Gå til innhold

Skal til Roma i påsken


Snuppa

Anbefalte innlegg

Årets påskefeiring er lagt til Roma. Flybilletter er bestilt, men er litt usikker på hotell. Ser man kan få bra billetter til en rimelig penge rundt sentralstasjonen, men er det for langt fra "der det skjer"? Har litt problemer med å vurdere avstander ut i fra de kartene jeg har sett så langt. Hvilket område anbefales det å bo i og har dere evt hotell dere ville anbefalt?

Tar gjerne i mot anbefalinger på restauranter og butikker også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi bodde 5 min gåtur unna termini, colosseum lå da en 10 minutters spasertur unna. etterfulgt av forum osv. så det er ikke de store avstandene. Bortsett fra st. petersplassen som vi tok metroen til, eller så gikk vi til alle stedene som var verdt å se! Jeg synes det var helt grei avstand!

Roma må man beregne å gå mye i uansett, men det var bare koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok å bo ved jernbanestasjonen, det BLIR masse gåing uansett hvordan man vrir og vender på det. Skal du til Vatikanet må du uansett ta bussen (64) eller metroen, og begge disse går fra jernbanestasjonen. Pass bare på at du ikke bor øst for termini eller vest for piazza del popolo, bak vatikanet eller bak trastevere. Da blir det litt langt.

Uansett er hotell i Roma utrolig dyrt, og man skal ganske langt opp i pris om man skal bo midt i det historiske sentrum på noen finere enn en klapp-seng.

edit: skriveleif

Endret av ondebanan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde et år i Roma og var det et strøk jeg for all del ikke ville bo i så var det området rundt Termini. Det er enkelte gater der som er greie, men alt i alt er det for dodgy for meg. Jeg vil anbefale Hotel Trastevere, som jeg alltid bor på. Veldig enkelt, men god pris og midt i den fantastiske bydelen Trastevere. Hvis du liker å gå er det ikke noe problem å spasere til Vatikanet eller Forum Romanum, men det gå buss og trikk i området også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bodde også nærme Termini da jeg var der for noen år siden og det fungerte helt fint. Her er et reisebrev med bilder som kanskje kan være til hjelp: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Jeg har også laget dette Google kartet: http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm . Den gule markøren viser hvor hotellet som vi bodde på ligger og den grønne markøren i nærheten er Termini. Du kan klikke på markørene for mer info forresten. Lykke til med planlegging :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde et år i Roma og var det et strøk jeg for all del ikke ville bo i så var det området rundt Termini. Det er enkelte gater der som er greie, men alt i alt er det for dodgy for meg. Jeg vil anbefale Hotel Trastevere, som jeg alltid bor på. Veldig enkelt, men god pris og midt i den fantastiske bydelen Trastevere. Hvis du liker å gå er det ikke noe problem å spasere til Vatikanet eller Forum Romanum, men det gå buss og trikk i området også.

Det spørs egentlig HVOR i området rundt Termini man bor. I kvartalene sør for Termini på Aventinen kan det være litt shady, men nedover via Nationale f.eks. er det mange billige hoteller og ok om natta. Radissons femstjerners hotell ligger jo også midt i det litt shady strøket der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint - takk for svar :)

Du må bo i nærheten av Spansktrappen eller Trevifontenen. Det er der det skjer føler jeg

Vet jo lite om budsjettet ditt, men Hote Cecil ligger fint (600mtr fra Spansketrappa), og koster ikke skjorta (ca 100 euro pr natt inkl god frokost)

Her er link til HOTELLET

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bodde også rett ved spansketrappen - husker ikke navnet på hotellet.

Men for oss var det helt supert beliggenhetsmessig - gikk til alle severdigheter - Colosseum, St.Petersplassen etc - lite stykke å gå, men fullt overkommelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...