Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2011 #21 Skrevet 16. februar 2011 Hra du? Har du satt deg inn i innholdet i de vaksinene, og vet du hva det er du vaksinerer mot? Vet du hva vaksiner gjør med immunsynstemet? Hva går de ulike sykdommene egentlig ut på? Gjør du et bevisst valg? Jeg er ikke lege og har ingen fagkunnskap for å vurdere noe så komplisert som vaksinering. Jeg må derfor basere mine valg på råd fra andre. Jeg velger å legge mest vekt på råd fra de som skal være eksperter på området (WHO og FHI), jeg har ingen forutsetning for å si at rådene deres ikke er veloverveide og nøytrale. Hva er alternativet? Følge rådene fra mer eller mindre anonyme brukere på KG, magefølelsen eller oppslag i VG? Jeg er klar over at ekspertene kan ta feil, men det er større sannsynlighet for at de har rett enn at min magefølelse har rett. Hvis barna mine skulle bli syke ville jeg i alle fall ha det mye bedre med meg selv om jeg har fulgt rådene fra FHI og WHO enn råd fra ukjente mennesker på internett og magefølelsen. 1
Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2011 #22 Skrevet 16. februar 2011 Hva er det jeg har hørt av andre? Jeg forsto det slik at dette er noe du har hørt fra andre, men du har vel lest den medisinske dokumentasjonen? Jeg kjenner folk med barn som aldri har blitt helt friske etter vaksinering (migrene) og folk som har fått varige lammelser av mmr-vaksinen. Så nei, jeg lukker ikke øynene og følger vaksinasjonsprogrammet slavisk.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2011 #23 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er ikke lege og har ingen fagkunnskap for å vurdere noe så komplisert som vaksinering. Jeg må derfor basere mine valg på råd fra andre. Jeg velger å legge mest vekt på råd fra de som skal være eksperter på området (WHO og FHI), jeg har ingen forutsetning for å si at rådene deres ikke er veloverveide og nøytrale. Hva er alternativet? Følge rådene fra mer eller mindre anonyme brukere på KG, magefølelsen eller oppslag i VG? Jeg er klar over at ekspertene kan ta feil, men det er større sannsynlighet for at de har rett enn at min magefølelse har rett. Hvis barna mine skulle bli syke ville jeg i alle fall ha det mye bedre med meg selv om jeg har fulgt rådene fra FHI og WHO enn råd fra ukjente mennesker på internett og magefølelsen. Og det er sakens kjerne, folk er for skremt til å tenke selv. WHO er bonden, det norske helsevesenet er gjeterhunden, og saueflokken vet dere sikkert godt hvem er.
la Flaca Skrevet 16. februar 2011 #24 Skrevet 16. februar 2011 Jeg forsto det slik at dette er noe du har hørt fra andre, men du har vel lest den medisinske dokumentasjonen? Hvis du spør om de tilfellene er innrapport og anerkjent som legitime bivirkninger så er de det ja. Det ene tilfellet under "alvorlige, uønskede bivirkninger", som et av relaitivt mange hvert år. (selvfølgelig ikke mange i forhold til antallet vaksinerte pr. år) Eller trodde du det var totalt fravær av alvorlige bivirkninger som følge av vaksineprogrammet? Det er naturlig nok en prosentandel som får slike bivirkninger, uten at det resulterer i noen endring i vaksineprogrammet. Grunnen til at jeg trakk frem akkurat de eksemplene er at jeg har opplevd dem på nært hold, og det gjør selvfølgelig inntrykk og setter ting i perspektiv.
Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2011 #25 Skrevet 16. februar 2011 Og det er sakens kjerne, folk er for skremt til å tenke selv. WHO er bonden, det norske helsevesenet er gjeterhunden, og saueflokken vet dere sikkert godt hvem er. Jeg tenker selv, jeg velger selv hvilke råd jeg vil følge.
Gjest gurimalla Skrevet 16. februar 2011 #26 Skrevet 16. februar 2011 Hvis du spør om de tilfellene er innrapport og anerkjent som legitime bivirkninger så er de det ja. Det ene tilfellet under "alvorlige, uønskede bivirkninger", som et av relaitivt mange hvert år. ... Det er naturlig nok en prosentandel som får slike bivirkninger, uten at det resulterer i noen endring i vaksineprogrammet. Dette stemmer ikke. Det er ikke mange innrapporterte alvorlige bivirkninger av mmr vaksinen årlig og det er slett ikke snakk om prosenter. Bivirkninger mmr
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2011 #27 Skrevet 16. februar 2011 I say no more http://www.nyhetsspeilet.no/2009/10/vaksine-indusert-sykdom-med-hensikt-ved-a-bruke-levene-virus-i-vaksinen/
pøbelsara Skrevet 16. februar 2011 #28 Skrevet 16. februar 2011 (endret) I say no more http://www.nyhetsspeilet.no/2009/10/vaksine-indusert-sykdom-med-hensikt-ved-a-bruke-levene-virus-i-vaksinen/ Yeay. Sjikkelig seriøs kilde. Utrolig bra, egentlig. ( ) Man tror ikke på forskning og offisielle kilder og sånn. Men utenomjordiske tror man på, selvsagt. Endret 16. februar 2011 av pøbelsara
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå