AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Kvinne, 28 her... ingen barn eller partner. I løpet av 2 år har jeg flyttet 6 ganger. De 3 første var innenfor min hjemstedskommune, de neste utenfor kommunen (Trondheim). Etter det flyttet jeg til et sted nær Gardermoen. Problemet mitt er at jeg ikke greier slå meg til ro noe sted. Jeg er nå arbeidssøkende, og kan egentlig flytte hvor som helst i landet. Men jeg vet rett og slett ikke hvor?! Jeg føler meg stressa og forvirra og må si opp leiligheten innen slutten av februar, fordi det er 3 måneders oppsigelse her, og jeg kan ikke la tida gå mer enn det. Jeg vet ikke hvor jeg skal søke jobber; skal jeg søke meg tilbake til hjemstedet mitt hvor jeg har hele min familie og alle mine venner? Eller skal jeg bare satse på et hvilket som helst annet sted uten noen relasjoner? Jeg tror problemet mitt her er at jeg ikke greier slå meg til ro uansett hvor jeg flytter. Jeg innleder ingen bekjentskaper, i frykt for at jeg kommer til å flytte igjen, og dermed savne de jeg har knyttet bånd til. For innerst inne er det noe som sier meg at "her kan jeg ikke bo i lengden". Hva er det som feiler meg egentlig.....?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Kan du ikke søke på jobber alle plasser i landet hvor du synes det er aktuelt og bo, og deretter flytte dit hvor du får det mest interessante jobbtilbudet?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Kan du ikke søke på jobber alle plasser i landet hvor du synes det er aktuelt og bo, og deretter flytte dit hvor du får det mest interessante jobbtilbudet? TS her, jo det kan jeg, men hvis jeg f.eks går inn på Finn, og ser på alle jobber i hele landet, er det (i skrivende stund) 18.507 stillinger! Det sier seg selv at det blir overveldende å skulle bla igjennom alt dette. Og luke ut hva jeg kan søke på og ikke... Problemet her er at jeg vet ikke hva slags sted som er aktuelt å bo, jeg kan ta et eksempel; Tønsberg? Moss? Harstad? Bergen? Sikkert fine steder å bo, aldri prøv det, men innerst inne vet jeg at det er stor sannsynlighet for at jeg vil føle meg rastløs etter ei stund og tenke på å flytte igjen. Jeg har prøvd å snakke med legen om dette, men hun sier bare "prøv å ta det med ro og bo her ei stund nå". Men jeg trives jo ikke og får ikke sove om nettene, fordi jeg stresser sånn med alle tankene om bosted og det å slå meg til ro. Lurer på hva i all verden jeg skal gjøre for å få en endskap på dette...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Du skal selvfølgelig ikke bla det gjennom 18 507 stillinger. Du må jo avgrense søket ditt til det som er aktuelt for deg. Uansett, i din situasjon ville jeg helt klart bosatt meg i nærheten av familie og venner.
sjøhest Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Finn deg noe der du har venner og familie ja. Og bli der!
LykkeLiten99 Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Jeg kan ikke gi deg noe bra svar, men jeg skjønner akkurat hvordan du har det.. Jeg har flytta 14 ganger på 2 år å klarer aldri slå meg til ro noen steder..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå