mee mee Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Jeg skal lage Osso Buco, men er litt usikker på koketid. I den italienske kokeboken min står det skrevet kun 1 time, mens i andre oppskrifter står det skrevet ca 3 timer. Hva er deres erfaringer?
MarianneE Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 ingen erfaring, men tar gjerne i mot en oppskrift!!
Gjest navnelapp Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Det kjem an på kjøtet. Dess mørare kjøt, dess kortare koketid. Når kjøtet har løsna frå beinet og fibra lett kan dras frå kvarandre er det ferdig.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Det kjem an på kjøtet. Dess mørare kjøt, dess kortare koketid. Når kjøtet har løsna frå beinet og fibra lett kan dras frå kvarandre er det ferdig. Kjøttet man bruker til osso buco er som kjent kalveskanker, og det er ikke akkurat noen mør stykningsdel. Trådstarter: 1 time høres for lite ut, 3 lyder rettere. Jeg synes forresten det er best å sette osso buco i ovnen ved lav temperatur (under lokk), så kan man glemme den de tre timene.
mee mee Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2011 Kjøttet man bruker til osso buco er som kjent kalveskanker, og det er ikke akkurat noen mør stykningsdel. Trådstarter: 1 time høres for lite ut, 3 lyder rettere. Jeg synes forresten det er best å sette osso buco i ovnen ved lav temperatur (under lokk), så kan man glemme den de tre timene. Hvor mange grader, og hvor lang tid bruker du?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Hvor mange grader, og hvor lang tid bruker du? 140 grader, og omlag 3 timer. Du kan gjerne sjekke etter to for å se om kjøttet er mørt og ferdig.
dobby Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Ein grei regel for gryter, er at det er betre å koke dei ein time for lenge enn ein halvtime for kort! 3 timar høyrest betre ut enn ein, med mindre det er mørt kjøt i små bitar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå