på Volvat i Oslo? Eller andre steder, for den saks skyld. Jeg vurderer å bestille time. Har mye jeg sliter med og trenger å snakke med noen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Hallo Jeg har vært hos begge deler og det er jo selvfølgelig subjektivt men inntrykket og erfaringen min er at jeg synes det er en fordel å begynne å gå hos en psykolog som eventuelt avtaler en time hos psykiater senere dersom jeg eller psykologen mener det kan være en god ide. For min del hadde det noe med tanke på eventuell medisinering å gjøre, mange ganger kan det være helt på sin plass å ta medisiner for problemene man har men jeg prøver alltid samtale terapi først. kan godt være jeg er fordomsfull men siden psykologer ikke kan skrive ut medisiner slik som psykiatere så har jeg vært litt bekymret for å føle meg mer "presset" til å begynne med medisiner med samtale hos psykiater enn at mine psykologer har anbelfalt at jeg kunne prøve det for siden å avtale time med psykiater. I tillegg og det er bare min erfaring har mine samtaler med psykologene vært mindre "spisset" dvs at psykiaterne har vært mer rett på om symptomer osv. men dette er bare MIN erfaring så for deg kan det stille seg annerledes, ingen er like :-) Lykke til uansett.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 UPS !! er meg som svarte over, jeg har ikke gått på det stedet som du henviser til i posten din, jeg trodde det var mer om du skulle gå til psykolog ELLER psykiater først dersom du skulle snakke med noen...beklager jeg misforsto deg nok. Uansett dersom du sliter og fåler du ikke har noen å snakke om de type problemer du har så hadde jeg avtalt en time hadde jeg vært deg. Jeg har vært i flere forløp i terapi og for min del så har det hjulpet, bare det å ha noen å snakke med om hva det enn måtte være som ikke nødvendigvis "slår" tilbake slik det ville gjort i andre mer "normale" samtaler er godt for min del. Den første eller de første timene kan være litt rare men var bare fordi det var en ny opplevelse for meg og at jeg er en stille person i dagliglivet så jeg snakket mer enn jeg er vant med. Igjen for min del er det noe som har hjulpet, men i ditt tilfellet er det du som avgjør selvfølgelig, å avtale noen timer for å se om det er noe for deg er jo en tanke, er ikke "ulovlig" å avbryte terapi heller :-) Uansett som nevnt over lykke til igjen :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå