Gå til innhold

Osso Buco

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage Osso Buco, men er litt usikker på koketid. I den italienske kokeboken min står det skrevet kun 1 time, mens i andre oppskrifter står det skrevet ca 3 timer.

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen erfaring, men tar gjerne i mot en oppskrift!!

Gjest navnelapp
Skrevet

Det kjem an på kjøtet. Dess mørare kjøt, dess kortare koketid. Når kjøtet har løsna frå beinet og fibra lett kan dras frå kvarandre er det ferdig.

Skrevet

Det kjem an på kjøtet. Dess mørare kjøt, dess kortare koketid. Når kjøtet har løsna frå beinet og fibra lett kan dras frå kvarandre er det ferdig.

Kjøttet man bruker til osso buco er som kjent kalveskanker, og det er ikke akkurat noen mør stykningsdel.

Trådstarter: 1 time høres for lite ut, 3 lyder rettere. Jeg synes forresten det er best å sette osso buco i ovnen ved lav temperatur (under lokk), så kan man glemme den de tre timene. :)

Skrevet

Kjøttet man bruker til osso buco er som kjent kalveskanker, og det er ikke akkurat noen mør stykningsdel.

Trådstarter: 1 time høres for lite ut, 3 lyder rettere. Jeg synes forresten det er best å sette osso buco i ovnen ved lav temperatur (under lokk), så kan man glemme den de tre timene. :)

Hvor mange grader, og hvor lang tid bruker du?

Skrevet

Hvor mange grader, og hvor lang tid bruker du?

140 grader, og omlag 3 timer. Du kan gjerne sjekke etter to for å se om kjøttet er mørt og ferdig.

Skrevet

Ein grei regel for gryter, er at det er betre å koke dei ein time for lenge enn ein halvtime for kort! 3 timar høyrest betre ut enn ein, med mindre det er mørt kjøt i små bitar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...